Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

har LG en slik liten LED lampe som blinker ved sms,mail eller tapt anrop?

Ser samsung ikke bruker dette, htc kun i 5 minutter(idiotisk) mens sony e heldigvis har skjønt det :-)

 

Denne telefonen har dessverre ikke det..savner det selv.

 

 

Samma her, spesielt irriterende når telefonen driver og slår seg av uten videre, slik at man må UT med batteriet for å få den i gang igjen!

(Se mine tidligere innlegg derom!)

 

Jeg har ennå ikke forsøkt å få dataene over på PC via PC suite, men har planer om å gjøre dette og så ta restarten.

 

Det virker dessverre som at det er vanlig at telefonen slår seg av uten videre, man må ha separat vekkerklokke stående annet sted i rommet, for jeg har allerede kommet for sent på arbeid pga. at Optimus 2x slo seg av om natten når den hadde vekkejobb!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne utvide lagringskapasiteten min litt, og ser da på følgende kort:

Transcend 32gb class 4

Kingston 32 gb class 4

 

Passer disse til 2X? Er det noen som kan forklare den store prisforskjellen mellom dem? Finnes det lurere valg?

De skal passe bra.Jeg kjøpte dette selv fra ps.no

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=184493&banid=hwpg

Grunner til ps.no har forskjellige priser ser du når du kommer inn på siden.

Noen kommer med adaptorer (overgang til vanlig sd eller mini).Den jeg kjøpte hadde usb-kortleser,noe som selvfølgelig ikke er nødvendig men jeg tenkte det var kjekt å ha.

Den de selger billigst er det samme uten noe ekstra.Kun kortet.Men det er jo det du er ute etter.

 

Jeg kjøpte en 5 meters HDMI Extension kabel til 100kr med det samme jeg bestilte der.

Kjekt å sitte i godstolen min og spille på 52" tven min.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Sitter litt på gjerdet om jeg skal roote telefonen eller ikke. Liker veldig godt launchern til LG, men begynner å bli litt kæd av tilfeldige avslåinger, og manuell wifi-tilkobling, selv om det ikke skjer så veldig ofte.

Dere som har rootet og lagt in modaco-rom; har dette hjulpet på issuesene? Gidder ikke roote for å få høyere quadrant score, men gjør det gjerne for en 100% stabil telefon.

Får man LGs eventuelle OTA update når man har rootet telefonen?

Noen som vet om CM7 kommer til telefonen?

 

Edit: Og får man app-oppdateringer via market når man innstallerer fra Titanium?

Endret av SvadaVon
Lenke til kommentar

Jeg opplever ikke denne telefonen som spesielt buggete. Jeg har installert ca 40 programmer, og 5 spill fra TegraZone. Den har restartet seg 2 ganger siden jeg fikk den (jeg har hatt den i ca 2-3 uker), og batteriet varer til jeg legger meg. Den henger i noen tiendeler av og til, men ikke noe som plager meg nevneverdig. Folk kan såklart ha forskjellig oppfatning om dette. Jeg synes det er rart at den har restartet seg et par ganger, men jeg regner med at dette er noe som blir fikset i neste oppdatering.

Lenke til kommentar

Får man LGs eventuelle OTA update når man har rootet telefonen?

 

Jeg tviler på at OTA-update fungerer når man rooter. Det gjorde ikke det da jeg rootet min HTC Hero ihvertfall. Men jeg antar at det er mulig å få den tilbakestilt til original ROM hvis man vil det? Bare å gjøre litt research på xda-forumet.

Lenke til kommentar

Er denne telefonen like ille med bugs og drit som Omnia HD (var kanskje ikke så mye bugs med den, var vel mer at den hadde et kjipt OS) var i sin tid, og Galaxy S nå nylig?

Som du selv sier var/er det ikke særlig bugs/feil med Omnia HD.

Var heller "symbian" brukeopplevelsen som var litt kjedelig og gammeldags.

Husker jeg ble skuffet over Hd filmingen som samsung skrøt av.Det ble jeg faktisk når jeg fikk LG2x og.Er en del hakking..LG Kameraet tar dårligere bilder og..

Ellers synes jeg tastaturet var bedre på Omnia.På LG 2X er bokstavene litt mindre..Men det er sikkert en tilvenningssak.

 

Telefonen har hengt seg opp et par ganger,men det gikk fort over.

Har lagt inn ca 100 apps.Synes alt funker ganske bra.Programmene åpenes kjapt.Ikke noen venting som var vanlig med de trege java programmene til Omnia.Android appene ser bedre ut og imo.

Galleriet tok en evighet å åpne på Omnia,på 2X tar det vel 1 sekund.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Sitter litt på gjerdet om jeg skal roote telefonen eller ikke. Liker veldig godt launchern til LG, men begynner å bli litt kæd av tilfeldige avslåinger, og manuell wifi-tilkobling, selv om det ikke skjer så veldig ofte.

Dere som har rootet og lagt in modaco-rom; har dette hjulpet på issuesene? Gidder ikke roote for å få høyere quadrant score, men gjør det gjerne for en 100% stabil telefon.

Får man LGs eventuelle OTA update når man har rootet telefonen?

Noen som vet om CM7 kommer til telefonen?

 

Edit: Og får man app-oppdateringer via market når man innstallerer fra Titanium?

 

Jeg smalt inn Vanilla ROM'n til MoDac igår kveld og er hittil veldig fornøyd. Fjerner ihvertfall mye av det LG søplet som følger med. Jeg har i tillegg lagt inn LauncherPro som jeg personlig syns er bedre. Nå har jeg ikke brukt telefonen så sykt mye siden igår kveld, så kanskje litt tidlig å si om det er mer stabilt. MEN jeg er ihvertfall fornøyd! :D

Lenke til kommentar

Sitter litt på gjerdet om jeg skal roote telefonen eller ikke. Liker veldig godt launchern til LG, men begynner å bli litt kæd av tilfeldige avslåinger, og manuell wifi-tilkobling, selv om det ikke skjer så veldig ofte.

Dere som har rootet og lagt in modaco-rom; har dette hjulpet på issuesene? Gidder ikke roote for å få høyere quadrant score, men gjør det gjerne for en 100% stabil telefon.

Får man LGs eventuelle OTA update når man har rootet telefonen?

Noen som vet om CM7 kommer til telefonen?

 

Edit: Og får man app-oppdateringer via market når man innstallerer fra Titanium?

 

Kjører modaco fr11. Telefonen har blitt vesentlig mye raskere i menyer og generell bruk. Batteritiden har blitt bedre, sist jeg sjekket var jeg på 32timer med 34% batteri igjen med wlan og sync på. Du vil ikke få OTA med rootet telefon. CM7 kommer garantert, de jobber med den nå. I tillegg har Cyanogen selv uttalt at han skal ha en G2X som er den amerikanske versionen.

Lenke til kommentar

Ligger en update ute nå..Holder på å laste ned til telefonen.

Håper de har fikset feilene,forbedret kameraet og lagt til Android 2.3 :):p

Rett over 200mb..Går veldig seint..15 min og fortsatt ikke ferdig..Glemte å ta backup og..argh..

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Ok..Da har den startet opp igjen..Det tok faktisk også tid..

Arghh..Forsatt Android 2.2.2

LG software er ny..Fra V10A til V10b..Kjip update.. :p

 

Jeg fikk også beskjeden "den gjeldande versjonen er den nyaste"" når jeg prøvde å oppdatere via telefonen.

Denne oppdateringen ble gjort fra pcen (lg update).

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...