Gå til innhold

Slik blir startmenyen i Windows 8


Anbefalte innlegg

Den tingen der dekker jo hele skjermen...

Nå skal vel W8 skreddersys for bruk på nettbrett, og da er det nødvendig med større ikoner og mer luft imellom.

 

Men som nevnt tidligere i diskusjonen - så lenge startmenyen enkelt kan stilles til et "klassisk" utséende så ser jeg ikke problemet.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nevnes jo (av EN) at det er et forslag på vei til en ferdig versjon.

Syns det lover bra at man vil ha en startmeny. Hvordan den ser ut er ikke så viktig, bare den fungerer - OG at den kan skreddesys til mitt snevre bruksområde - og alle andres også......

Jeg for min del kunne tenke meg tilgang til ALT - absolutt alt, kontrollpanel og hele sullamitten fra startmenyen - og muligheten for å legge ut snarveier på skrivebordet av det man bruker ofte.

En videreutvikling av xp... :)

Liker på en Linuxdistro ?

Hvilken da ? Dem er det jaggu blitt manga av nå.

Håper iallfall ikke sluttproduktet går i retning av Unity iallfall !

Heller ikke Gnome3 eller XFCe. Linux Mint 11 har etter mitt syn den beste løsningen, men igjen - mange har andre bruksbehof og bør kunne få skreddersy produktet så det passer.

Og det er vel det aller viktigste ?

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner at folk jobber på ulike måter, men å måtte gå via startmenyen på alt man gjør virker unektelig veldig tungvint.

etter min mening er det ingenting som er mer lettvindt enn å gå via startmenyen.. foruten pinning til task bar kanskje.

Du trykker på windows knappen, og skriver hva du skal ha, dokument, instillinger, programmer osv.. navigering med mus tar tid, å skrive hva du skal ha går kjapt :)

Lenke til kommentar

Dette så da svært så likt ut til mye utskjelte Unity?

 

Microsoft utspiller sin rolle den dagen det kommer ett felles hw interface up and running. Spillindustrien holder liv i microsoftprodukter.

Det har massivt mye å si for opplæring av brukere i tidlig alder. Mye som heroin "til dømas".

Lenke til kommentar

Og BDW.

Liker IKKE det nye forumoppsttet !

Ikke enda, iallfall.

1. når man gjemmer linken i favorittene er det kun til hovedoppslaget. Man må så lete seg gjennom ved mange ganger å skrolle helt ned å trykke på "vil du se flere innlegg".

2. man får ingen meling om at innlegget er mottatt. Det blir stående der som ingeting har hendt.

3. Det bør innføres en redigeringsmulighet av feks. 5minutters varighet.

Lenke til kommentar

MS burde pusset opp Quick Launch også. Den benytter jeg desidert mest og slår tiden det tar å starte et program mot å "søke" ned i støvlene.

 

I Win 7 gjemte de hele skitn, men du kunne iallefall finne den frem om du ville...

 

Hva snakker du om? Det er jo ikke noe poeng med Quick Launch, så lenge du kan "pinne" alt som kan legges i quick launch direkte på "start bar".

Når du har åpnet ønsket program, høyreklikker du og velger "pin to taskbar" det er ikke verre.

Joda, det tar litt mer plass, men det er det eneste også....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...