Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

9500 kr for bøkene??? Kjøpte du nytt eller brukt?

Håper du mener for hele bachelor perioden;)

 

Det er pris for nye bøker til B1 ja, trenger flere i 2 og 3 men ikke like mye

 

:eek:

 

Jeg har akkurat sett igjennom bøkene mine, gått inn på akademika.no og regnet ut prisen. Så prisen er til og med med rabatten på bøkene man får på PHS pensumet.

Lenke til kommentar

Ok ganske stiv pris på bøkene da, men semesteravgiften var jo lav.

Da blir det ikke stort over 10 tusen totalt.

 

Er det forresten bare ventelista i Oslo som står på stedet hvil? Er fortsatt nr 11 som for 2 dager siden.

 

Dette står på brevet fra SO:

 

Venteliste

For søkere som står på venteliste for opptak til et annet studiested, vil første runde med nye tilbud sendes ut 27. juli.

 

Deretter torsdag 2. august. Etter dette vil det sendes ut nye tilbud hver tirsdag og torsdag.

Lenke til kommentar

Ok ganske stiv pris på bøkene da, men semesteravgiften var jo lav.

Da blir det ikke stort over 10 tusen totalt.

 

Er det forresten bare ventelista i Oslo som står på stedet hvil? Er fortsatt nr 11 som for 2 dager siden.

 

Det er ganske mange bøker (20 stk + kompendier som kjøpes på skolen pluss at jeg har valgt noen særtrykk av Norges lover i tillegg som anbefales)

 

Noen av bøkene trengs ikke før etter jul, så man trenger ikke kjøpe alt med en gang. Noen velger å ikke kjøpe alle bøkene, noe jeg har valgt å gjøre. Et eksempel på en bok "politirett" som koster 764 kr, brukes ikke så mye i undervisning men det er et kjempe fint oppslagsverk man får nytte av i mange år. Den ønsker man seg til jul ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja får håpe det :) Men jeg så tidligere i tråden at det var en som var nr 8 i Oslo for 2 år siden. Han kom ikke inn. Så det må nok endel flaks til. Hadde det ikke vært for lettere pendling for meg til Oslo hadde jeg nok valgt Stavern. Men med 2 små barn bør man jo velge det nærmeste og enkleste stedet :)

 

Hei!

 

Jeg har rykket oppover på listen, i stavern! Så er bare og sjekke vær dag, de oppdateres. Får du plass så får man først mail om dette 27.juli....2.aug osv :) Jeg er nr 12 på venteliste nå og krysser fingrene for at det skal gå. Rykket opp 4 plasser siden opptaket kom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Phs-student12. Ja sjekket nå og har rykket en plass opp,altså nr 10 i Oslo :)

Hvis jeg ikke kommer inn i Oslo skal vi kanskje gå sammen i Stavern da :) Du har jo rykket opp en god del..

 

Ja, men mangler noen også! Men tenker at, det må jo være 12 stk som kommer inn noe annet sted eller som velger noe annet eller ikke møter opp! Hadde vært kjempe fint og kommet inn i stavern, mye lettere er passe avstand enn bodø. (er fra kongsvinger)

Nr 10 i oslo, skulle tro du hadde god mulighet da :)

Endret av PHS-student12
Lenke til kommentar

Phs-student12. Ja sjekket nå og har rykket en plass opp,altså nr 10 i Oslo :)

Hvis jeg ikke kommer inn i Oslo skal vi kanskje gå sammen i Stavern da :) Du har jo rykket opp en god del..

 

Ja, men mangler noen også! Men tenker at, det må jo være 12 stk som kommer inn noe annet sted eller som velger noe annet eller ikke møter opp! Hadde vært kjempe fint og kommet inn i stavern, mye lettere er passe avstand enn stavern. (er fra kongsvinger)

Nr 10 i oslo, skulle tro du hadde god mulighet da :)

 

Hvis det fremdeles er slik det var i fjor, så har SO tatt høyde for at et visst antall takker nei til studiene. De har derfor gitt tilbud til flere en hva antall studieplasser tilsier. Så da sa de at de ikke regnet med at noen fikk plass fra venteliste. Det var det selvfølgelig noen som fikk, men det kan være årsaken til at nr. 8 på venteliste i Oslo ikke holdt. Det måtte være flere en 8 som skulle trekke seg for at han skulle fått plass.

Lenke til kommentar

Phs-student12. Ja sjekket nå og har rykket en plass opp,altså nr 10 i Oslo :)

Hvis jeg ikke kommer inn i Oslo skal vi kanskje gå sammen i Stavern da :) Du har jo rykket opp en god del..

 

Ja, men mangler noen også! Men tenker at, det må jo være 12 stk som kommer inn noe annet sted eller som velger noe annet eller ikke møter opp! Hadde vært kjempe fint og kommet inn i stavern, mye lettere er passe avstand enn stavern. (er fra kongsvinger)

Nr 10 i oslo, skulle tro du hadde god mulighet da :)

 

Hvis det fremdeles er slik det var i fjor, så har SO tatt høyde for at et visst antall takker nei til studiene. De har derfor gitt tilbud til flere en hva antall studieplasser tilsier. Så da sa de at de ikke regnet med at noen fikk plass fra venteliste. Det var det selvfølgelig noen som fikk, men det kan være årsaken til at nr. 8 på venteliste i Oslo ikke holdt. Det måtte være flere en 8 som skulle trekke seg for at han skulle fått plass.

 

 

Dårlig nyhet! Men har allerede rykket opp 4 plasser, så da er det vel de på ventelisten foran meg som har takket nei - eller at det faktisk er de som har fått plass?

Lenke til kommentar

er det noen enkeltfag som kan være nyttig å ta mens jeg har 1 friår før jeg skal søke politihøgskolen?

 

Tenker du VGS fag eller?

 

Sikkert fag iform av å studere, årsstudium.

 

Foreslår sosiologi eller psykologi.. Hadde tenkt å ta det selv, om jeg ikke kom inn i år..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...