Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kongsvinger her! Deilig! :D

Har du ordnet deg boplass? ;)

Minner om Kongsvinger Studenthus, hvis dere vil ha et billigere alternativ til hybel/leilighet. Ligger sentralt i Storgata.

 

www.sio.no

Jepp! Søkte om hybel der tidligere i kveld. Søkte jeg for sent tror du?

Det tror jeg ikke. Studenthuset rommer nesten halvparten av studentene som har fått plass på Kongsvinger PHS, og aldri i livet om alle er så raske som deg til å søke :) Jeg fikk svar og tilbud om hybel dagen etter jeg søkte, så de tar det fortløpende, du får nok snart svar :)

Jeg fikk tilbud om en 1-roms møblert leilighet på 18kvm, med eget bad og kjøkken. Superfornøyd! Takk for tipset, Sureno :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt på en stund, er praksis året lønnet? Hvis ja, hvor mye får du i måneden?

NEI.

 

Var helt sikker på at det var lønnet, dårlig mtp at du er "lærling". Men sånn er det, får bruke mitt "friår" på å spare :).

Ja det er ikke dumt det :)

Det er lurt å spare du får nok bruk for dem.

Lenke til kommentar

Hei! Ny bruker her, har vært så heldig å komme inn på phs i Bodø, og står som nr 8 på venteliste i Kongsvinger (som hadde passet meg bedre), men ellers kjempefornøyd med å ha kommet inn! Noen flere som skal begynne i Bodø? Er det noen som vet noe om sannsynligheten for å komme inn i Kongsvinger som nr 8? Takker for alle svar og gratulerer til alle som har kommet inn!

Lenke til kommentar

Hei! Ny bruker her, har vært så heldig å komme inn på phs i Bodø, og står som nr 8 på venteliste i Kongsvinger (som hadde passet meg bedre), men ellers kjempefornøyd med å ha kommet inn! Noen flere som skal begynne i Bodø? Er det noen som vet noe om sannsynligheten for å komme inn i Kongsvinger som nr 8? Takker for alle svar og gratulerer til alle som har kommet inn!

Hei! Jeg skal også begynne i Bodø nå til høsten. Men sliter med å finne meg boplass. Er det noen her som vet om noe i Bodø? Ønsker selvsagt så billig som mulig, og så nært Mørkved som mulig!

Lenke til kommentar

Oslo og Kongsvinger er 13. august.

 

Bodø og Stavern er 14. august.

 

 

Jeeses hoooy alltid raskest;D

 

Hehe, var kjapt ute der ;) Står på Politihøgskolens Facebook-side.

 

Også veldig spent på når timeplanen legges ut, men etter hva jeg har hørt så variere timeplanen fra uke til uke.

Lenke til kommentar

Oslo og Kongsvinger er 13. august.

 

Bodø og Stavern er 14. august.

 

 

Jeeses hoooy alltid raskest;D

 

Hehe, var kjapt ute der ;) Står på Politihøgskolens Facebook-side.

 

Også veldig spent på når timeplanen legges ut, men etter hva jeg har hørt så variere timeplanen fra uke til uke.

 

Hehe, Okey har ikke vært inne på fb-sida og sett. Får kanskje begynne å følge med der også.

Lenke til kommentar

Oslo og Kongsvinger er 13. august.

 

Bodø og Stavern er 14. august.

 

 

Jeeses hoooy alltid raskest;D

 

Hehe, var kjapt ute der ;) Står på Politihøgskolens Facebook-side.

 

Også veldig spent på når timeplanen legges ut, men etter hva jeg har hørt så variere timeplanen fra uke til uke.

 

Hehe, Okey har ikke vært inne på fb-sida og sett. Får kanskje begynne å følge med der også.

 

Det står i brevet du har fått på SO også. Der står det også bl.a at vi skal få en brosjyre i posten med diverse informasjon om skolen. Første skoledag, uniformer osv... Dette kommer i løpet av de nærmeste dagene!

Endret av Ådalen_88
Lenke til kommentar

Gratulerer til alle dere som kom inn! Vel fortjent.

 

Til dere som ikke klarte det, jaja.. Mange som ikke kom inn på første forsøk, meg inkludert. Jeg søkte en gang før jeg kom inn.

 

Ang. timeplan; dette får dere ikke før første skoledag. De to første ukene er mye tull og tøys. Type introduksjon til alle fagene, bli kjent på skolen, fysiske tester osv osv osv..

 

Så etter et par uker begynner den vanlige undervisningen.

 

Skulle det være noe mer dere lurer på, så er det bare å spørre meg her i tråden. Ikke send PM.

 

Jeg gikk forøvrig i Kongsvinger, og vil gratulere de som kom inn her litt ekstra, dere har kommet inn på den beste skolen :D

 

Så forøvrig noen hadde tenkt å pendle Oslo - Vinger? Jeg gjorde dette i 6 mnd, og vil fraråde det. Det gikk hardt ut over skolen og kostet mye. Husk; man bruker minimum 2,5 time HVER dag på kjøring, som man ellers kunne brukt til lesing osv. Og så blir man sliten av all kjøringa, så det er lite energi til lesing når man kommer hjem..

 

Jeg innså dette noen uker før eksamene til jul, og begynte å "bo" der oppe.. Da gikk det opp et stort lys for meg, og jeg er sikker på at hadde jeg ikke hatt de ukene i Vinger før eksamene, så hadde jeg strøket i et par fag..

 

De andre som jeg kjenner som har pendlet i år, har det gått ok med.. Men ikke noe mer enn det heller. Pluss at flere av de har åpenbart vært noe sosialt handicappet, i forhold til de som har bodd i Vinger. Det sier seg selv, man får ikke tatt del i alt det fantastiske man finner på der oppe.

 

Nei; lei hybel på SIO først som sist! Du sparer penger på det, får det MYE mere gøy og gjør det bedre på skolen. Mine 2 cent.

Lenke til kommentar

Fysiske tester?

Gratulerer til alle dere som kom inn! Vel fortjent.

 

Til dere som ikke klarte det, jaja.. Mange som ikke kom inn på første forsøk, meg inkludert. Jeg søkte en gang før jeg kom inn.

 

Ang. timeplan; dette får dere ikke før første skoledag. De to første ukene er mye tull og tøys. Type introduksjon til alle fagene, bli kjent på skolen, fysiske tester osv osv osv..

 

Så etter et par uker begynner den vanlige undervisningen.

 

Skulle det være noe mer dere lurer på, så er det bare å spørre meg her i tråden. Ikke send PM.

 

Jeg gikk forøvrig i Kongsvinger, og vil gratulere de som kom inn her litt ekstra, dere har kommet inn på den beste skolen :D

 

Så forøvrig noen hadde tenkt å pendle Oslo - Vinger? Jeg gjorde dette i 6 mnd, og vil fraråde det. Det gikk hardt ut over skolen og kostet mye. Husk; man bruker minimum 2,5 time HVER dag på kjøring, som man ellers kunne brukt til lesing osv. Og så blir man sliten av all kjøringa, så det er lite energi til lesing når man kommer hjem..

 

Jeg innså dette noen uker før eksamene til jul, og begynte å "bo" der oppe.. Da gikk det opp et stort lys for meg, og jeg er sikker på at hadde jeg ikke hatt de ukene i Vinger før eksamene, så hadde jeg strøket i et par fag..

 

De andre som jeg kjenner som har pendlet i år, har det gått ok med.. Men ikke noe mer enn det heller. Pluss at flere av de har åpenbart vært noe sosialt handicappet, i forhold til de som har bodd i Vinger. Det sier seg selv, man får ikke tatt del i alt det fantastiske man finner på der oppe.

 

Nei; lei hybel på SIO først som sist! Du sparer penger på det, får det MYE mere gøy og gjør det bedre på skolen. Mine 2 cent.

 

Du nevner "fysiske tester", kan du utdype det mer?

Lenke til kommentar

Sikkert for å sjekke hvordan det ligger an med trening? Jeg vet ikke, jeg vet bare at testene utføres nesten med en gang etter man har begynt på skolen. Det er jo veldig mange som kun trener opp mot opptaket også slutter helt å trene. De vil sikkert se hvilken fysisk form vi er i nå på begynnelsen, for å se om vi har forbedret/forverret oss. Det er jo også eksamen i det i 3. klasse, litt usikker om det er alt, men vet at det er eksamen i styrke hvertfall.

Endret av Ådalen_88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...