Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja for guds skyld. Bare skremsel, jeg har alltid brukt mac.

 

De sier vel at de ikke kan "garantere" for at alt funker med mac på samme måte som windows.... Men det gjør det :) (også intranettet!)

 

Så mac løs!

Vet du hvordan Windows XP funker, med tanke på intranettet?

 

Nei faktisk ikke, men det virker nok garantert som en kule. For å si det litt mildt, så er ikke intranettet et sted man får daglige a-ha opplevelser ;) Du bruker stort sett "herlige" it´s learning....

 

Intranett måtte til for tilgang på timeplanen i år ihvertfall, :)

Lenke til kommentar

Er det meninga at det ikke fungerer å logge seg inn på phs studentweb enda?

 

Fått det til jeg! Men ikke med den koden jeg fikk i brevet da, sendte en pinkode til mailen min. Og da gikk det knirkefritt! Det står forøvrig ikke sååå veldig mye spennende der, bare at jeg ikke er registrert på noe osv.

Lenke til kommentar

Er det meninga at det ikke fungerer å logge seg inn på phs studentweb enda?

 

Fått det til jeg! Men ikke med den koden jeg fikk i brevet da, sendte en pinkode til mailen min. Og da gikk det knirkefritt! Det står forøvrig ikke sååå veldig mye spennende der, bare at jeg ikke er registrert på noe osv.

Hmm.. Kommer ikke inn ved å gjøre det heller jeg..

Lenke til kommentar

Er det meninga at det ikke fungerer å logge seg inn på phs studentweb enda?

 

Fått det til jeg! Men ikke med den koden jeg fikk i brevet da, sendte en pinkode til mailen min. Og da gikk det knirkefritt! Det står forøvrig ikke sååå veldig mye spennende der, bare at jeg ikke er registrert på noe osv.

 

Nei, det stemmer. Som sagt tidligere blir studweben oppdatert ved semesterstart.

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på - gjelder skolen i Kongsvinger.

 

Ser PF har avtale med SATS, gjelder det også på Spenst? Mener å huske at de samarbeider, men litt usikker. Blir jo en del rimeligere hvis rabatten også gjelder på Spenst.

 

Er det noen andre mulighet for svømming enn på Kongsbadet? Ser prisene er 50,- for student hver gang og 50,- for dusj (vet ikke om dusj inngår i billettprisen).

 

Hvordan er treningssenteret på skolen (tenker da spesielt på frivekter og tredemølle)? Med tanke på antall studenter, er det stort nok, eller er det slik at man ofte må beregne å vente på apparatene?

 

Hvor lange er åpningstidene på treningssenteret på skolen? Er det åpent i helger også?

 

Har sjekket bussrutene, er det slik at siste buss hjem fra skolen går 17:01 hverdager?

Spenst i Kongsvinger har avtale med PF. Slik var det iallfall i år...

Treningsrommet (ja, for det er faktisk bare ett rom, ser man bort fra matte/uttøyingsrommet;) er ikke store greiene, og det er vel 3stk tredemøller der og 4-5 (?) sykler. I starten syntes jeg dette virket lite på 140 studenter (+ alle de som er der på kurs/leiropphold), og jeg var forberedt på å melde meg inn på Spenst. Det viste seg likevel at det aldri var "fullt" på treningsrommet på skolen.. folk har timer til forskjellige tider (er jo totalt 6 klasser), så om man er villig til å trene på dagtid (har alltids noen fritimer), er dette mulig. Noen ganger må man kanskje vente, men jeg har aldri sett på dette som noe problem. Jeg trente helst tidlig, og opplevde aldri "trengsel" ;) Trente aldri etter kl. 16/på kvelden, så litt usikker på hvor fullt det var der da.

 

Også har du jo mulighet til å trene i AT salen og gymsalen. Før snøen kom jogget jeg alltid ute, noe området rundt Sæter gård er kjempefint til.

 

Åpningstidene på treningsrommet ble jeg plutselig litt usikker på, mener det åpnet 6..muligens 7 (?) og stengte 22 eller 23. Du får en kode som du låser deg inn med. Og ja, det er åpent i helgene.

 

Når det er sagt så er jo ikke Spenst i Kongsvinger særlig mye større enn treningsrommet på skolen, men vet at endel meldte seg inn der da de savnet timer ala spinning osv. ;)

--

Når det gjelder svømming, så er det Kongsvinger svømmehall/kongsbadet som skolen benytter seg av. Her får du som student gratis tilgang hele året! Svømmehallen er nyoppusset (åpnet igjen november 2011) og jeg ser virkelig ikke hvorfor du vil svømme andre steder ;) Det er dessuten her du gjennomfører LHRtesten, så like greit å "venne seg" til dette bassenget. Her får du også tilgang til uniform, så du kan øve på testen på fritiden. Bor du på SIO (som jo de fleste PHSstudentene gjør), tar det deg 1 minutt å gå bort til svømmehallen= luksus!

--

Busstidene opp til Sæter gård/skolen) går nok ikke så hyppig (har jeg inntrykk av). jeg overdriver ikke da jeg sier at jeg kun har sett 1 student ta bussen opp til skolen- og dette gjennom hele året. De fleste har bil, og de som ikke har bil, skaffer seg skyss. Noen bytter på å kjøre. Det er nok parkeringsplasser på skolen. Jeg hadde bil og anbefaler vel dette, selv om du alltids får sitte på med noen. Veldig ofte satt det folk v/ auditoriet og "speidet" etter skyss ned igjen (til Sio/byen). Ellers er det jo ikke SÅ langt, så sykkel er et fint alternativ...eventuelt jogge.

 

--

 

Koss blir faddervekå egentli?

 

Fadderuke eksisterer forsåvidt ikke i kongsvinger, da vi ikke har noen tredjeklassinger der. Skolen arrangerte en gåtur m/ grilling den første uka, ellers var det opp til studentene. Fester blir det jo uansett ;)

 

Er det meninga at det ikke fungerer å logge seg inn på phs studentweb enda?

 

Dette fungerte ikke hos meg før jeg begynte på skolen. Grunnen til at noen kommer inn, er kanskje at de allerede har benyttet seg av studentweb v/ andre studier? det er uansett ingenting spennende å lese her inne. Timeplanen (som jeg antar de fleste er mest spent på) finner du på ITL, og dette får du nok ikke tilgang til før den første/andre uka på skolen.

Når det gjelder intranett trenger du sjelden tilgang til dette, eneste jeg kan komme på i farten er timeplanen...

 

:grin2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Ble en del klokere nå. :D

 

Jeg trodde det kostet penger å bruke svømmehallen, men er det gratis er jo det veldig bra. Sparer en del penger på det.

 

Etter hva jeg har hørt skal det være fadderuke i Kongsvinger, men hva og hvor mye som skjer vet jeg ikke. En jeg kjenner som skal begynne på tredje året i Oslo nå (gikk første året i Kongsvinger), mente ihvertfall at noen av de fra hans kull skal til Kongsvinger og være faddere den første uka.

 

Tenker det kan være greit å melde seg inn i Spenst, da jeg i utgangspunktet ikke tenker å ha bil der, samtidig som det er relativt rimelig å være medlem der. Men finner jo sikkert ut av hvor nødvendig det er når jeg har kommet meg på plass.

Lenke til kommentar
ja for guds skyld. Bare skremsel, jeg har alltid brukt mac. De sier vel at de ikke kan "garantere" for at alt funker med mac på samme måte som windows.... Men det gjør det :) (også intranettet!) Så mac løs!
Vet du hvordan Windows XP funker, med tanke på intranettet?
Nei faktisk ikke, men det virker nok garantert som en kule. For å si det litt mildt, så er ikke intranettet et sted man får daglige a-ha opplevelser ;) Du bruker stort sett "herlige" it´s learning....
Intranett måtte til for tilgang på timeplanen i år ihvertfall, :)

 

Ja blæh, det stemmer jo vel.... (visste det var et eller annet!!). Men timeplanen kan dere ha synkronisert på mobilen med VPN. Vesentlig mer praktisk :)

Lenke til kommentar

Takk for svar! Ble en del klokere nå. :D

 

Jeg trodde det kostet penger å bruke svømmehallen, men er det gratis er jo det veldig bra. Sparer en del penger på det.

 

Etter hva jeg har hørt skal det være fadderuke i Kongsvinger, men hva og hvor mye som skjer vet jeg ikke. En jeg kjenner som skal begynne på tredje året i Oslo nå (gikk første året i Kongsvinger), mente ihvertfall at noen av de fra hans kull skal til Kongsvinger og være faddere den første uka.

 

Tenker det kan være greit å melde seg inn i Spenst, da jeg i utgangspunktet ikke tenker å ha bil der, samtidig som det er relativt rimelig å være medlem der. Men finner jo sikkert ut av hvor nødvendig det er når jeg har kommet meg på plass.

 

Hei!

Jeg er fra kongsvinger og har ganske sikre rykter om at fadderuken skal bli litt mer innholdsrik her dette året, med blant annet en oslotur til phs der :) Så tror nok de har funnet på mer dette året!

Lenke til kommentar

 

Åpningstidene på treningsrommet ble jeg plutselig litt usikker på, mener det åpnet 6..muligens 7 (?) og stengte 22 eller 23. Du får en kode som du låser deg inn med. Og ja, det er åpent i helgene.

 

 

Trenignsrommet er åpent døgnet rundt.. Har selv vært innom der midt på natta. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar! Ble en del klokere nå. :D

 

Jeg trodde det kostet penger å bruke svømmehallen, men er det gratis er jo det veldig bra. Sparer en del penger på det.

 

Etter hva jeg har hørt skal det være fadderuke i Kongsvinger, men hva og hvor mye som skjer vet jeg ikke. En jeg kjenner som skal begynne på tredje året i Oslo nå (gikk første året i Kongsvinger), mente ihvertfall at noen av de fra hans kull skal til Kongsvinger og være faddere den første uka.

 

Tenker det kan være greit å melde seg inn i Spenst, da jeg i utgangspunktet ikke tenker å ha bil der, samtidig som det er relativt rimelig å være medlem der. Men finner jo sikkert ut av hvor nødvendig det er når jeg har kommet meg på plass.

 

Hei!

Jeg er fra kongsvinger og har ganske sikre rykter om at fadderuken skal bli litt mer innholdsrik her dette året, med blant annet en oslotur til phs der :) Så tror nok de har funnet på mer dette året!

 

Det høres bra ut! Blir nok en kongeuke :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å få tilgang til opptaksnemdas vurdering hvis man har fått tilbud?

Hei.

 

I fjor fikk vi ikke tilgang til opptaksnemda sin vurdering av oss, men dette var en av sakene studentrådet jobbet med. Vi fikk ingen avklaring på det innen vi var ferdige, men jeg oppfordrer deg til å spille ballen videre til det nye studentrådet på stedet du skal studere. Det hadde vært interessant å se hvilken vurdering de har gjort, og evt kunne bruke dette til å forbedre seg :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Åpningstidene på treningsrommet ble jeg plutselig litt usikker på, mener det åpnet 6..muligens 7 (?) og stengte 22 eller 23. Du får en kode som du låser deg inn med. Og ja, det er åpent i helgene.

 

 

Trenignsrommet er åpent døgnet rundt.. Har selv vært innom der midt på natta. :)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...