Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke løpetesten er med på opplegget! Tror det er snakk om benkpress, hangups og 3000m.

 

Haha, ja formen her er ikke på topp kjenner jeg. Skal melde meg i SATS via pf-student. Gleder meg å starte igjen! Masse jobb nå frem til neste uke.

 

 

http://www.phs.no/Om-PHS/Nyheter-og-media/Nyheter/Stabilt-opptak-og-flere-kvinner-ved-Politihogskolen/

Endret av Yamazero
Lenke til kommentar

Altså, det gis ingen karakter i benkpress, hang-ups og 3000m før i B3, så hva som er vitsen med testing i førsteklasse skjønner jeg ikke. Men ja, mulig noen har hatt noen "uoffisielle" tester for å kunne se hvor de ligger i forhold til karakterer. Det eneste vi i Oslo har vært i nærheten av noe test, er en runde i Vigelandsparken med tidtakning. Her var det opp til hver enkelt om de ville se mannen med ljåen, eller bare ta seg en spasertur.

Lenke til kommentar

Altså, det gis ingen karakter i benkpress, hang-ups og 3000m før i B3, så hva som er vitsen med testing i førsteklasse skjønner jeg ikke. Men ja, mulig noen har hatt noen "uoffisielle" tester for å kunne se hvor de ligger i forhold til karakterer. Det eneste vi i Oslo har vært i nærheten av noe test, er en runde i Vigelandsparken med tidtakning. Her var det opp til hver enkelt om de ville se mannen med ljåen, eller bare ta seg en spasertur.

 

Hehe ok :p Får bare ta det som det kommer! :) Er det flere øvelser enn disse det gis karakter i i B3 eller?

Lenke til kommentar

Niks, det er bare de tre øvelsene, men bare å begynne treningen så tidlig som mulig! Det finnes vel nok av eksempler på elever i B3 som har drøyd litt for lenge med det :)

 

Ellers må jeg skuffe de som har kommet inn i Oslo med at det ikke blir noe kjøring med politibil i ordenstjeneste-casene. Kongsvinger-elevene er iallefall veldig flinke til å skryte av fasilitetene der oppe, kontra Oslo :)

Lenke til kommentar

Hmm... Er ikke Stingah student også? Merkelig at han sier det er fysiske tester og du sier det ikke er det :p Er det forskjell på avdelingene eller?

 

Jeg gikk på Kongsvinger og det stingah sier er korrekt. Vi hadde 3000meter, hangups og benkpress "tester" i faget "fysisk". Tror det var den andre uken..? Disse testene betyr absolutt ingenting, er vel ment som en motivasjon og spark i baken om å komme igang med treninga etter sommerferien. Også får du jo se hvordan du ligger ann ifht. testene i 3.klasse (karakter oversikt henger på styrkerommet). Helt på tampen av skoleåret (altså nå i vår), hadde vi nok en gang gjennomgang av styrketestene, (altså ikke 3000m). Nok en gang for å se utviklingen din..og en påminnelse om å trene jevnlig...blablabla.

 

Når det gjelder timeplan, så er ingen uker ved PHS like. Hver uke har sin timeplan, som du laster ned fra nettet (ITL). Noen vil kanskje si det er upraktisk, men jeg personlig syntes det var greit. da går man ikke så fort lei, der feks. en uke er "full av" krim.tek og rapportskriving, mens neste uke består av jus og ordenstjeneste..

 

Ellers er jeg enig i det stingah skriver om pendling. Jeg har ikke gjort dette, jeg bodde på SIO, men har sett at de som har gjort dette ble slitne og lei.. Selv om det ikke er langt fra Oslo (eller omegn)- kongsvinger går det nok ut over både skolearbeid og det sosiale på skolen. Når det er sagt så er alt selvsagt mulig, men da må man være innstilt på å jobbe litt ekstra for det..og innse at man kanskje "ofrer" noe.. :)

Endret av laikan
Lenke til kommentar

Ellers må jeg skuffe de som har kommet inn i Oslo med at det ikke blir noe kjøring med politibil i ordenstjeneste-casene. Kongsvinger-elevene er iallefall veldig flinke til å skryte av fasilitetene der oppe, kontra Oslo :)

Og da benytter jeg muligheten til å skryte enda mer og bekrefte dette. Vi fikk muligheten til å kjøre politibil (på skolens område) ganske tidlig (før vi fikk uniform, så var vel før jul om jeg husker korrekt). Dette var forøvrig ikke bare i ordenstj. timene, men også blant annet i rapportskriving og kommunikasjon/ konflikthåndtering. Vi Kongsvinger elever elsker å skryte av skolen "vår" ;)

Lenke til kommentar

Jeg går i Oslo, vet ikke hvor han studerer? Så da er det jo fullt mulig det er forskjell.

Utdanning er lik.

Det er riktig det p-stud sier, det er ingen krav i studieplanen for B1 om fysiske tester. Men det hender at FYS læreren setter opp en dag dere får prøvd det slik at man kjenner det på kroppen og får en viss tanke på hvordan det er. Obs det er obligatorisk oppmøte i FYS.

 

Gratulerer til alle som er kommet inn!

 

Kom selv inn i bodø, men står på venteliste til stavern som nr 12. (Rykket opp 4 plasser de 2 siste dagene). Hva tror dere er mulighetene for å komme inn der?

Alt er mulig.

Jeg kom inn i Stavern for to år siden, jeg sto på venteliste nr 8 til oslo og fikk ikke plass.

Lenke til kommentar

Altså, det gis ingen karakter i benkpress, hang-ups og 3000m før i B3, så hva som er vitsen med testing i førsteklasse skjønner jeg ikke. Men ja, mulig noen har hatt noen "uoffisielle" tester for å kunne se hvor de ligger i forhold til karakterer. Det eneste vi i Oslo har vært i nærheten av noe test, er en runde i Vigelandsparken med tidtakning. Her var det opp til hver enkelt om de ville se mannen med ljåen, eller bare ta seg en spasertur.

 

Hehe ok :p Får bare ta det som det kommer! :) Er det flere øvelser enn disse det gis karakter i i B3 eller?

Man får karakter i AT (arrestasjonsteknikk)

Lenke til kommentar

Jeg går i Oslo, vet ikke hvor han studerer? Så da er det jo fullt mulig det er forskjell.

Utdanning er lik.

Det er riktig det p-stud sier, det er ingen krav i studieplanen for B1 om fysiske tester. Men det hender at FYS læreren setter opp en dag dere får prøvd det slik at man kjenner det på kroppen og får en viss tanke på hvordan det er. Obs det er obligatorisk oppmøte i FYS.

 

Gratulerer til alle som er kommet inn!

 

Kom selv inn i bodø, men står på venteliste til stavern som nr 12. (Rykket opp 4 plasser de 2 siste dagene). Hva tror dere er mulighetene for å komme inn der?

Alt er mulig.

Jeg kom inn i Stavern for to år siden, jeg sto på venteliste nr 8 til oslo og fikk ikke plass.

 

Takk for svar! Har vel enten flaks eller uflaks. Krysser fingrene for at 12 stk takker nei, eller kommer inn ett annet sted :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...