Gå til innhold

Windows Phone - norske applikasjoner


2new

Anbefalte innlegg

Spørsmål til Gydar: Tross et teit navn tok jeg mot til meg og testet Trafikanten-applikasjonen din og ble veldig positivt overrasket :)

 

Bare lurte på om tidspunktene som vises for hver holdeplass er i sanntid? Legger merke til at ingen av tidspunktene vises med teksten "ca" foran, noe de skal gjøre dersom det _ikke_ er sanntid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål til Gydar: Tross et teit navn tok jeg mot til meg og testet Trafikanten-applikasjonen din og ble veldig positivt overrasket :)

 

Bare lurte på om tidspunktene som vises for hver holdeplass er i sanntid? Legger merke til at ingen av tidspunktene vises med teksten "ca" foran, noe de skal gjøre dersom det _ikke_ er sanntid.

Hyggelig at du liker programmet da...og da vil du like 1.3 som kommer om et par dager, der er det "enda bedre" :)

 

 

Står da flere steder i app'n at den støtter sanntid, og at tider som vises uten ca er sanntid? Trodde nesten jeg hadde skrevet det litt for mange steder, har fjernet den infoen en del steder fordi det var "overalt" før. Er gjerne åpen for forslag hvis noe ikke er klart i programmet, for jeg ser jo meg fort blind siden jeg har jobbet med programmet så lenge.

 

Hvis du bruker en av "holdeplass"-funksjonene, dvs. skjermbildet som viser avgangene med 4 forskjellige views (tid/linje/plattform/retning), så støtter det sanntid, så der vil du noen ganger se tider med ca (hvis holdeplassen ikke støtter sanntid, eller akkurat en avgang ikke gjør det). Her kan du også trykke på en avgang for å få "avgangsvarsel" som tar hensyn til forsinkelser (altså bruker sanntidsinfo aktivt for å forsinke alarmen).

 

 

MEN det slår meg først nå når du spør, at i "ruteplanleggeren", så følger verken jeg eller Trafikanten den regelen. Der vises jo tider uten "ca", selvom den aldri vil vises sanntid der, siden Trafikanten sitt ruteplanlegger-API ikke støtter sanntid.

 

Har aldri tenkt over det selv, trolig fordi dette er noe Trafikanten også gjør på sine websider (og apper slik jeg forstår det), merkelig hvor blind man kan bli bare fordi "det alltid er slik" :O

 

Men uansett om Trafikanten gjør det eller ei, så er det jo egentlig ganske forvirrende, så jeg får se på det i neste oppdatering.

 

Enten slenge på ca på alle tidene, eller kanskje ha en tekst i øverst i listen som sier klart og tydelig at alle tider i dette skjermbildet alltid er fra rutetabell og ikke sanntid. For se litt på hva som er mest hensiktsmessig, sånn plassmessig osv.

 

Dette får jeg se på i versjon 1.4, siden versjon 1.3 sendte jeg inn rett før julaften, så den burde strengt tatt være ute hvert øyeblikk.

Endret av RonnyGydar
Lenke til kommentar

Det som gjør det litt forvirrende når en er ny bruker er at det står tre tider for hver avgang, f.eks. 8:58 (13m) +2, uten at det er gitt en forklaring på hva alt betyr. Jeg kjenner ikke rutetiden for holdeplassene mine, har alltid bare forholdt meg til sanntid, men hvilke av disse tre tallkombinasjonene som er sanntid var ikke helt selvforklarende. Har brukt programmet i et par dager nå og på langt nær brukt alle funksjonene ennå, så det får jo ta litt av skylden det også.

 

For øvrig merkelig at Trafikanten ikke får til å lage en ruteplanlegger i sanntid ennå. Noen burde fortelle dem at vi har krysset 2012 nå.

Lenke til kommentar

Det som gjør det litt forvirrende når en er ny bruker er at det står tre tider for hver avgang, f.eks. 8:58 (13m) +2, uten at det er gitt en forklaring på hva alt betyr.

Første gang man åpner holdeplassbildet så vises en forklaring for akkurat det...men den forklaringen kunne vært spisset mer, slik at den KUN forklarte de 3 tidene, siden linjenavn, linjenr, retning og plattform er mer "selvforklarende", samme med å få den massive hjelp-siden en smule mindre omfattende...er litt information overload nå. Skal se litt dette i neste versjon.

 

 

For øvrig merkelig at Trafikanten ikke får til å lage en ruteplanlegger i sanntid ennå. Noen burde fortelle dem at vi har krysset 2012 nå.

Har hintet om det der et par ganger til de ja...men de sliter med er at det er en haug med totalt forskjellige systemer i bakgrunnen, så det vil være en litt større jobb for de å rydde opp i.

 

Jeg hadde tenkt å gjøre litt "magic" i TiF og vise sanntidsinfo i ruteplanleggeren...men ser at det er veldig ofte jeg ikke ville finne data (siden ID'r osv er totalt forskjellig i ruteplanlegger API og sanntid). Men tror fortsatt jeg skal få til noe krysskobling, men det får komme i en senere versjon.

 

 

VERSJON 1.3

Versjon 1.3 av TiF ble akkurat godkjent av Microsoft akkurat nå, så jeg publiserer den nå, og den bør være synlig i morgen, kanskje før. Dette gjelder kun PRO--versjonen, den som heter kun "Trine i Farta" er fortsatt ikke godkjent ennå (filene er identiske, så den blir nok godkjent den også, men det er litt random hvor fort noe blir godkjent).

Endret av RonnyGydar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Når det gjelder Sumo, så er appen ferdig utviklet, sånn jeg har fortstått det.

Men de venter på svar fra TV2. Jeg har mailet litt med sjefen i det firmaet, og i dag la han faktisk til en TV2-dame i e-post-samtalen, så får vi se om det skjer noe.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Sumo, så er appen ferdig utviklet, sånn jeg har fortstått det.

Men de venter på svar fra TV2. Jeg har mailet litt med sjefen i det firmaet, og i dag la han faktisk til en TV2-dame i e-post-samtalen, så får vi se om det skjer noe.

 

Gjelder dette HELE sumo-pakken, eller kun Tv2sporten ? =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Når det gjelder Sumo, så er appen ferdig utviklet, sånn jeg har fortstått det.

Men de venter på svar fra TV2. Jeg har mailet litt med sjefen i det firmaet, og i dag la han faktisk til en TV2-dame i e-post-samtalen, så får vi se om det skjer noe.

 

Gjelder dette HELE sumo-pakken, eller kun Tv2sporten ? =)

Det er en Sumo-app, så det er nok HELE. Det er utvikerne bak Sumo-appen for iPad. Vet ikke om du har vært borti den, men den er veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg har de to siste dagene ikke kunne sjekke vær i Frost pga feilmelding om at sted ikke kan lastes inn. Noen som vet hvorfor? Har det blitt så mange WP7 i Norge at Yr sperret tilgangen :roll:

Opplever det samme, startet i går kveld for meg. :(

 

Det kom en oppdatering av frost i natt, men den var jo ti hakk værre. Ikke kan den laste ned været for noen steder og når den startes så får jeg noen skumle blink og støy på skjermen.

 

Ser forresten ut som om den er fjernet fra marketplace også :no:

Endret av FOTORALF
Lenke til kommentar

Jeg har de to siste dagene ikke kunne sjekke vær i Frost pga feilmelding om at sted ikke kan lastes inn. Noen som vet hvorfor? Har det blitt så mange WP7 i Norge at Yr sperret tilgangen :roll:

Opplever det samme, startet i går kveld for meg. :(

 

Det kom en oppdatering av frost i natt, men den var jo ti hakk værre. Ikke kan den laste ned været for noen steder og når den startes så får jeg noen skumle blink og støy på skjermen.

 

Ser forresten ut som om den er fjernet fra marketplace også :no:

 

Er vel bare å bruke HTC HUB isteden.. Jeg har også Frost, men har isteden 2 fliser med htc hub sin værmelding..

Lenke til kommentar

Det kom en oppdatering av frost i natt, men den var jo ti hakk værre. Ikke kan den laste ned været for noen steder og når den startes så får jeg noen skumle blink og støy på skjermen.

 

Ser forresten ut som om den er fjernet fra marketplace også :no:

Opplever ikke noen ekstra problemer med den nye versjonen, men den har har ikke ordnet problemet med å laste ned værmeldinger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...