Gå til innhold

huh?! NRK vil øke lisensen igjen ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det forbauser meg at AP har rundt 30% oppslutning samtidig som det ser ut til at "alle" hater politikken deres. NRK-lisens, detaljkontroll av menneskers liv, endeløse avgifter for å finansiere offentlig sektor, moralske reguleringer og forbud ligger alle i kortene når man stemmer AP. Det virker nesten som om folk ikke evner å se sammenhengen mellom hvilken regjering man har valgt og politikken som føres.

Lenke til kommentar

Gamle mennesker som blir "hjernevaska" av Dagsrevyen på NRK.. Det er svaret.

 

EDIT: Så det er bare spørsmål om tid før de yngre generasjonene tar over stemmene. På en måte.

 

Dette går vel da en lang vei i å forklare hvorfor ungdoms-partiene til de som sitter i regjering har cirka 20% flere medlemmer enn de som ikke sitter der!

 

Syns flere burde få øya opp for DLF egentlig. Eneste partiet som faktisk vil oss vel og som ikke vil kjøre oss til helv...

Lenke til kommentar

Ja, det forbauser meg at AP har rundt 30% oppslutning samtidig som det ser ut til at "alle" hater politikken deres. NRK-lisens, detaljkontroll av menneskers liv, endeløse avgifter for å finansiere offentlig sektor, moralske reguleringer og forbud ligger alle i kortene når man stemmer AP. Det virker nesten som om folk ikke evner å se sammenhengen mellom hvilken regjering man har valgt og politikken som føres.

 

Vel en grunn til dette er fordi det finnes alt for mange statlige ansatte som har goder ved å stemme AP. Uten AP i regjering mister de jobben sin. Samme gjelder for folk som sitter på trygd fra staten etc.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i staten og det er mange på min arbeidsplass som ikke stemmer AP, inkludert meg selv, men sannsynligvis flere enn i et privat selskap. Personlig mener jeg at en borgerlig regjering bare vil være en fordel for det statlige byråkratiet. Problemet er at den rødgrønne regjeringen tillegger det offentlige oppgaver som det vil være altfor dyrt å bevilge nok midler til at de kan følge opp på en ansvarsfull måte. Derfor er alle offentlige ansvarsområder så dyre samtidig som så mange er misfornøyd med dem. Den eneste løsningen - bortsett fra å bruke enorme summer penger - er å innskrenke de offentlige tjenestene, men da må vi ha en regjering som tør å si at det blir en høyere terskel for offentlige tjenester (behovsprøving), at det blir færre av dem og at folk som ønsker å benytte seg av dem selv må ta et visst ansvar for å sette seg inn i regler og prosedyrer.

Lenke til kommentar

Det virker nesten som om folk ikke evner å se sammenhengen mellom hvilken regjering man har valgt og politikken som føres.

 

En annen ting.. som kanskje ikke er belyst nok i forhold til NRK..

Hvorfor og hvordan kan de uten tilsynelatende forbehold øke tilbudene sine og dermed også kostnadene for så å økte lisensen fordi utgiftene øker?

 

Ser ikke NRK den sammenhengen?

Lenke til kommentar

Faktum er at vi i Norge er så vant til at det er greit å ta andres penger til alle mulige slags formål, at det ikke fins grenser. Jeg kan finne på å øke skattene, for at yrkesgruppen min skal få rosa dasspapir på jobben.

 

Alt, absolutt alt er filosofisk kun gråtoner av stjeling, og noe kommer svakerestilte mer til gode enn annet. Alt er et lappeteppe og et pyramidespill, og hvem som får og ikke får antar i samfunnet til tider absurde former.

 

Jeg skjønner godt at NRK har mye støtte i befolkningen. Dersom jeg fikk så jævlig mye penger via tvang, skulle jeg også klart å lage gjennomsnittlige kanaler for gjennomsnittet av befolkningen. Tingen er, det klarer også private. Uten politisk innflytelse.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i staten og det er mange på min arbeidsplass som ikke stemmer AP, inkludert meg selv, men sannsynligvis flere enn i et privat selskap. Personlig mener jeg at en borgerlig regjering bare vil være en fordel for det statlige byråkratiet. Problemet er at den rødgrønne regjeringen tillegger det offentlige oppgaver som det vil være altfor dyrt å bevilge nok midler til at de kan følge opp på en ansvarsfull måte. Derfor er alle offentlige ansvarsområder så dyre samtidig som så mange er misfornøyd med dem. Den eneste løsningen - bortsett fra å bruke enorme summer penger - er å innskrenke de offentlige tjenestene, men da må vi ha en regjering som tør å si at det blir en høyere terskel for offentlige tjenester (behovsprøving), at det blir færre av dem og at folk som ønsker å benytte seg av dem selv må ta et visst ansvar for å sette seg inn i regler og prosedyrer.

Dette er et litt morsomt paradoks. Helsevesenet skal være sosialt, fordi alle skal få helsetjenester. Samtidig, bare jeg snakker med noen som har dunka seg, eller dratt en finger ut av ledd, så koster det dem 307 kr. For at det ikke skal bli for mange som kommer til akuttmottaket.

 

Så alle skal ha råd, men ikke alle skal ha råd allikevel. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...