Gå til innhold

Kan mediaoppmerksomheten til Apple iPhone virke manipulerende? *Oppdatert førstepost*


  

237 stemmer

  1. 1. Får Apple iPhone ufortjent mye oppmerksomhet i forhold til sine topp-konkurrenter? (f.eks iPhone 4 vs. Galaxy S II)



Anbefalte innlegg

Det har aldri vært et problem for som sagt, men så er ikke jeg så opptatt av disse talla heller, men hører at "min" skal være så himla treig pga. en prossessor i stedet for GS2, som har to stykker :)

 

Det er også mye mulig at jeg etter å ha blitt kjent med begge telefonene, evt. flere modellere fra flere aktører, at valget ville blitt et annet, men har til dags dato ikke angret på valget mitt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kan du forklare noen praktiske fordeler den kvalitetsfølelsen du måtte føle?"

Eller er det bare en følelse? jeg kan ikke se at den følelsen gjenspeiler seg med praktiske fordeler over SGS II... "

 

Så ikke noe svar på denne?

 

jeg kommer aldri til å si at du har tatt noe feil valg, men jeg setter spørsmålstegn til denne såkalte kvalitetsfølelsen som du nevner. Vil du ikke ha noe stor mobil, ja helt greit. Men det har ingenting med kvalitet å gjøre om den er liten eller stor.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Tja, prosessorkraft og RAM og whatnot har vel noe å si om samme OS kjøres, men iOS er vel en god del lettere enn Android? Jeg kan INGENTING om disse tingene, det høres bare fornuftig ut i mitt hode at OS dikterer hvor bra the resources i HW blir brukt?

 

Korriger meg gjerne.

Lenke til kommentar

En praktisk fordel er at jeg føler at jeg sitter med noe jeg liker :)

 

Følelser er individuelt, så jeg forventer ikke at alle har den følelsen :thumbup:

 

Ser du har redigert litt, i tillegg til at det har kommet inn et svar i mellom oss, men svar på det siste:

 

Nei, det har ikke noe med kvaliteten å gjøre, men det var også et pluss.

Telefoner er som mennesker, de har både gode og dårlige sider, men individene som skal ha med dem å gjøre må selv velge hva som må til for at de skal kunne velge det ene eller det andre :)

Endret av Pluggen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, prosessorkraft og RAM og whatnot har vel noe å si om samme OS kjøres, men iOS er vel en god del lettere enn Android? Jeg kan INGENTING om disse tingene, det høres bare fornuftig ut i mitt hode at OS dikterer hvor bra the resources i HW blir brukt?

 

Korriger meg gjerne.

 

Det høres ut som noe jeg har hørt før, dette med at iOS er lettdrevent, så det kan godt stemme, men det får vi nok svar på etterhvert, kanskje kjappere om noen lager en tråd med dette spørsmålet da..

 

Vi får snart spore over på temaet igjen tror jeg, men lag gjerne en tråd som omhandler disse to telefonene og spesifikasjonene/OS opp mot hverandre :)

Lenke til kommentar

En praktisk fordel er at jeg føler at jeg sitter med noe jeg liker :)

 

 

Skjønte du ikke spørsmålet, eller må jeg omformulere? :)

 

""Kan du forklare noen praktiske fordeler den kvalitetsfølelsen du måtte føle?"

Eller er det bare en følelse? jeg kan ikke se at den følelsen gjenspeiler seg med praktiske fordeler over SGS II... "

 

Jeg ser kun at det er en følelse, men ikke noe mer. Stemmer det?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Sitter her med både SII og iphone 4. Kvalitetsfølelsen mange snakker om, klarer jeg ikke helt å se. iphone er tynge liksom. Og en jeg kjenner, har faktisk knust glasset 7 ganger på sin iphone 4. det artige, er at hun selv synes at den er dårlig bygget. Men uansett er det bare iphone som gjelder for henne, hehehe

 

Men en ting jeg liker med iphone, er den er svært kjapp å ta bilder med. Kjappere en SII. Så det skal den ha :)

Lenke til kommentar

En praktisk fordel er at jeg føler at jeg sitter med noe jeg liker :)

 

 

Skjønte du ikke spørsmålet, eller må jeg omformulere? :)

 

""Kan du forklare noen praktiske fordeler den kvalitetsfølelsen du måtte føle?"

Eller er det bare en følelse? jeg kan ikke se at den følelsen gjenspeiler seg med praktiske fordeler over SGS II... "

 

Jeg ser kun at det er en følelse, men ikke noe mer. Stemmer det?

 

Jeg skjønner hva du mener, men det at du ikke ser om den følelsen gjenspeiler seg med praktiske fordeler over S2 er jeg ikke helt med på :)

Lenke til kommentar

En praktisk fordel er at jeg føler at jeg sitter med noe jeg liker :)

 

 

Skjønte du ikke spørsmålet, eller må jeg omformulere? :)

 

""Kan du forklare noen praktiske fordeler den kvalitetsfølelsen du måtte føle?"

Eller er det bare en følelse? jeg kan ikke se at den følelsen gjenspeiler seg med praktiske fordeler over SGS II... "

 

Jeg ser kun at det er en følelse, men ikke noe mer. Stemmer det?

 

Jeg skjønner hva du mener, men det at du ikke ser om den følelsen gjenspeiler seg med praktiske fordeler over S2 er jeg ikke helt med på :)

 

Det er psykologisk fordel, ikke praktisk. Get it?

Lenke til kommentar

Joda, og det er greit, men fortsatt vil jeg si det har en del å si..

 

Det er en grunn til at det er disse to telefonene som fighter om topplassen, og sånn kommer det nok til å være en stund..

Apple har en fordel av å ha bygd seg opp det rykte de har, men det er langt ifra ufjortjent ;)

 

Blir uansett spennende å se hva som skjer videre fra begge fronter, og vi trenger noen konkurenter for å få ting til å utvikle seg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe. Er iPhone så god at den fortjener over 10 ganger så mye oppmerksomhet som Galaxy S II? Nei. Spørsmålet er vel om den fortjener så veldig mye mer oppmerksomhet i det heletatt.

 

Det er det jeg er ute etter i pollen øverst. Det blir litt vel mye oppmerksomhet med tanke på forskjellen til konkurrentene.

 

Jeg mener og at dette hysteriet kan være med på å manipulere en hel del folk. Dette har jeg fått bekreftet av to stk høytstående folk innenfor markedsføring, så jeg vet dette er rett.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at Samsung ikke skulle hatt mer PR, men det er det PR-avdelingen i et selskap som tar seg av, og der har Apple gjenom en årrekke vært konkurentene sine overlegne..

Det at de har bygd seg opp et godt rykte, har nok noe å gjøre med at folk flest også er godt fornøyd med produktene, som igjen gjør at folk kjenner seg trygge på det de kjøper.

 

Det finnes mange førstegangskjøpere av Apple-produkter, men veeeldig mange har god kjennskap til Mac, bl.a fra f.eks arbeidsplassen og velger å ta med seg det hjem på lik linje med folk som har f.eks HP kjøper HP hjemme også om de er fornøyde..

Lenke til kommentar

Du MÅTTE si det var "langt ifra ufortjent" måtte du ikke... here goes...

 

Jeg måtte visst det ja..

De har bygd seg opp et rykte som merkevare, og de vet å legge litt ekstra pengene på et område som gjør at de vil tjene det inn også.

Dette er noe Samsung eller hvilket som helst annet stort selskap kan gjøre, så nei, det er IKKE ufortjent, det er en strategi, og ei heller en strategi de har patent på, så da kan de kopiere den hvis de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...