Gå til innhold

Trailer: Syndicate (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkel som kan være aktuell å lese mht spillene: http://kotaku.com/5845296/the-four-stages-of-reboot-grief

 

Jeg håpet denne artikkelen skulle få meg til å bli mindre sint på disse elendige "fps rebootene", men det funka ikke.

Heldigvis har Blizzard forstått hvordan det skal gjøres. Starcraft 2 og Diablo 3 er flotte eksempler på at det fortsatt går an å lage bra PC spill.

Synd ingen andre utviklere har mot til å lage noe annet enn FPS reboots.

Lenke til kommentar

I mitt hode kaller jeg bare dette spillet for noe helt annet (feks Cartel :p). Da kan jeg vurdere det uten at jeg trenger å bry meg om "forgjengeren" de åpenbart bare bruker for å melke penger ut av spillet på.

 

Det fungerer andre veien også! Hvis noen helt hypotetisk hadde lagd en spirituell oppfølger som de hadde kalt noe annet, tja feks Cartel, så tenker jeg på det spillet som Syndicate i stedet.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Hmm. Jeg var igrunn super skeptisk til dette spillet men det her så jo riktig spennende ut.

Jeg må innrømme at etter Deus Ex: HR er jeg sulten på mer av denne typen Sci Fi. Får bare håpe at det er en historie involvert her og at du ikke bare er en hjernedød drapsmaskin ute på oppdrag for å vise frem alle de kule featurene utvikleren klarte å ta med seg fra det gamle syndicate.

Så lenge de har klart å lage en bra story her så er jeg med.

Jeg merker jeg har gått fra skeptisk og uinteressert til forsiktig optimisme.

Endret av AbnormalFetus
Lenke til kommentar

Hva er det som er i veien med dere? Har dere gått HELT FRA FORSTANDEN?

 

Så ganske fun ut.

 

Ser fett ut! Digga det på amiga, og dette ser ut til å bli tøft nok!

 

Synes det så knalltøft ut jeg. Og jeg er en av de som spilte originalen sønder og sammen på Amigaen min.

 

Oioioi, denne så jo faktisk utrolig kul ut!

 

Selv folk som har spilt originalen og skjønner hva originalen handler om (tilsynelatende, men kanskje jeg tar helt feil) sier dette ser bra ut? La meg spørre, hva er det som ser bra ut med det? Er dere virkelig så utrolig overfladisk og trivielle i deres smaker at dere lar dere forføre av litt skyting rørt sammen i en cyberpunk-setting?

 

Er dette alt som skal til? Litt skyting og cyberpunkt -> bra spill? Skal dette være en spøk? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

 

For det første peker alt i retning av at dette blir bare nok et action-orientert FPS som har ingenting med originalen å gjøre annet enn navnet og vilkårlige kunstgrep. I lys av hvordan de fleste spill lages i disse dager vil grafikken være begrenset i forhold til det de nå seks år gamle konsollene fra syvende generasjon klarer. Frihet og interaktivitet kommer til å være på et absolutt minimum, fordi det er det som maksimerer profitt, og ikke-lineær gameplay kan dere bare drømme om.

 

Dere burde skamme dere.

 

Syndicate= FPS

XCOM= FPS

 

...jeg spyr.

 

Jeg også.

Lenke til kommentar

If you don't like it don't buy it. Jeg er enig med de fleste at neddummingen av spill nå om dagen er en uting men la industrien ødelegge seg selv og så gjenoppstå. Faktum er at det ikke er marked for ett spill som det orginale Syndiacte. Kompleksitet er ikke noe det større markedet ser etter og er noe som henger igjen fra når dataspill var på data og hadde en relativt liten følgerbase og videospill var på konsoll og var uendelig mye simplere og desto mer populære.

Alle selskaper er ute etter å tjene penger og det er rett og slett ikke nok penger i påkostede strategispill lenger. Stort sett alle de store studioene som gac ut strategispill på midten/slutten av 90-tallet som vel var storhetstiden er borte nå. Bullfrog og Westwood og Maxis er enten borte eller absorbert. Bungie som laget Myth-spillene om noen husker de gikk over til å lage Halo-spillene. Etterhvert som spill ble big business var det ikke lenger plass til de som laget små spill for små hardkokte grupper. Man kan savne det så mye man vil men den tiden kommer ikke tilbake. Det er som i filmbransjen: mestepaten av pengene ligger i store spektaulære tungt markedsførte filmer mens nisje-filmer må man lete litt etter. Samme med spill. Men ikke forvent at en liten tittel skal bli like stor som COD.

Dessuten er internett stedet for overreaksjoner. Ingen vet noen ting om hvordan dette spillet blir. Internett hatet Fallout 3 helt til det kom ut. Det skulle være boikott av MW2 pga dedikerte servere men det ble heller ikke noe av. Alle på nettet er sikre på at det neste krakket kommer. Men i mellomtiden er det førstepersonsspill som selger i forskjellige former og om man ikke liker disse får man heller finne seg noen koselige spill på indie-kroken på Steam og kose seg med de. Fordi 1993 kommer ikke tilbake med det første.

Lenke til kommentar

If you don't like it don't buy it. Jeg er enig med de fleste at neddummingen av spill nå om dagen er en uting men la industrien ødelegge seg selv og så gjenoppstå. Faktum er at det ikke er marked for ett spill som det orginale Syndiacte. Kompleksitet er ikke noe det større markedet ser etter og er noe som henger igjen fra når dataspill var på data og hadde en relativt liten følgerbase og videospill var på konsoll og var uendelig mye simplere og desto mer populære.

Alle selskaper er ute etter å tjene penger og det er rett og slett ikke nok penger i påkostede strategispill lenger. Stort sett alle de store studioene som gac ut strategispill på midten/slutten av 90-tallet som vel var storhetstiden er borte nå. Bullfrog og Westwood og Maxis er enten borte eller absorbert. Bungie som laget Myth-spillene om noen husker de gikk over til å lage Halo-spillene. Etterhvert som spill ble big business var det ikke lenger plass til de som laget små spill for små hardkokte grupper. Man kan savne det så mye man vil men den tiden kommer ikke tilbake. Det er som i filmbransjen: mestepaten av pengene ligger i store spektaulære tungt markedsførte filmer mens nisje-filmer må man lete litt etter. Samme med spill. Men ikke forvent at en liten tittel skal bli like stor som COD.

Dessuten er internett stedet for overreaksjoner. Ingen vet noen ting om hvordan dette spillet blir. Internett hatet Fallout 3 helt til det kom ut. Det skulle være boikott av MW2 pga dedikerte servere men det ble heller ikke noe av. Alle på nettet er sikre på at det neste krakket kommer. Men i mellomtiden er det førstepersonsspill som selger i forskjellige former og om man ikke liker disse får man heller finne seg noen koselige spill på indie-kroken på Steam og kose seg med de. Fordi 1993 kommer ikke tilbake med det første.

 

Du påpeker problemet og forklarer delvis hvorfor dette er et problem. Det er jo fint men ikke forsøk å fremstille dette som om det ikke er noe særlig å bry seg om, og som om det ikke er noe å være irritert over at situasjonen faktisk er slik og har vært slik i mange år; og ikke minst, at den blir verre.

 

Det hjelper ikke å være sur og irritert over noe slikt? Da kan en like gjerne diskutere hele konseptet med å bli irritert over noe som helst.

 

Faktum er nemlig at dataspill generelt sett har blitt ødelagt, og enda verre skal det bli. Dette er takket være den typen spillere som foretrekker Angry Birds på sin "smartphone" istedenfor et skikkelig spill på PC. Hvordan i alle dager ser du for deg at dataspill som konsept i den formen vi kjenner det nå kommer til å overleve i en situasjon der majoriteten av spillere (og pengene) er folk som foretrekker hjernedøde, trivielle spill og fnyser av skikkelige spill?

 

Folk flest har inntatt spillverden for allerede mange år siden og er kommet for å bli. Verre skal det bli, og snart er det ingenting igjen, det er realiteten.

 

Ikke dra inn Fallout 3 og indie-spill. For det første er Fallout 3 tre år gammelt og denne typen spill vil en se mindre og mindre av til det er ingenting igjen. Når det gjelder indie-spill så er det flott og fint, men det er ikke det samme. Indie-spill er begrenset til det som er fysisk mulig å lage for én person eller noen få personer med begrenset budsjett, per definisjon.

 

Synes du det er helt greit at neste Civilization, The Sims og gud vet hva, er et neddummet Facebook-spill i motsetning til et tradisjonelt spill? Det er mange som snakker om at "nå får vi snart skikkelige spill i nettleseren!", synes du dette er en positiv utvikling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...