Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg lastet nettopp ned RR Type 4. Langt fra spillet med lekreste grafikken( nå lenger), men fy faen så morro det er å spille og for noen minner.

 

Så er så ufattelig mange andre faktorer enn grafikk som avgjør om ett spill er "bra" eller ikke. Er bare fanboys som ser seg blind på grafikk, og kun ser og spiller spill som har den lekreste grafikken.

Hva som sviver oppe i hode på en fanboy vet jeg ikke men jeg setter pris på spill med bra grafikk og det er en ting som kan forandre et bra spill til et utrolig bra spill. Men det er som du sier andre faktorer som er viktig også, hjelper lite med super grafikk om andre vesentlige biter er helt på tryne. Det er en grunn til at vi ikke spiller Pong eller C64 lenger.

 

Det som teller er hvor morsomt det er å spille spillet!

 

Det er mange faktorer som spiller inn på hvorfor et spill er morsomt å spille. Å si at grafikk ikke er viktig eller teller er rett og slett bare feil.

 

Grafikk er en av mange faktorer, du la deg BARE opp i grafikk.

 

Er det noe gameplay messig revolusjonerende i den multiplayer betaen som skal tilsi at fokuset mitt burde være rettet mot noe annet? Disse spillene er så si kloner av hverandre og med minimale forskjeller så er det helt klart at jeg henger meg opp i grafikk. Det er det utviklere pusher på idag for å skille seg ut ifra hverandre og det er grunnen til at vi ikke sitter med en C64 å ser streker beveger seg på skjermen.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Går å venter på Batllefield 3 og MW3 for tiden. Prøver å finne meg et spill å fylle ventetiden med.

 

Kjøpte PS3 for en måneds tid siden og fikk med MW2, COD 4 og GT5. Har spilt begge COD spillene mye på både xbox og PC så er ganske lei de. Kjøpte Medal of Honor Tier 1 edition her om dagen. Campaign var kult, men multiplayer delen virker veldig "melkeku" aktig. Veldig snevert.

 

Trenger hjelp til å finne meg et nytt spill å bli gira på. Har titta rundt, men er vanskelig å bestemme seg. Noen her som har no tips?

Lenke til kommentar

Ja, den skal skaffes, men Siliconera -

 

 

"Kojima explained on Twitter, the overseas (i.e. Western version) includes Metal Gear Solid 2, Metal Gear Solid 3: Subsistence, Metal Gear Solid: Peace Walker in one package. So, you get MG 1, MG 2, MGS 2, MGS 3, MGS: PW.

 

The Japanese package is a bit different. Metal Gear Solid: Peace Walker is not included. Instead, you get a product code to download Metal Gear Solid. Japanese gamers get MG 1, MG 2, MGS 1, MGS 2, and MGS 3. Kojima also confirmed the Japanese version of Metal Gear Solid 2 will have Japanese voice acting."

 

Betyr det at vi ikke får Metal Gear Solid 1, det som de "fleste" kjenner til mest ? Altså dette: Metal Gear Solid Wikipedia :cry: Det er jo DET spillet jeg vil ha :ermm:

 

Edit: Så nå at linken din inneholdt akkurat samme info :p

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Japanerne får ikke noe HD-versjon av MGS1, om det er det du tror. HD-samlingen i Japan inkluderer en promo-kode der de kan laste ned MGS1 fra PSN. Hvorfor 1-ern ikke er inkludert i USA/Europa skjønner ikke jeg noe av, men om du selv kjøper MGS1 fra PSN går du ikke glipp av noe.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Japanerne får ikke noe HD-versjon av MGS1, om det er det du tror. HD-samlingen i Japan inkluderer en promo-kode der de kan laste ned MGS1 fra PSN. Hvorfor 1-ern ikke er inkludert i USA/Europa skjønner ikke jeg noe av, men om du selv kjøper MGS1 fra PSN går du ikke glipp av noe.

Ok

Er LITT større jobb å forbedre grafikken på et PS1-spill vs et PS2-spill.

 

Ja, det skjønner jeg, men da skjønner jeg IKKE hvorfor den heter HD collection ;)

Hva er det pakken inneholder da? vanlig versjon av spillene men at du kan spille de på PS3? Da blir det ikke no kjøp her ihvertfall :p

Lenke til kommentar

 

Ja, det skjønner jeg, men da skjønner jeg IKKE hvorfor den heter HD collection ;)

Hva er det pakken inneholder da? vanlig versjon av spillene men at du kan spille de på PS3? Da blir det ikke no kjøp her ihvertfall :p

 

Hva er det som er så vanskelig å forstå? Pakken heter HD collection fordi du får Peace walker, MGS 2 og 3 oppusset i HD.

 

Det de riktig nok kunne ha gjort var å legge ved Twin snakes i pakken. Burde egentlig ikke være så vanskelig å pusse opp orginalen litt heller. Spillet baserer seg kun på 3D modeller så og bare oppskalere det på en ordentlig måte(den innebygde oppskaleringen i PS3 suger), og legge til litt AA burde gjøre underverker. Å spille MGS igjennom en PC emulator ser helt ok ut, og betraktelig bedre ut enn å spille det igjennom PS3.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Det de riktig nok kunne ha gjort var å legge ved Twin snakes i pakken. Burde egentlig ikke være så vanskelig å pusse opp orginalen litt heller.

 

Kojima Productions produsent Yoshikazu Matsuhana:

 

http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-10-konami-wants-to-re-imagine-mgs-in-hd

 

"While at the time the game was something new and refreshing, just bringing it as is into HD probably wouldn't have that much meaning to us. We're doing two and three with a certain work flow where the goal is to take that game, preserve it and introduce it to a new generation. We can't really take that approach with Metal Gear Solid 1 because it's very dated at this point."

Ellers så blir Twin Snakes ikke nevnt av ham. En kan jo spekulere på om de ikke er fornøyd med resultatet (spillet ble utviklet hovedsaklig av Silicon Knights i Canada), og/eller om Nintendo fortsatt sitter med enerett til spillet.

Lenke til kommentar

Det som teller er hvor morsomt det er å spille spillet!

 

Det er mange faktorer som spiller inn på hvorfor et spill er morsomt å spille. Å si at grafikk ikke er viktig eller teller er rett og slett bare feil.

Må være spesiell jeg da, jeg syntes ikke grafikk er viktig for at et spill skal være bra. Teller nada for meg.

 

Terraria, MineCraft, Stronghold

+et par 100 andre.

Lenke til kommentar

Det som teller er hvor morsomt det er å spille spillet!

 

Det er mange faktorer som spiller inn på hvorfor et spill er morsomt å spille. Å si at grafikk ikke er viktig eller teller er rett og slett bare feil.

Må være spesiell jeg da, jeg syntes ikke grafikk er viktig for at et spill skal være bra. Teller nada for meg.

 

Terraria, MineCraft, Stronghold

+et par 100 andre.

 

Disse spillene du nevner er spill av ypperste kvalitet når det kommer til kreativitet og gameplay. Spill som har gitt spillere noe "nytt", mens dem fleste av dagens spill er bare kloner av kloner og gir ikke spillere noe vesentlig nytt. Derfor har utviklere jobbet og jobber hardt med å gi disse spillene grafikk som skal overgå tidligere kloner og som vil pga denne grafikk utviklingen gi en bedre opplevelse. Battlefield 3 er et genialt eksempel på et spill som får utrolig hype og vil gi en vesentlig bedre opplevelse pga grafikk. Om dem hadde kjørt på den same gamle motoren så hadde det bare vært nok en klone og hype meteret hadde garantert ikke vært der det er idag.

 

Om du eller andre kunne få Minecraft med grafikk som i Skyrim du kunne gått rundt å grave i så hadde opplevelsen blitt bedre, å si noe annet er å bare lyve for deg selv og ikke minst alle som leser dette.

Lenke til kommentar

Det som teller er hvor morsomt det er å spille spillet!

 

Det er mange faktorer som spiller inn på hvorfor et spill er morsomt å spille. Å si at grafikk ikke er viktig eller teller er rett og slett bare feil.

Må være spesiell jeg da, jeg syntes ikke grafikk er viktig for at et spill skal være bra. Teller nada for meg.

 

Terraria, MineCraft, Stronghold

+et par 100 andre.

 

Disse spillene du nevner er spill av ypperste kvalitet når det kommer til kreativitet og gameplay. Spill som har gitt spillere noe "nytt", mens dem fleste av dagens spill er bare kloner av kloner og gir ikke spillere noe vesentlig nytt. Derfor har utviklere jobbet og jobber hardt med å gi disse spillene grafikk som skal overgå tidligere kloner og som vil pga denne grafikk utviklingen gi en bedre opplevelse. Battlefield 3 er et genialt eksempel på et spill som får utrolig hype og vil gi en vesentlig bedre opplevelse pga grafikk. Om dem hadde kjørt på den same gamle motoren så hadde det bare vært nok en klone og hype meteret hadde garantert ikke vært der det er idag.

 

Om du eller andre kunne få Minecraft med grafikk som i Skyrim du kunne gått rundt å grave i så hadde opplevelsen blitt bedre, å si noe annet er å bare lyve for deg selv og ikke minst alle som leser dette.

Det er flott du har meninger, men ikke fortell andre at deres meninger er feil.

 

Og nei jeg syntes ikke minecraft hadde vært bedre med Skyrim grafikk. Og nei, jeg trenger ikke lyve for meg selv. Folk har forskjellige meninger, og det må nestne du respektere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...