Gå til innhold

Derfor ble ikke Dead Island anmeldt (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi var to stykker som satt og spilte sammen. Første delen av hele historien var relativt kjedelig og uengasjerene men senere i spillet ble det faktisk litt interesangt og lese oppgavetekstene og dialoger for man lurte jo etterhvert hva som hadde skjedd. Jeg er nok ikke uenig at spillet blir kjedelig alene (og vanskelig) Men å slakte horder av zombier med en venn er alltid gøy :)

Endret av Benobi
Lenke til kommentar

snakk om å bare ta med det negative.

det her ble litt for pesimistiskt for meg.

sjekk ign sin review. den rettferdiger dead island.

jeg er meget kresen når det gjelder spill og

jeg synes dette spillet er en perle og en av de beste spillene som har blitt sleppt hittils i år.

ja den har en del bugs.. men ikke flere en new vegas og fallout 3..

liker du spill som far cry 2 og fallout 3 med en dose left 4 dead er dette noe du bare må prøve.

Lenke til kommentar

Drittslenging eller bullshit fra første til siste linje.

 

Ikke er DeadIsland kjedelig å spille alene, ikke var/er Borderlands kjedelig å spille alene. Spiller DeadIsland alene og spiller fortsatt borderlands alene jeg, og har alltid kosa meg stoort med det og kunne spille alene. Man får bestemme fremgangen på spillet selv, og hva man vil foreta seg til en hver tid. Her er nok forfatteren mer opptatt av å slenge negative tanker om et spill som er bra, men som han ikke liker enn og være nøytral. Dette er for dårlig av gamer.no å legge på framsiden sin.

Lenke til kommentar

snakk om å bare ta med det negative.

det her ble litt for pesimistiskt for meg.

sjekk ign sin review. den rettferdiger dead island.

jeg er meget kresen når det gjelder spill og

jeg synes dette spillet er en perle og en av de beste spillene som har blitt sleppt hittils i år.

ja den har en del bugs.. men ikke flere en new vegas og fallout 3..

liker du spill som far cry 2 og fallout 3 med en dose left 4 dead er dette noe du bare må prøve.

 

Hvis Dead Island er, som Borderlands, ment for å nytes i co-op, så vil jeg påstå at denne kommentaren til spillet er rettferdig. "Anmelder" sier jo klart i fra at han kun har spilt det alene, og dermed forståelig nok mangler store deler av spillopplevelsen.

Jeg har ikke selv spilt det, men om du er veldig uenig kan det godt hende at du får utnyttet spillet til dets fulle potensial og slik det var ment, sammen med venner. Noe som sikkert er tilfellet hos IGN.

 

Det som kort og godt står i kommentaren er, slik jeg tolket det, at det er kjedelig å spille alene. Men om du har mulighet til å spille det med venner har spillet mye mer å by på.

Lenke til kommentar

Flere ting i andre rollespill som har logiske brister? Det er jo det som er greia med rollespill, folk i de forskjellige rollespillene er jo totalt hjelpesløse og klarer ingenting sjøl , det er jo derfor du spiller spillet for å gjøre alle disse oppdragene folk ikke klarer å gjøre sjøl. NPC's i rollespill skal ikke gjøre noe som helst, det er derfor du har ankommet det gitte universet for å gjøre alle de tinga som de ikke klarer. det er det utviklerene ønsker at du skal gjøre. Nå må dere skribenter seriøst begynne å ta dere sammen litt, dere blir mer å mer idioter og skriver mer å mer teite ting i det dere legger ut.

 

-Soap-

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg falt pladask for spillet de første timene jeg spilte, ikke noe var så morsomt som å være kreativ i hvordan man slakter zombier. MEN, etter de timene ble alt repetetivt og kjedelig. En ting som var morsomt i begynnelsen av spillet var hvordan en skikkelig kritisk treff kunne mose hjernebarken til noen i en sky av rød gugge, dette forsvinner jo etterhvert som man går opp i nivå. For får man inn en kritisk treff nå, ender man bare opp med å fjerne noen helsepoeng fra zombien, også må man slå et par ganger til selv om man bruker machete, sverd eller brannøks. Og møter man flere zombier på en gang var det en taktikk som funket veldig bra, slik at det nesten alltid ble lett. Hoppe og sparke slik at zombiene ramler over ende, gjør dette på alle sammen i en gruppe, gå deretter løs på første offer for ditt spark, slå til vedkommende slutter å prøve å reise seg. På den tiden det tar å pynte asfalten med hjernemasse, har kanskje èn zombie klart å stable seg på beina sånn passelig. Da er det bare å gå bort og gi de en velfortjent støvel i rumpa så de tryner på nytt. Det blir for drøyt når et helt spill kan vinnes ved å kjøre samme taktikk omtrent hele veien. Delevis enig med Lasse her, og delevis litt for glad i spillet i det tidlige stadiet til å virkelig rakke ned på det.

Lenke til kommentar

For de av dere som skal slenge dritt om/til anmelder så er en anmeldelse subjektiv. Alle har sin egen subjektive mening om det ene og det andre. Ser ingen grunn til å gå personlig til verks på anmelder bare fordi at hans meninger og følelser over ÈT spill ikke er akseptabelt for andre.

 

Voks heller opp og spill de spillene dere vil. En anmeldelse skulle ikke hindre dere i det hele tatt.

 

 

God anmeldelse.

Lenke til kommentar

Mykje tøys her, som er reine faktafeil/misforståingar/pebkac, ikkje subjektiv omtale:

 

- Dead Island er ikkje eit "lavbudsjettsspel" med mindre det er i direkte samanlikning med Gears of War eller SW:TOR - dette er spelet Techland ville ha som magnum opus, og har finansiert gjennom årevis av jamn spelproduksjon.

 

- Dead Island er ikkje vanskeleg å spele gjennom solo, iallefall ikkje på normal - det vert berre ein litt mindre rølpete, Borderlands-aktig oppleving om du er on your lonesome, men med litt fleire survival-horror leanings

 

- Uoppgraderte våpen fell unaturleg raskt frå kvarannan, men jesus - i løpet av heile Act 1 koster det toppen eit par hundre dollar totalt å oppgradre noko fullt, og det er ikkje akkurat få våpen tilgjengeleg - særleg ikkje om du speler som Sam B (noko eg fikk inntrykk av basert på teksten under det eine bilete), som er spesialist på den mest vanlege våpentypen, og i det heile den enklaste karakteren å starte som

 

- Du vert ikkje "stadig bokset på rumpa, gjerne flere ganger på rad", med mindre du a) spring rett på alle Thugs du ser, eller b) er elendig til å styre staminaen din. Når den er på null, så vert du dytta overende av kva enn som treff deg, men både flyten i kampane og halvparten av skill-treet krinsar rundt nettopp det å ikkje gå tom for stamina

 

- Med mindre kampstilen din går ut på å veive vilt med uoppgraderte våpen som ikkje er optimale for karakteren din, så er det aldri eit problem at zombiane tåler for mykje. Om det skulle vere for mange i eit område, eller du ikkje har tida til å danse med ein miniboss - smekk på Rage/Fury/Whatever mode og gå berserk

 

- Alle fetch-questa er ikkje superspanande reint narrativt (for å seie det mildt), men det tek vitterleg ikkje særleg lang tid før ein byrjar få (desidert spanande) mod-planar og unike våpen

 

Hvorfor ikke bare innrømme at dere ikke anmelder dette spillet grunnet 22.07.2011? Hva er vitsen med å komme opp med slik svada?

 

Alt er ikkje ein konspirasjon.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Det som er med spill som Dead Island er at man trenger en viss holdning til spillet når man går inn i det. Andre store spill som Fallout 3 og Borderlands (som nevnes) lider også av samme problemet. Det har noe med sandkasse-kvaliteten til spillene å gjøre, og evnen til å skape sin egen underholdning. Husker jeg prøvde meg på Fallout 3 flere ganger før jeg fant den riktige måten for meg å nyte spillet på, og hadde faktisk litt av samme greia med Dead Island. Sleit meg opp til rundt lvl 25 da jeg plutselig ble frarøvd alle våpna pga semi-bug. Så jeg bestemte meg for å starte på nytt, og med bedre info om hvordan spillet fungerte og en veldig annerledes holdning til hvordan jeg tilnærmet meg det så koste jeg meg fra start til slutt i flere dager.

 

Når jeg leser det som skrives så minner det veldig om meg selv. Lasse har ikke klart å finne en flyt i spillet som han liker, og det er en veldig viktig del av opplevelsen. For meg så fant jeg det i å spille Logan og fokusere på kasting, akkurat som jeg fant flyt i Borderlands ved å spille Brick og fokusere på rocket launchers.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare innrømme at dere ikke anmelder dette spillet grunnet 22.07.2011? Hva er vitsen med å komme opp med slik svada?

 

Dette er bare tullprat. Hvorfor skulle vi ha noen interesse av å legge skjul på det om det var tilfellet? Jeg satt selv og ringte rundt til de ledende norske spillkjedene for to uker siden, etter tips om at noen av dem unnlot å selge spillet.Dette fordi vi verken føler at det er vår eller spillutsalgenes ansvar å sensurere vagt relaterte produkter i lys av det som skjedde.

 

Zealuu: At Techland ønsker noe som et magnum opus gjør ikke produktet umiddelbart velprodusert og kostbart. Nå peker lavbudsjett i dette tilfellet ikke nødvendigvis på den faktiske prislappen, men heller hvordan jeg oppfatter gjennomførelsen, tiden som tilsynelatende er brukt til å polere produktet og det generelle uttrykket. Dead Island er et rustent spill. Jeg tror ikke de har sprutet inn altfor mye penger fra den varierende Call of Juarez-serien heller, om den i det hele tatt har gått nevneverdig i pluss.

 

Jeg syntes spillet var vanskelig alene og på normal som Sam B. Det er tidkrevende og ineffektivt å daske rundt på fiendene på egen hånd, da særlig thugs. Jeg opplevde selv i Act 1 at jeg måtte bruke flere "liv" eller forsøk på å ta ordinære thugs, og jeg tror ikke jeg skakkjørte figuren min nevneverdig. Selv med det beste jeg kunne oppdrive av våpen virket fiendene regelrett ubalanserte og unødvendig seige.

 

Jeg synes ikke det er noe som minner om survival horror med å circle strafe rundt fiender for å kakke dem i hodet og sprette kjapt ut av rekkevidde. Kanskje det er noe jeg hadde gjort om jeg var alene på en øy i det virkelige liv, men om det er utgangspunktet så har jeg veldig mye annet å kritisere spillet for.

 

Problemet med at våpnene raknet uten videre var ikke at det var vanskelig å erstatte dem, men at det er tidkrevende å dasse rundt etter en arbeidsbenk.

 

I starten satset jeg direkte på talenter som gav meg økt utholdenhet eller gjorde våpnene mine mer varige, så jeg kunne spille Dead Island slik jeg antakeligvis foretrakk det. Likevel hadde jeg enten valget mellom å gå hardt ut og risikere å bli kakket i bakken til stadighet, eller å suse rundt og hoppe frem og tilbake med ett og ett slag. Tempoet og rytmen i kampene er dårlig balanserte, i mine øyne.

 

Jeg har på ingen som helst måte et problem med narrativen til oppdragene, problemet mitt er hvordan de har tatt verste sort av MMO-oppdrag, spredt dem så godt utover kartet de bare orker og latt det være med det. Det er ingen inspirasjon eller vilje til å gjøre noe annet enn hva alle de andre gutta i action-rpg-sjangeren foretar seg, og de har i det minste mekanisk gode spill å lene seg på.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

I påvente av å få med flere venner til å spille dette med meg, lar jeg DI ligge inntil videre. Støtter veldig Lerviks begrunnelse for å droppe anmeldelse, noe sier meg at dette er et spill som virkelig skinner i selskap med flere. Personlig overser jeg glatt knotet med å spille alene (klokket inn 16 timer nå) og har så langt kost meg i det som skal være den kjedelige delen av spillet. Uansett, Gamer.no fremstår nok en gang som en redelig og ærlig spillside med fokus på kvalitet. Derfor henger jeg her hver dag. Kudos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...