Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

 

Vil ikke se spoileren, men ellers takk! :) . Har lovet meg selv å få så lite hjelp som mulig. Så regner med jeg kommer borti noe snart. Har ikke sett noen som driver med pyromancy eller magi heller..

 

Characteren min ligner på Daenerys fra GoT. Blir nesten for mye å spille i human form uten hjelm. Faderrullan!

 

Du gjør det jo 100 ganger verre for deg selv med å spille en caster-class som ikke gidder å finne en eneste miracle. Da kunne du jo like godt spilt en Fighter.

 

Gidder absolutt, jeg vil bare finne ut hvor først.. Jeg brukte for mye tutorial i Dark souls 1, så nå er litt av morroa for meg å finne ut av ting selv.

 

Har klart å komme meg til "The gutter" nå og har latt Lost sinner leve enn så lenge. Minner veldig om blighttown og sumpen i DeS :)

 

 

Må si fiendene jeg hater mest så langt i spillet er "Zombiene" med eksplosiver.

Endret av Siimmeenn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er tydeligvis individuellt. Så en youtube-review igår der anmelderen syns spillet var alt for enkelt til å være et *souls-spill. Fikk haugevis av souls hele tiden, enkle bossfights, lett å skaffe nødvendige upgrades, han sleit "aldri" i gjennom hele spillet.

Lenke til kommentar

Så klart er det noen som mener det er for lett. De som har spilt de forrige souls spillene vil jo automatisk få en fordel gjennom spillet. Ikke så mye har endret seg og har man erfaring blir man fortsatt fort vandt til det. Dog syntes jeg starten i DS2 var mye lettere enn DS1, men det mener jeg bare er positivt. DS2 er lettere overall, men det er ikke for lett til at man bare kan suse gjennom spillet uten problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han skrøt veldig mye av multiplayeren, den har visst blitt kraftig forbedret fra DS1. Selv om det er noen rare "bugs" der fremdeles. Som at en invader backstabber kunne treffe ham i ryggen selv om han var på slutten av sin egen roll-animasjon. Og i et annet tilfelle tok ikke motstanderen noe skade etter 5 direkte hits, på lvl 81. Man har to forskjellige typer white soapstone, en som funker helt til neste boss er død, og en som er tidsbegrenset men man får bedre rewards. Men aner ikke når coop-partneren plutselig forsvinner. Også en ny form for PVP der man kan beskytte områder mot fiender i coop.

 

Han var også irritert over at Kick er fjernet og man bare har en crappy backhand-fist ting istedet for.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Syntes faktisk at de vanligste i starten fiendene var PAIN in the ass når jeg ikke var sterk nok til å bruke skjoldet jeg hadde.

 

Spartapus, må si at Capra demon i ds1 var den mest frustrerende bossen i spillet pga det forbanna trange rommet.

 

 

Har fremdeles kun Heal og Great Heal som spells som Cleric, litt frustrerende. Men jeg overlever. Kjører på med dex, stam og endurance så lenge. :).

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

 

Synes dere inventoryen er dårlig? I forhold til Dark Souls er den konge, synes jeg. Det tar mye kortere tid å navigere.

Og i forholdt til annet av dagens spill er det ræva. Ta equipment, for eksempel. Jeg har en del ting i belt-slot, men for å se hva det faktisk er (annet enn navnet) må jeg lukke equipment-siden, åpne inventory, lete meg frem til tingen der og så se hva det er. Så ja, inventory er elendig.

 

Men nok om det. Har gitt opp spillet for nå. De har satset så ekstremt på å gjøre spillet vanskelig, at de har glemt å gjøre det spillbart for oss vanlige dødelige. Å ikke gi oss en bra tutorial er idiotisk nok, men å la oss bli stunnet så lenge at man ikke har sjanse å bevege seg, og dermed blir drept av den første fienden man møter, blir for dumt. Jeg drepte så godt som alle NPCene i starten, men bare to av dem gadd gjøre motstand (og det etter at jeg hadde denget løs på henne en stund.) En del fiener skyter rundt hjørner (WTF?), og noen kommer tilsynelatende ut av løse luften. Seriøst, jeg ser én fiende foran meg, og ingen bak meg. Det er ingen rom i korridoren, så det er absolutt ingen steder det kan komme fiender fra. Likevel ble jeg angrepet bakfra av to stykker? WTF? Legg til å bli skutt gjentatte ganger i et tomt rom, så sier det seg selv at dette gidder jeg ikke. Den siste biten var å gi opp og starte på ny med en Warrior, siden det er eneste som har skjold. Men han var til gjengjeld den verste av dem alle. Han gjør null skade, knekker sverdet etter to slag og mister så mye stamina på å blokke at han blir stående i ro helt til han dør. Jippi... Angrer bittert på at jeg kjøpte denne driten.

 

 

 

Det du sier er at du ikke gidder å sette deg inn i spillet. Fiendene spawner ikke random de er i rommet som regel leker de døde.

Kontrollene er tighte og det er rett og slett at du er vant til kontroller ala arcade spill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det morsomme med Capra Demon er hvor lett du gruser ham etter å ha skjønt hvordan den kampen der fungerer. Tok ham med utstyret jeg startet med når jeg spilte gjennom spillet på ny tidligere i år.

 

Jeg vet ikke helt hva du sikter til, men problemet mitt var ikke bare Capra Demon i seg selv men disse hundene som løper rundt ham. Da jeg først klarte å få drept hundene gikk det greit å løpe i sirkler rundt Capra Demon, men det tok meg flere forsøk å klare og drepe hundene før Capra Demon drepte meg.

Lenke til kommentar

Det morsomme med Capra Demon er hvor lett du gruser ham etter å ha skjønt hvordan den kampen der fungerer. Tok ham med utstyret jeg startet med når jeg spilte gjennom spillet på ny tidligere i år

Bare du får drept de 2 forbanna hundene så! :)

 

Ble halberd og R2 attack så var det maks 2-3 forsøk pr playthrough.

 

 

Noen som merker stor forskjell ved høyere adaptablilty? Føler karakteren er så mye seigere i dette spillet enn ds1 og demS

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Jeg synes starten i DS2 var vanskeligere enn i DS, mye på grunn av at klassene er svakere enn de var i DS, samt at man starter uten skjold, med kun én estus, samt få andre helsevarer. Det bedrer seg adskillig etter hvert, men jeg synes at DS2 var merkbart vanskeligere i starten.

bare vent til ng+ viss du syns ds2 er vanskelig i starten, jeg slet som bare pokker med å komme meg fra startområdet til første bonfire i ng+, sier ikke mer siden jeg ikke vil avsløre noe for noen....

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje det var enkelte ting som ikke er så lette å skjønne med det første. Som fks ring of artorias for the abyss i ds1 osv.

 

Hvordan ligger dere an? Liker å lese ders statusoppdateringer angående spillet. Ser frem til et par timer til i kveld, da skal the rotten bøte med livet.

 

 

Syntes det er MYE vanskeligere å få til en backstab i dette spillet, noe som kanskje burde ansees som positivt? :)

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Har du runnet ds2 alt? Hvor mange timer brukte du? Husker jeg brukte 50+ timer på ds1 MED lesing på nettet når jeg satt fast.

 

Har 14 timer played nå uten noen form for veiledning og er på

The Rotten

 

65+ timer før jeg gikk til ng+, å det som står i spoiler er ikke lett å si noe om, er 30+ bosser i spillet, men mange av disse er valgfrie så 50% av alle som spiller kommer så å si ikke til å se mer enn maks 20-25 siden de fleste må finnes via side quests og med mye leting og kan skippe`s, og jeg har hatt spillet siden tirsdag sist uke, så ikke så rart jeg er på ng+ allerede

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...