Gå til innhold

BK: - Rådyrkalv II -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vakker liten sak, det viktigste er i fokus; øyne - blikk, snute. Ingen tvil om at den ser deg ;o) Herlig fanget!!!

 

Jeg ville personlig ha beskåret bildet gjennom kroppen på høyre siden, rett før overgangen forben og kropp.. Da kommer blikket enda bedre i fokus og man slipper at bakkroppen (som er litt uformelig og tar mye plass) stjeler for mye fokus.

Lenke til kommentar

Vakker liten sak, det viktigste er i fokus; øyne - blikk, snute. Ingen tvil om at den ser deg ;o) Herlig fanget!!!

 

Jeg ville personlig ha beskåret bildet gjennom kroppen på høyre siden, rett før overgangen forben og kropp.. Da kommer blikket enda bedre i fokus og man slipper at bakkroppen (som er litt uformelig og tar mye plass) stjeler for mye fokus.

 

Takker så mye for kommentaren, Anne Grethe :yes:

 

Ser absolutt det du nevner om utsnittet, men synes selv det ble litt for tett og rett på - litt sånn "mugshot" om du skjønner. Om det ene er bedre enn det andre vet jeg ikke, men det er flott å få andres syn på saker og ting.

 

Ps: Rådyret ser meg ikke, men den er veldig nyskjerrig på hvor den klikkelyden kommer i fra :yes:

 

Fin formidling av ansiktsutrykket til en rådyrkalv på "vakt".

 

Tusen takk for det :yes:

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

Skarpt og fint med flotte detaljer

Liker utsnittet, selv om jeg kan være enig med annegrethe om at et tettere utsnitt også kunne fungert.

 

Ikke like begeistret for det sterke innslaget av gult i bildet. Her kunne du justert hvitbalansen litt

 

Takker for kommentaren, Wasco. Det gule i bakgrunnen synes jeg selv er greit i forhold til bakgrunnen som var og lav ettermiddagssol, derimot er jeg helt enig med deg angående det gulgrønne fargestikket som bl. a. sees på undersiden av halsen. Fargene ellers på dyret opplever jeg som naturlige. Fargestikket skyldes refleksjon fra gress og annen vegetasjon under og foran dyret. Justering av fargetemperatur er en av de punktene i etterbehandlingen som er viktigst for meg. Synes selv at fargene på dyret blir for kalde når jeg drar slideren mot en kaldere temperatur. Tar gjerne i mot tips om hvordan fjerne fargestikket uten å endre den øvrige temperaturen i DPP.

 

flot modlysbilde

 

Mange takk for det. Leif :yes:

Lenke til kommentar

Etter å ha sett første versjon i s/h fra igår, så synes jeg nok ikke at fargevarianten når helt opp på samme nivå.

Selve blikket og det skarpe uttrykket blir ikke helt det samme her. Gulstikket er nevt bl.a. ! Mulig et veldig beskjært utsnitt med kun hodet kunne vært noe i en fargeversjon! :)

 

Enig med deg at det er mer brodd i s/h-utgaven :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...