Gå til innhold

Nytt speilløst kamerasystem


Anbefalte innlegg

Hva er det som ikke er til å tro?

 

For all del, bildekvaliteten er bra den, men når du skrur opp ISOen så ser det for meg ut som ytelsen i forhold til de andre legger seg ganske nøyaktig der man burde forvente utfra den relative sensorstørrelsen. Kanskje et lite hakk bedre enn man skulle trodd, men ikke revolusjonerende.

 

Ja, jeg er enig, kvaliten er omtrent som forventet, per i dag så ligger m43 litt "under pari" i forhold til sensorstørrelse, men utover det synes jeg ikke nikon sine stikker seg så voldsomt ut, selv om de gjør en god innsats.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Steike! Det er jo nesten ikke til å tro. Nikon 1 :dribble:

Hva er det som ikke er til å tro?

Nesten ikke til å tro.

 

For meg ser det ut som støynivået, (særlig croma) er bedre på Nikon 1 enn på både Olympus E-PL3 og Panasonic GF3 på ISO 3200 og 6400 med både jpeg og råformat. I forhold til NEX C3 varierer det en del fra sted til sted i bildet, men at den i det hele tatt konkurrerer med en 3 ganger større moderne sensor på støy på høy ISO er intet mindre enn imponerende.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig, kvaliten er omtrent som forventet, per i dag så ligger m43 litt "under pari" i forhold til sensorstørrelse, men utover det synes jeg ikke nikon sine stikker seg så voldsomt ut, selv om de gjør en god innsats.

 

AtW

 

I følge DxO-marks (hvor mye man kan stole på det er usikkert dog) så ligger vel M43's omfang på det min gamle Nikon D40 har. Dog Nikon 1 er noe lavere enn m43.

 

Jeg tror hovedfokus for m43 til nå har vært AF hastigheten. da dette er det enkleste å kritisere m43 for og som er nok et av punktene som gjør at folk ser til f.eks speilrefleks.

 

jeg regner med at det blir jobbet hardt med støy og omfang fremover... Det burde være forbedringspotensialer! Slik som Nikon har fått til med nyere kamera f.eks D7000

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Steve Huff har konkludert med det jeg gjettet meg fram til når så specs, folk henger seg kun opp i kule tall som mp, watt, HK og ser ikke snørret for alle trærne.

 

Interessant at det slår E-P3 på høy ISO, men fortsatt er Nikon 1 ett alternativ til kompaktkameraer (med kjønnsløst design som får Panasonic til å se ut som noe som er designet sammen med Snøhetta), og er tiltenkt en helt annen målgruppe enn feks Oly E-P3, Sony sitt nyeste og Panasonic GX1.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...