Gå til innhold

Forbruksteller (Ringeminutt, nelastning, SMS, MMS) til Android?


hean

Anbefalte innlegg

I jakten på ny telefon har jeg sett en ny trend i abbonementtjenestene som er fastprispakker inkluderte ringeminutter, SMS og nedlasning.

 

Leter derfor etter ett androidprogram som kan hjelpe med å holde styr på forbruket mitt.

 

Det er 2 funksjoner jeg først og fremst da tenker på i tillegg til hovedfunksjonen som er å holde rede på alt forbruk.

 

- kunne få beskjed ved ett visst forbruk angitt fra en valgfri dag, gjerne i intervall i tillegg (varsles per 100 sms for eksempel)

- kunne angi ett tidsintervall og da få lest av antall ringeminutt, SMS og nedlastning fra akkurat det tidsintervallet

 

Håper dere kan hjelpe...

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker begge for svar, skal sjekke de ut i kveld etter jobb :thumbup:

Testet ut TelenorAppen... Genial sier jeg bare.

 

Man kan forbruk med den og ved å dra til venstre ser man en hva pengene er brukt til.

 

Byttet til Komplett L i kveld, for 299 kr/mnd får jeg 1200 minutter, 1000 MB og 600 SMS.

 

Med en gang jeg byttet fikk jeg opp 3 søyler, 1 for ringetid, 1 for nedlasting og en for SMS.

 

Den viser hva jeg har brukt, hvor mye jeg har igjen og hva jeg har totalt hver måned.

 

Dette er bra Telenor... brukevennlig tjeneste og kanskje billigst på markedet.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort en del tester av diverse slike programmer, og dette er min erfaring:

 

3G Watchdog Pro

Dette fungerte tilnærmet perfekt på min gamle HTC Hero, men på min SGS2 bommer den grovt. Sist nå i august hvor den viste totalbruk på 240 MB når meldingen fra Phonero tikket inn om at jeg hadde passert et reelt brukt på 500 MB. Har allikevel beholdt den på telefonen, i håp om at ting bedrer seg over tid. I tillegg er de historiske rapportene utrolig nyttig å ha for sammenligningens skyld. Bare så synd de ikke er til å stole på. Hittil i september viser 3G Watchdog et totalforbruk på 58,62 MB

 

Traffic Counter Pro

Installert i juli og testet ut i august. Viste 260 MB når reelt var 500 MB. Hittil i september viser den et bruk på 76,4 MB

 

DroidStats

Ble installert i løpet av august. Viser et forbruk hittil i september på 92 MB (har i etterkant kjøpt donation utgaven). Stort minus: Mangler historikk for tidligere måneder.

 

Stats Donate

Også installert i løpet av august. Forbruk hittil i september er 91,42 MB. Stort minus: Mangler historikk for tidligere måneder.

 

Vet ikke hva fasiten er hittil i måneden, men basert på de grove bommertene til både 3G Watchdog og Traffic Counter Pro i august, regner jeg med at DroidStats og Stats Donate er mer nøyaktig. Utrolig synd at ingen av disse har bedre historiske rapporter, slik som 3G Watchdog. Kan også nevne at jeg har testet Netcounter for et års tid siden på min HTC Hero, men den ble da skrotet til fordel for 3G Watchdog pga tilsvarende unøyaktigheter som det 3G Watchdog har nå opp mot "konkurrentene".

Lenke til kommentar

Jeg har gjort en del tester av diverse slike programmer, og dette er min erfaring:

 

3G Watchdog Pro

Dette fungerte tilnærmet perfekt på min gamle HTC Hero, men på min SGS2 bommer den grovt. Sist nå i august hvor den viste totalbruk på 240 MB når meldingen fra Phonero tikket inn om at jeg hadde passert et reelt brukt på 500 MB. Har allikevel beholdt den på telefonen, i håp om at ting bedrer seg over tid. I tillegg er de historiske rapportene utrolig nyttig å ha for sammenligningens skyld. Bare så synd de ikke er til å stole på. Hittil i september viser 3G Watchdog et totalforbruk på 58,62 MB

 

Har du prøvd å aktivere "use pre-froyo traffic counting interface" i 3g watchdog? Den skal visstnok endre på måten den teller.

 

Ellers; finnes det en app som viser hvilken applikasjon som bruker trafikken? Samlet bruk er jo interessant, men det er mer spennende å kunne se hva som trekker mest.

 

AtW

Lenke til kommentar

Takker begge for svar, skal sjekke de ut i kveld etter jobb :thumbup:

Testet ut TelenorAppen... Genial sier jeg bare.

 

Man kan forbruk med den og ved å dra til venstre ser man en hva pengene er brukt til.

 

Byttet til Komplett L i kveld, for 299 kr/mnd får jeg 1200 minutter, 1000 MB og 600 SMS.

 

Med en gang jeg byttet fikk jeg opp 3 søyler, 1 for ringetid, 1 for nedlasting og en for SMS.

 

Den viser hva jeg har brukt, hvor mye jeg har igjen og hva jeg har totalt hver måned.

 

Dette er bra Telenor... brukevennlig tjeneste og kanskje billigst på markedet.

 

Hvordan kan du få komplett L til 299 kr/mnd? Koster jo 399kr/mnd på telenor sine sider. Men selv med 299 kr er Telenor ganske langt nede på lista når det kommer til priser.

Lenke til kommentar

Jeg bruker 3G Watchdog Pro, og denne stemmer nesten 100% nøyaktig for min sin del, på en Samsung Galaxy S. Den viser også hvilken app som har brukt hva. Helt super. Har tidligere brukt NetCounter, men droppa den da den fra tid til annet hang seg opp. Tømte batteriet over natta o.l. Det er helt uaktuelt for meg som har døgnvakt og må kunne stole på at folk får tak i meg.

Lenke til kommentar

Jeg bruker 3G Watchdog Pro, og denne stemmer nesten 100% nøyaktig for min sin del, på en Samsung Galaxy S. Den viser også hvilken app som har brukt hva. Helt super. Har tidligere brukt NetCounter, men droppa den da den fra tid til annet hang seg opp. Tømte batteriet over natta o.l. Det er helt uaktuelt for meg som har døgnvakt og må kunne stole på at folk får tak i meg.

 

Hva slags innstilling har du på "use pre-froyo traffic counting interface"?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan kan du få komplett L til 299 kr/mnd? Koster jo 399kr/mnd på telenor sine sider. Men selv med 299 kr er Telenor ganske langt nede på lista når det kommer til priser.

Normalpris er 399 kr/mnd men binder man seg til 12 mnd får man det til 299 kr.

 

Hvis Telenor er langt nede på lista primessig kan jo du finne noen som gir mer for pengene.

 

1200 ringeminutt

1000 Mb data

600 SMS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...