Gå til innhold

Kjøp av Gaming PC(BF3, OC) 8K


Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt til og kjøpe en ny pc. Pcn skal brukes til gaming, kanskje video redigering.

Jeg har en Wx 550 watt(Kan jeg bruke denne?) og cd rom. Jeg tenker på og bruke ca 8k på pc.

 

 

 

 

Skjermkort: Min lenke

 

 

RAM: Min lenke

 

 

Kabinett: Min lenke

 

 

CPU: Min lenke

 

 

Hoverkort: Min lenke

 

 

Cpukjøler: Min lenke

 

SSD: Min lenke

 

 

 

 

Noe litt sånn random jeg hadde tenkt meg, har ikke noe spesielt peiling..

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det, jeg hadde dog heller valgt P8Z68-V PRO eller GA-Z68XP-UD4 som hovedkort siden disse er bedre.

 

I tillegg har du valgt fire stikker RAM, det er bedre og billigere med to moduler som disse.

 

Skjermkortet kan du spare mye penger på å velge 560 Ti, men du mister noe ytelse etter overklokking. Med DCU II-kjøleren fra ASUS vil det 6950-kortet du har funnet være begrenset for oppgradering senere og det koster mer fordi det har 2GB VRAM som er unødvendig.

Lenke til kommentar

Ser bra ut det, jeg hadde dog heller valgt P8Z68-V PRO eller GA-Z68XP-UD4 som hovedkort siden disse er bedre.

 

I tillegg har du valgt fire stikker RAM, det er bedre og billigere med to moduler som disse.

 

Skjermkortet kan du spare mye penger på å velge 560 Ti, men du mister noe ytelse etter overklokking. Med DCU II-kjøleren fra ASUS vil det 6950-kortet du har funnet være begrenset for oppgradering senere og det koster mer fordi det har 2GB VRAM som er unødvendig.

 

Takk for svar! Jeg har bare tenkt til og OC cpu, ikke skjermkort. Må jeg ha ny psu eller holder min 2 år gamle corsair Wx 550?

 

Noen som har noen tips på SSD?

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Ser bra ut det, jeg hadde dog heller valgt P8Z68-V PRO eller GA-Z68XP-UD4 som hovedkort siden disse er bedre.

 

I tillegg har du valgt fire stikker RAM, det er bedre og billigere med to moduler som disse.

 

Skjermkortet kan du spare mye penger på å velge 560 Ti, men du mister noe ytelse etter overklokking. Med DCU II-kjøleren fra ASUS vil det 6950-kortet du har funnet være begrenset for oppgradering senere og det koster mer fordi det har 2GB VRAM som er unødvendig.

 

Men, jeg har lyst til og kjøre bf3 1920*1080 high og mer, hvor mye må jeg legge inn? Kan godt legge inn mer!

Lenke til kommentar

Men, jeg har lyst til og kjøre bf3 1920*1080 high og mer, hvor mye må jeg legge inn? Kan godt legge inn mer!

du kan jo kjøpe 2 stykk 560 ti og kjøre de i sli. litt bedre enn et 580. eller 570 sli. eller 580 i sli. kommer ann på hvor mye du er villig til å betale.

 

tror du trenger 750 watt til 560 og 570 sli. og 850 watt til 580 sli.

Lenke til kommentar

Men, jeg har lyst til og kjøre bf3 1920*1080 high og mer, hvor mye må jeg legge inn? Kan godt legge inn mer!

du kan jo kjøpe 2 stykk 560 ti og kjøre de i sli. litt bedre enn et 580. eller 570 sli. eller 580 i sli. kommer ann på hvor mye du er villig til å betale.

 

tror du trenger 750 watt til 560 og 570 sli. og 850 watt til 580 sli.

Å gå SLI fra dag 1 uten å kjøpe det beste du kan få er dumt, du låser deg inne i en løsning du ikke kan oppgradere og ytelsen i bruk vil langt fra være like god som et 580 til tross for høyere fps.

Lenke til kommentar

Men, jeg har lyst til og kjøre bf3 1920*1080 high og mer, hvor mye må jeg legge inn? Kan godt legge inn mer!

du kan jo kjøpe 2 stykk 560 ti og kjøre de i sli. litt bedre enn et 580. eller 570 sli. eller 580 i sli. kommer ann på hvor mye du er villig til å betale.

 

tror du trenger 750 watt til 560 og 570 sli. og 850 watt til 580 sli.

Å gå SLI fra dag 1 uten å kjøpe det beste du kan få er dumt, du låser deg inne i en løsning du ikke kan oppgradere og ytelsen i bruk vil langt fra være like god som et 580 til tross for høyere fps.

mente du at han burde kjøpe et 580 først, og så vente og se om han skal oppgradere senere? er vel kanskje lurt det, tilfelle 560ti sli ikke blir bra nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...