Gå til innhold

Er media i Norge for venstrevridd?


Anbefalte innlegg

Planen du har nå kommer ikke til å fungere og det vil være null aktivitet. Du gjør veldig mye arbeid for ingen nytte.

Nei, det er den letteste måten for meg å skrive på nettet på egne siter, når jeg sitter med min bærbare PC.

 

Jeg trenger ikke bruke mange minuttene på å opprette et slikt forum. Jeg kan gjøre andre ting mens koden lastes opp. Deretter er det fort gjort å opprette en kategori. Første kategori brukes som en mal, mens de neste kategoriene kopierer konfigureringen til første kategori. Det er også raskt gjort å oppgradere til nyere versjoner.

 

Så det er foreløpig en opplagstavle og min private huskeliste. Min plan er nå å minimere forumdeltagelse (blant annet her inne) og gjøre mer på de andre sitene mine.

 

Gjennom et langt liv har jeg lært at det er vanskelig å vite hva fremtiden bringer :roll: .

Hvis du ønsker bare at den skal bare være en oppslagstavle og du ønsker ingen aktivitet, så finnes det langt bedre metoder enn forum. Lag heller din egen nettside og skriv artikler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Hvis du ønsker bare at den skal bare være en oppslagstavle og du ønsker ingen aktivitet, så finnes det langt bedre metoder enn forum.

Ingen vet hva det kan bli av en oppslagstavle om n år. Det er da meget fort gjort å gjøre oppslagstavlen om til et forum med aktiv deltagelse.

 

Lag heller din egen nettside og skriv artikler.

Det har jeg da noen av allerede og http://www.blognorway.com/ er en av de jeg vil prioritere i fremtiden.

 

Akkurat nå er fokuset:

 

jQuery

Drupal

 

Vil kunne litt mer før jeg utvikler Drupal drevne siter. Det hvite hus bruker blant annet Drupal.

 

Noen ganger tuter og kjører jeg, mens jeg andre ganger leser og leser før jeg starter på et nytt prosjekt. De siste årene har hovedsakelig gått med til lesing.

 

 

1. Bytt tilbake til et navn som folk kan huske og lag et norsk forum. Om du har noen engelske lesere, så lager du heller en underkategori på engelsk. Det er mye vanskeligere å konkurere i det engelske markedet, fordi det finnes allerede gode forumer. Skal jeg spørre om Phyton så spør jeg heller her http://www.programmingforums.org/

programmingforums er jo "a <DaniWeb> sister site" (se også lenke nederst til høyre).

 

In November 2007, DaniWeb acquired ProgrammingForums.org, a free online community targeted at professional and hobbyist programmers.

 

Se også

 

However, many believe that DaniWeb boasts inaccurate member counts, due to a policy that they never delete or deactivate accounts, and therefore a member who registered years ago but hasn't returned to the site since, will still be counted as a community member

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/DaniWeb

 

Der er vi forskjellige siden jeg har slettet 100 tusener fra mine oppslagstavler: http://www.oopschool.com/phpBB3/viewtopic.php?f=40&t=202

 

Det viktigste er ikke antall medlemmer, men innhold og DaniWeb er en av de bedre på det. Mine favorittfora finner du i forum kategorien her: http://www.redcarpetrank.com/ hvor DaniWebs opprinnelige site er nevnt.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Jeg tror en TV-kanal som er vinklet noe mot høyre ville vært veldig populær i Norge. Men det vil koste flere millioner kroner å starte opp. Dette er en jobb for milliardærene vi har i Norge.

 

Hvis det hadde vært veldig populært ville det vært penger å tjene på det og en eller annen mediebedrift hadde gjort det. I og med at ingen ennå har gjort det er det fristende å konkludere med at det ikke hadde vært så populært som du tror.

Lenke til kommentar

Der er vi forskjellige siden jeg har slettet 100 tusener fra mine oppslagstavler: http://www.oopschool.com/phpBB3/viewtopic.php?f=40&t=202

Nå tuller du. Du har 38457 spambotter og 2 medlemmer. Jeg lo fordi ditt forum er fylt opp med spambotter, men ingen virkelige personer.

 

Andre forumer har ikke spambotter. Det de ble kritisert for, var at de ikke fjernet inaktive medlemmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå tuller du. Du har 38457 spambotter og 2 medlemmer. Jeg lo fordi ditt forum er fylt opp med spambotter, men ingen virkelige personer.

Kan hende bare meg selv :dribble: og dermed ett medlem.

 

Andre forumer har ikke spambotter. Det de ble kritisert for, var at de ikke fjernet inaktive medlemmer.

Det er mye vanskeligere for en spambot å registrere seg etter de siste oppgraderingene. Og jeg har gjort registreringen strengere enn default settings, så jeg tviler på at det er så mange spam boter der.

 

Jeg vet http://www.digitalstart.no/ kanskje mer om spamboter enn deg? :roll:

Lenke til kommentar

 

Hvis det hadde vært veldig populært ville det vært penger å tjene på det og en eller annen mediebedrift hadde gjort det. I og med at ingen ennå har gjort det er det fristende å konkludere med at det ikke hadde vært så populært som du tror.

Markedet er ikke perfekt. Bare fordi det finnes mulighet for å tjene penger, betyr ikke at noen tar muligheten.

 

Det holder ikke bare med penger, men også interesse. Få mediebedrifter er interesert i å invistere titals millioner kroner og tid inn i et prosjekt de ikke støtter. De som virkelig kan invistere penger inn i en slik kanal, er miliardærer, men de er mer interesert i aksjehandel.

Lenke til kommentar

Så du sier at mediebedrifter ikke er interessert i å tjene penger? Jeg må ha gått glipp av den forelesningen i medieøkonomi.. :hmm:

 

Selvfølgelig er ikke markedet perfekt, men hvilken imperfeksjon er det som hindrer etableringen av et mer høyrevridd medium?

Imperfeksjonen er mennesker. Mediene gjør hele tiden handlinger som vil føre til at de taper penger, fordi de følger sin ideologiske overbevisning.

 

Når det krever masse penger i invisteringer, så er det bare noen få mennesker som kan gjøre det. Hvis de ikke er interesert, så vil ingen invistere i det potensielle markedet.

Lenke til kommentar

Når det krever masse penger i invisteringer, så er det bare noen få mennesker som kan gjøre det. Hvis de ikke er interesert, så vil ingen invistere i det potensielle markedet.

 

Det er få enkeltmennesker, men det er dette man har aksjeselskaper til.. Og mediehusene vurderer tydeligvis sjansen for at det er penger å tjene ved å starte et høyrevridd medium som for liten i forhold til risikoen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Markedet er ikke perfekt. Bare fordi det finnes mulighet for å tjene penger, betyr ikke at noen tar muligheten.

Det er nok korrekt. Et berømt utsagn tilskrevet Henry Ford er:

 

Jeg så de detaljene / mulighetene andre overså.

Dette gjelder ikke minst i finansmarkedene. Nå sier Trygve Hegnar at du skal løpe i banken å låne penger. Det kan være lett å komme inn i markedet, men vanskelig å komme ut av døren når huset brenner. Hans utsagn bygger på to fundamentale forutsetninger:

  1. Ingen depressiv deflasjon noen snakker om.
  2. Lett ugang om der skjer negative sjokk i boligmarkedet og evenen til å reagere raskt på slike sjokk.

Få gir råd om når man skal gå ut av markedet. Mange gir råd om når man skal henge seg på vognen inn i markedet. I "bull" markeder er alle genier. I "bear" markeder er der få genier igjen.

 

Så du sier at mediebedrifter ikke er interessert i å tjene penger? Jeg må ha gått glipp av den forelesningen i medieøkonomi.. :hmm:

Selvfølgelig er de det. Og mange sliter i cyberrommet.

 

Selvfølgelig er ikke markedet perfekt, men hvilken imperfeksjon er det som hindrer etableringen av et mer høyrevridd medium?

Ingen :roll:

 

Og mediehusene vurderer tydeligvis sjansen for at det er penger å tjene ved å starte et høyrevridd medium som for liten i forhold til risikoen.

En rimelig konklusjon her i landet.

 

Fox news tjener vel store penger i USA?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er få enkeltmennesker, men det er dette man har aksjeselskaper til.. Og mediehusene vurderer tydeligvis sjansen for at det er penger å tjene ved å starte et høyrevridd medium som for liten i forhold til risikoen.

Du vet at mediehusene i Norge er eid av noen få personer, og har ganske like interesser. De vil aldri starte en kanal som er utenfor deres interesser. De vil ikke en gang tjene penger på det, fordi de vil dra folk fra sine andre kanaler.

 

Hvis det er noen som skal starte en høyrevridd kanal i Norge, så må det være en milliardær. Det er ikke nok interesse blandt de som har nok penger.

 

Fox News er ekstremt populart i USA, jeg ser ikke hvorfor en høyrevridd kanal tilpasset til det norske markedet ikke vil være populær i Norge. Jeg vet at det er mange som klager over venstrevridde medier, og at mediene ignorerer venstrevridde skandaler. Det er trolig at mange av de vil gå over til den kanalen, spesielt om den er kombinert med god underholdning.

Lenke til kommentar

Fox News er ekstremt populart i USA, jeg ser ikke hvorfor en høyrevridd kanal tilpasset til det norske markedet ikke vil være populær i Norge.

Et flertall av amerikanere er 'skeptiske til statlig styre' i mye større grad enn tilfellet er for Europa (nord for Alpene), og derfor har Fox News mye mer å spille på enn tilfellet ville vært for en tilsvarende kanal i et europeisk land. Men dette kan jo forandre seg over tid.

 

En "høyrevridd kanal" - "tilpasset det norske markedet" - er foreløpig ikke (økonomisk) interessant.

Lenke til kommentar

Mens sammtidig skjer dette: Her er en politiker (som at på til er ordfører) siktet for sex med mindreårige og både han og partiet blir anonymisert og det blir et ganske lite oppslag:

Ordfører siktet for sex med mindreårig

Er det noen som ikke tror at dette er en fra et parti på venstresiden?

http://www.dagbladet.no/2011/09/27/nyheter/innenriks/politikk/18320868/

 

;)

Lenke til kommentar

Et flertall av amerikanere er 'skeptiske til statlig styre' i mye større grad enn tilfellet er for Europa (nord for Alpene), og derfor har Fox News mye mer å spille på enn tilfellet ville vært for en tilsvarende kanal i et europeisk land. Men dette kan jo forandre seg over tid.

 

En "høyrevridd kanal" - "tilpasset det norske markedet" - er foreløpig ikke (økonomisk) interessant.

Et flertall av europere er svært skeptisk til innvandring, og til den radikale feminismen. Det er mange som misliker at bare medieskandaler for høyresiden blir vist i media. Det er absolutt et market, og jeg sa klart at den skulle være tilpasset til norske forhold.

 

Jeg skjønner meg ikke hvorfor dere er så skeptiske til nye ideer. Det blir som de som dømte Xbox til døden, fordi de mente markedet var allerede mettet. Xbox ga et tilbud til de som ikke var interesert i en ekstremt dyr spillemaskin, og var heller ikke interesert i barnespill som blir gitt ut på Nintendo.

 

Man kunne sagt at, hvis det var et market så ville Play Station eller noen andre gitt ut en slik spillemaskin, men det gjorde de ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er trolig at mange av de vil gå over til den kanalen, spesielt om den er kombinert med god underholdning.

Etter min mening har vi en, Tv2 om enn langt midre høyre vridd enn Fox News. Noen mener vel også at underholdningstilbudet på Tv2 er brukbart.

 

En "høyrevridd kanal" - "tilpasset det norske markedet" - er foreløpig ikke (økonomisk) interessant.

 

Følgende meget viktige observasjoner fra den nylig avsluttede kommune valgkampen sier meg svært mye:

 

  1. Det ble fokusert ekstremt mye på lovbrudd i Ap styrte Trondhemim, selv om de der allerede var begynt å rydde opp et halvt år tidligere.
  2. Høyres juksing med budsjettene i Bergen ble knapt nevnt.
  3. Det ble også knapt nevnt at byrådet i FrP/Høyre styrte Oslo nektet å gjennomføre en tilsvarende gransking som i Trondheim.

 

Svært alvorlig høyrevridd slagside i valgkampinnspurten.

 

Norge er langt mer gjennomsiktlig enn USA og artikler som dette:

 

http://www.dagbladet.no/2011/03/31/kultur/debatt/kronikk/okonomi/ulikhet/16018836/ blir nok lest av forholdsvis mange.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Etter min mening har vi en, Tv2 om enn langt midre høyre vridd enn Fox News. Noen mener vel også at underholdningstilbudet på Tv2 er brukbart.

Sa ikke du at Dagbladet var sentrum og at VG og Aftenposten var høyrevrdd?

 

De siste dagers hendelser viser at TV2 er på ingen måte en høyrevridd kanal, og LO har mye makt over TV2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

De siste dagers hendelser viser at TV2 er på ingen måte en høyrevridd kanal, og LO har mye makt over TV2.

Helt uenig.

 

Etter mitt syn er dårlige nyheter for FrP tydeligvis bedre enn ingen nyheter. Det er vel en nærliggende konklusjon etter Siv Jensens runde på våre nyhetskanaler den dagen. Den runden ble ikke bare benyttet til brannslukking ("Reputation Management").

 

Dersom du kjenner digital markedsføring, blant annet søkemotor optimalisering er der også en niche som går under navnet "reverse SEO".

 

Oppsummert: Negativ reklame er bedre enn ingen reklame.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du vet at mediehusene i Norge er eid av noen få personer, og har ganske like interesser. De vil aldri starte en kanal som er utenfor deres interesser. De vil ikke en gang tjene penger på det, fordi de vil dra folk fra sine andre kanaler.

 

Nei, det vet jeg ikke.. Meg bekjent er de fleste mediehusene i Norge aksjeselskaper og dermed eid av en hel haug med mennesker med mange og ofte motstridende interesser. Den eneste interessen man trygt kan anta at de deler er interessen for at aksjeselskapet de eier aksjer i skal tjene penger. Så fortsatt er det sånn at de vurderer et uttalt høyrevridd medium som for risikabelt.

 

Kannibalisering kan være et problem, men i og med at lite eller ikke noe hindrer nyetablering i markedet ville det komme en ny aktør med tilbudet hvis noen vurderte at etterspørselen var stor nok.

 

 

Jeg skjønner meg ikke hvorfor dere er så skeptiske til nye ideer. Det blir som de som dømte Xbox til døden, fordi de mente markedet var allerede mettet. Xbox ga et tilbud til de som ikke var interesert i en ekstremt dyr spillemaskin, og var heller ikke interesert i barnespill som blir gitt ut på Nintendo.

 

Man kunne sagt at, hvis det var et market så ville Play Station eller noen andre gitt ut en slik spillemaskin, men det gjorde de ikke.

 

Igjen misforstår du poenget fullstendig. Jeg sier ikke at en bestemt aktør ville komme med det, jeg sier at noen ville komme med det. Og var det noen som kom med X-box? Ja, det var det visst. Det illustrerer bare poenget mitt ytterligere.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg det? Jeg har hverken kompetanse, kapital, vilje eller nettverk til det. Jeg har jo til og med dyseleksi. :hrm:

Og jeg har jo heller ikke kommet med noen påstander om å gjøre noe slikt....

Nei, jeg 'utfordrer' deg ikke fordi du har sagt at du skal gjøre noe slikt, men noen på 'høyresiden' blir pent nødt til å gjøre det. Du kan ikke forvente at en 'venstrevridd' journalist skal presentere synspunkter fra et 'høyrevridd' ståsted, og 'venstrevridde' journalister som hevder de er nøytrale & objektive bør møtes med en god dose skepsis.

Det er sannt, men den "noen" er altså ikke meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...