Gå til innhold

Her er trådløse nettverk forbudt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"omkrets på 21 000 km2"

 

Jeg har aldri likt amerikanernes enheter, men dette tok kaka =)

 

Originalkilden: Green Bank is part of the US Radio Quiet Zone, where wireless is banned across 13,000 sq miles (33,000 sq km) to prevent transmissions interfering with a number of radio telescopes in the area.

 

Hvordan kommer man frem til 21000km2 i teknofils artikkel?

Endret av KjellV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er liten tvil om at det finnes folk som er el-følsomme, derimot er det ikke bevist at det er pga. den påståtte grunnen om at det er fra stråling. Uansett så syns jeg det er greit så lenge de slutter å peke finger på resten av samfunnet og prøver å få alle til å forholde seg til en ekstremt liten minioritetsgruppe. Liker du ikke elektrisitet/stråling, så bor du ikke i et tettbegygd område, det er ikke vanskeligere enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, her er det forbudt med trådløs teknologi og signaler for vi vil ikke forstyrre et av VERDENS STØRSTE TELESKOPER!

 

*flire*

Det er ikke noe særlig stråling FRA et teleskop, da... Men må innrømme at bildet er litt komisk i denne sammenhengen.

 

Liker likevel ikke helt ordlyden:

Hun er blant de fem prosent av amerikanere som tror at de lider av såkalt elektromagnetisk hypersensitivitet (EHS)
.

 

De som lider av EHS må ha et rent hxxvete på jord, og trenger ikke å bli rakket ned på slik

 

Tror nok likevel at det er en del som selvdiagnoserer seg med EHS uten at det nødvendigvis er riktig diagnose.

Lenke til kommentar

 

De som lider av EHS må ha et rent hxxvete på jord, og trenger ikke å bli rakket ned på slik

 

Tror nok likevel at det er en del som selvdiagnoserer seg med EHS uten at det nødvendigvis er riktig diagnose.

 

Blir de rakket ned på? hvorfor er det å bli rakket nedpå om noen sier det er en psykisk lidelse? Folk føler lidelse, det må man ta på alvor, men like fullt så komemr det ikke av EM-stråling, det er også noe man må ta på alvor.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De som lider av EHS må ha et rent hxxvete på jord, og trenger ikke å bli rakket ned på slik

 

Tror nok likevel at det er en del som selvdiagnoserer seg med EHS uten at det nødvendigvis er riktig diagnose.

 

Blir de rakket ned på? hvorfor er det å bli rakket nedpå om noen sier det er en psykisk lidelse? Folk føler lidelse, det må man ta på alvor, men like fullt så komemr det ikke av EM-stråling, det er også noe man må ta på alvor.

 

AtW

Du VET at folk ikke kan bli syke av EM-stråling?

Fortell dette til denne gutten og alle andre, så kan de fokusere på andre måter å bli friske på.

 

Jeg har respekt for mange av dine påstander, men hvis du sitter på mer informasjon om EHS enn oss andre bør du gå ut med dette.

Lenke til kommentar

 

De som lider av EHS må ha et rent hxxvete på jord, og trenger ikke å bli rakket ned på slik

 

Tror nok likevel at det er en del som selvdiagnoserer seg med EHS uten at det nødvendigvis er riktig diagnose.

 

Blir de rakket ned på? hvorfor er det å bli rakket nedpå om noen sier det er en psykisk lidelse? Folk føler lidelse, det må man ta på alvor, men like fullt så komemr det ikke av EM-stråling, det er også noe man må ta på alvor.

 

AtW

Du VET at folk ikke kan bli syke av EM-stråling?

Fortell dette til denne gutten og alle andre, så kan de fokusere på andre måter å bli friske på.

 

Jeg har respekt for mange av dine påstander, men hvis du sitter på mer informasjon om EHS enn oss andre bør du gå ut med dette.

 

Det som er gjort av forskning på dette tyder svært svært sterkt på at ingen blir syke av det. Det vil hjelpe folk som denne gutten å vite det. Informasjonen er ganske lett tilgjengelig, det er utallige forsøk som viser at det ikke er noen sammenheng. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er å rakke ned på de som har symptomer.

 

AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ved å skrive at noen TROR at de lider av noe.

 

Jeg er helt enig i at troverdigheten hos mange av EHS-ofrene er rimelig skral - men det er mye som ikke er dokumentert som en lidelse som likevel er ille for den som er berørt.

 

Leser man den originale BBC-artikkelen får man litt mer info om dette.

Jeg er også svært skeptisk til at det faktisk går an å bli syk av dette, men jeg er likevel ikke bastant på at det da bare er en psykisk lidelse.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel ikke om folk blir syke av dette eller ei, men om det er pga. stråling eller psykisk. Dessverre tror jeg testene på dette feltet er litt labre, og gjerne subjektive da det er et grått felt. Men skulle gjerne ha sett en blindtest el.l.

Det har blitt utført mange blindtester på området, og de viser at ca 5% reagerer på en eller annen måte på EM-stråling. Det er ikke dermed sagt at disse lider av EHS. Noe av dette ligger jo i beskrivelsen "Hypersensitiv".

Lenke til kommentar

Kilder, oslo72, kilder.

Google, Occi, Google.

 

EDIT; Eller for enkelthet skyld, Wikipedia.

 

EDIT2; Eller ennå enklere, Link.

 

De fleste her inne har tilgang til Google, og det er ikke ALT jeg gidder å finne frem for folk.

 

Jeg kan vel i samme slengen be om en link som dokumenterer at EHS kun er en psykisk lidelse.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Når du kommer med påstandene, så er det da virkelig også du som må backe de opp med kilder når det settes spørsmålstegn ved de. Det er ikke mine påstander som diskuteres her, men dine.

Nei, det er ikke mine påstander heller - og jeg kan dessuten ikke se at "dere" har dokumentert det motsatte heller.

 

Jeg er også skeptisk til dette temaet, men reagerte på (den direkte oversatte teksten) "tror at de lider av...".

 

Hadde artikkelen vært om brystkreft ville det ikke ha vært snakk om å ordlegge seg på samme måte.

 

Uansett hva vi mener og tror så er det folk som lider av EHS, og så lenge forskningen ikke klarer å gi oss noe svar så tviler jeg på at HW-forumet skal bringe oss nærmere svaret.

 

En ting er sikkert:

Jeg skal ikke flytte til Green Bank, for jeg regner nok med at det også bor en del folk der som ikke har lidelsen EHS, men snarere andre psykiske lidelser.

Lenke til kommentar

Kilder, oslo72, kilder.

Google, Occi, Google.

 

Man oppgir ikke søkeordene == man er ikke troverdig.

... og du tok deg ikke bryet med å klippe med resten av innlegget mitt?

 

Ærlig talt, slutt å kritisere meg for å ikke legge ved linker uten å selv gjøre det. Du har fått linkene du ba om, gi en stoooor F i å vurdere om jeg er troverdig eller ikke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...