Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Da får jeg endelig telefonen imorgen, ventet på posten siden mandags morgen...

 

 

Ser mange sier de ikke bruker Nexus'en før de ladet den, jeg trodde det var slik at dagens telefoner var ferdigladet out-of-the-box?

Ser jo at alle unboxing-videoene bare tar telefonen ut av esken å skrur den på uten å lade.

 

Er det lurt å bytte slik at man får google som "updater"? Jeg regner sterkt med at det vil komme en patch som fikser det uansett, men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da får jeg endelig telefonen imorgen, ventet på posten siden mandags morgen...

 

 

Ser mange sier de ikke bruker Nexus'en før de ladet den, jeg trodde det var slik at dagens telefoner var ferdigladet out-of-the-box?

Ser jo at alle unboxing-videoene bare tar telefonen ut av esken å skrur den på uten å lade.

 

Er det lurt å bytte slik at man får google som "updater"? Jeg regner sterkt med at det vil komme en patch som fikser det uansett, men...

 

Det er ikke noe poeng å lade den helt opp før man tar den i bruk. Start herligheten med en gang du får den. Evt sett den på lading mens du leker med den :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Telefonen er ikke fulladet, men litt. Min hadde ca. 50% når jeg startet den. Det er heller ikke nødvendig å lade den før du starter den første gangen, gamle dager det. Bare å sette i batteriet, starte opp og begynne å bruke den. Og lade as you play :)

 

 

 

 

Selv prøver jeg meg med samsung som updater, godt fornøyd med hvor ofte og mange oppdateringer min gamle Galaxy S fikk.

 

 

Lenke til kommentar

De bildene som blir lastet opp direkte til google+ blir redusert i filstørrelse, så kanskje derfor de havner som en kopi i den mappen.

ja okay kjøper den, men hvordan sletter man de?

 

Bildene som ligger i "direkteopplasting" må du inn i G+ for å slette. De som ligger i kamera fjerner du fra telefonen.

Altså; om du sletter på et sted forsvinner de ikke fra det andre stedet. Litt irriterende faktsik, i og med at man (ihvertfall i begynnelsen) skal vise hvor raskt kameraet er. Blir en liten oppryddingsjobb på G+ for å si det sånn...

Lenke til kommentar

De bildene som blir lastet opp direkte til google+ blir redusert i filstørrelse, så kanskje derfor de havner som en kopi i den mappen.

ja okay kjøper den, men hvordan sletter man de?

 

Bildene som ligger i "direkteopplasting" må du inn i G+ for å slette. De som ligger i kamera fjerner du fra telefonen.

Altså; om du sletter på et sted forsvinner de ikke fra det andre stedet. Litt irriterende faktsik, i og med at man (ihvertfall i begynnelsen) skal vise hvor raskt kameraet er. Blir en liten oppryddingsjobb på G+ for å si det sånn...

 

Ja litt irriterende det der. Skulle ihvertfall vært mulig å slette fra instant upload mappa på tlf. Man må gå inn på g+ på dataen for å gjøre det...

Lenke til kommentar

De bildene som blir lastet opp direkte til google+ blir redusert i filstørrelse, så kanskje derfor de havner som en kopi i den mappen.

ja okay kjøper den, men hvordan sletter man de?

 

Bildene som ligger i "direkteopplasting" må du inn i G+ for å slette. De som ligger i kamera fjerner du fra telefonen.

Altså; om du sletter på et sted forsvinner de ikke fra det andre stedet. Litt irriterende faktsik, i og med at man (ihvertfall i begynnelsen) skal vise hvor raskt kameraet er. Blir en liten oppryddingsjobb på G+ for å si det sånn...

 

Ja litt irriterende det der. Skulle ihvertfall vært mulig å slette fra instant upload mappa på tlf. Man må gå inn på g+ på dataen for å gjøre det...

 

Må være noe jeg virkelig ikke skjønner her. Går jeg inn på g+ bilder via mobilen får jeg opp de som ligger i camera mappen. Jeg må altså inn via PC for å slette bilder for så å synce slik at de forsvinner fra direkte mappen? Med mindre det er noe jeg har missforstått der så synes jeg den opplastingen der er helt ubrukelig...

Lenke til kommentar

Krysser fingrene for at min blir sendt fra komplett i morgen. Er jeg superduper heldig har jeg den ila helgen. Utrolig irriterende å bo i et slik utkantstrøk :p (les:Stavanger).

Jeg må si jeg krysser fingrene for deg. Er det noen her jeg unner en nå, må det være deg. Du har hatt maks uflaks hele veien.

 

Noen som vet om det er mulig å få calendar widgeten til å vise events lenger frem enn 3-4 dager? :/

 

(Bruker ikke Galaxy Nexus men en ICS-port fra den så regner med det er likt).

Jeg har prøvd nå og kan heller ikke finne en måte å få events langt frem i tid til å vises.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teac: Hva med å bestille til forus pickup point? Om det ikke er det du har gjort såklart. Bor selv i stavanger, tok to dager fra CDON sendte til jeg satt og orgasmet foran skjermen til nexusen.

Det er det jeg har gjort :p Egentlig burde jeg også hatt telefonen for lenge siden :p Avbestilte mens dem pakke telefonene hos cdon. Da snakket jeg med kundeservice som kunne meddele at dem at hadde dem inne tidligst 16.enede :p

Maila med komplett igår, og de mente det var grei sjanse for at den skulle bli sendt i dag. Den skjedde ikke. Har sendt mail til elkjøp, lefdal og siba. Får jeg ikke svar etter lunsj i morgen tar jeg en ringerunde. Har dog liten tro på at noen butikker i omegn får telefonen denne uka.

Lenke til kommentar

Sitter med denne godbiten i hendene nå, kjøpt hos Expert via leverandør Telefast idag kl 17:04!

 

Førsteinntrykket er godt, telefonen virker solid og fin i formen, ingen nevneverdige feil eller mangler ved formen. Kan være litt glatt bak hvis du ikke holder godt i den!

Android 4.0 er forholdsvis perfekt, sjeldent tregt og henger godt med i svingene. Har enda ikke fått sjekket hvilken utgave jeg har i forhold til nordisk osv men vil regne med at denne er det. Skjermen er nok noe av det nydeligste jeg har sett, under åpningssekvensen der telefonen på en måte blafrer mellom blått og rødt ble jeg bare sittende og måpe ! :dribble:

 

Kameraet er nok det eneste jeg egentlig ikke likte så godt, det har støtte for mange forskjellige ting men den rene bildekvaliteten var litt skuffende.

Kan komme tilbake senere med litt småtesting av hva angår vanlig bruk, men jeg tror nok denne telefonen er en sikker vinner uansett hva du skal bruke den til!

Lenke til kommentar

Snakket med komplett i går... mitt firma bestilte på mandag. Byttet fra en annen leverandør fordi komplett garanterte at hvis vi bestilte nå kom vi med på første parti. Så ringer jeg dem og finner ut at vi ikke kommer med på første parti. Men at jeg ikke burde avbestille fra dem, for da kommer jeg jo lengst bak i køen hos noen andre.

 

Noe så vanvittig uproft har jeg aldri vært borti før... vi kommer ikke til å kjøpe fra dem igjen, det er ihvertfall sikkert...

Lenke til kommentar

De bildene som blir lastet opp direkte til google+ blir redusert i filstørrelse, så kanskje derfor de havner som en kopi i den mappen.

ja okay kjøper den, men hvordan sletter man de?

 

Bildene som ligger i "direkteopplasting" må du inn i G+ for å slette. De som ligger i kamera fjerner du fra telefonen.

Altså; om du sletter på et sted forsvinner de ikke fra det andre stedet. Litt irriterende faktsik, i og med at man (ihvertfall i begynnelsen) skal vise hvor raskt kameraet er. Blir en liten oppryddingsjobb på G+ for å si det sånn...

 

Ja litt irriterende det der. Skulle ihvertfall vært mulig å slette fra instant upload mappa på tlf. Man må gå inn på g+ på dataen for å gjøre det...

 

Må være noe jeg virkelig ikke skjønner her. Går jeg inn på g+ bilder via mobilen får jeg opp de som ligger i camera mappen. Jeg må altså inn via PC for å slette bilder for så å synce slik at de forsvinner fra direkte mappen? Med mindre det er noe jeg har missforstått der så synes jeg den opplastingen der er helt ubrukelig...

 

Godt det ikke er tvang for å bruke det da :)

Lenke til kommentar

Forhånd bestilte mobilen i går hos Siba og fik den 2 timer senere, hentet i butik i Oslo. Prisen er utrolig egentlig, 499 utbetalt plus 239 i 12 mnd med tele2 abonnement. Har den Samsung versjonen av Android 4.0, ikke ren Google versjon men venter lidt med å gjøre noe med de. De er nyheter om å versjon 4.0.2 blir tilgjengelig i dag men jeg vil heller bruke tiden i å bruke mobilen en å teste ting før andre har beskrevet sin erfaring på de.

 

Er kjempe fornøyd med Nexus, helt utrolig bra og android 4 betyr å den er beste mobilen i dag uten tvil.

 

Har noen erfaring med å bruke kies fra Samsung? (skal gjøre de samme some itunes egentlig). Kies kan ikke kople mot nexusinn på en eller anden grunn.

 

Siba FTW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...