Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på hvordan en logistikkavdeling ofte fungerer kan man også anta at plukklistene kjøres ut i batcher og det så plukkes fortløpende innenfor arbeidstiden.. Det vil nok fort si at plukklista kan kjøres fredag og varen plukkes mandag.

 

I tillegg er det ofte forskjellig prioritet for forskjellige typer kunder..

Lenke til kommentar

Imorgen blir det 4. dagen varene pakkes hos cdon.

Faen at jeg avbestilte hos komplett ass. Der får man jo henta samme dagen som dem sender eller dagen etter ved pick-up-point og de hadde bekrefta 12. Hvis cdon sender på mandag får jeg den vel i slutten av uka... kanskje -_-

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å vere nedlatene eller negativ, men kan noen si meg hva som er så mye bedre med denne telefonen i forhold til f.eks SGS2 og SG Note eller andre tlf ? Bra batteri, ICS, NFC og tidlig ut med ny oppdatering er det eneste bedre jeg ser med denne telefonen. Den har jo også høy oppløsning men igjen ikke så veldig høy ppi.

 

Som sagt, jeg er ikke her for å lage kvalme eller være negativ mot denne mobilen, bare vil høre hva som gjør den bedre og hvorfor mange vil ha den.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å vere nedlatene eller negativ, men kan noen si meg hva som er så mye bedre med denne telefonen i forhold til f.eks SGS2 og SG Note eller andre tlf ? Bra batteri, ICS, NFC og tidlig ut med ny oppdatering er det eneste bedre jeg ser med denne telefonen. Den har jo også høy oppløsning men igjen ikke så veldig høy ppi.

 

Som sagt, jeg er ikke her for å lage kvalme eller være negativ mot denne mobilen, bare vil høre hva som gjør den bedre og hvorfor mange vil ha den.

Vet du om mange andre telefoner med høyere PPI?

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å vere nedlatene eller negativ, men kan noen si meg hva som er så mye bedre med denne telefonen i forhold til f.eks SGS2 og SG Note eller andre tlf ? Bra batteri, ICS, NFC og tidlig ut med ny oppdatering er det eneste bedre jeg ser med denne telefonen. Den har jo også høy oppløsning men igjen ikke så veldig høy ppi.

 

Som sagt, jeg er ikke her for å lage kvalme eller være negativ mot denne mobilen, bare vil høre hva som gjør den bedre og hvorfor mange vil ha den.

 

For min del var det mye fordi den hadde ICS. Ja, det kommer til andre tlf etterhvert, men det kan ta litt tid. Jeg vil ha det med en gang ;)

 

Det er en rein android tlf uten noe "skall" fra en produsent.

 

Skjermen er også utrolig bra. Hvordan den er i forhold til de andre tlf, veit jeg ikke. Note har vel samme oppløsning hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å vere nedlatene eller negativ, men kan noen si meg hva som er så mye bedre med denne telefonen i forhold til f.eks SGS2 og SG Note eller andre tlf ? Bra batteri, ICS, NFC og tidlig ut med ny oppdatering er det eneste bedre jeg ser med denne telefonen. Den har jo også høy oppløsning men igjen ikke så veldig høy ppi.

 

Som sagt, jeg er ikke her for å lage kvalme eller være negativ mot denne mobilen, bare vil høre hva som gjør den bedre og hvorfor mange vil ha den.

 

For min del var det mye fordi den hadde ICS. Ja, det kommer til andre tlf etterhvert, men det kan ta litt tid. Jeg vil ha det med en gang ;)

 

Det er en rein android tlf uten noe "skall" fra en produsent.

 

Skjermen er også utrolig bra. Hvordan den er i forhold til de andre tlf, veit jeg ikke. Note har vel samme oppløsning hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Takk for svar :)

Jeg skjønner godt at du vil ha ICS med en gang og i tilleg skalløs. Bedre android fins ikke.

Når du snakker om skjermen, er det med tanke på fergegjengivelsene + oppløsning eller størrelsen ? Ja, Note har samme oppløsning med 5,3" som gir enda dårligere ppi en Nexus.

 

SRD: Både iPhone 4/4S og HTC Rezound har høyere oppløsning, men HTC Rezound har ikke kommet til Norge, vet ikke om den kommer heller.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å vere nedlatene eller negativ, men kan noen si meg hva som er så mye bedre med denne telefonen i forhold til f.eks SGS2 og SG Note eller andre tlf ? Bra batteri, ICS, NFC og tidlig ut med ny oppdatering er det eneste bedre jeg ser med denne telefonen. Den har jo også høy oppløsning men igjen ikke så veldig høy ppi.

 

Som sagt, jeg er ikke her for å lage kvalme eller være negativ mot denne mobilen, bare vil høre hva som gjør den bedre og hvorfor mange vil ha den.

Kommer helt ann på hvor du kommer fra. Har du alt en SGS2 så er det ikke en stor oppdateringen og neppe vits å skifte den ut. Men har du som meg en Desire, så er det et bra hopp, og da er det ikke vits å gå for SGS2 når denne har de ekstra tingene du nevner.

Lenke til kommentar

 

SRD: Både iPhone 4/4S og HTC Rezound har høyere oppløsning, men HTC Rezound har ikke kommet til Norge, vet ikke om den kommer heller.

Jeg er klar over det, men det er jo de eneste telefonene som har høyere. Dermed mer jeg det blir feil å si at den ikke har så veldig høy PPI. Det er jo tross alt nr 2 i Norge etter Iphone, og forskjellen mellom Galaxy Nexus og Iphone er liten. Ser en på de andre alternativene som finnes idag er Galaxy Nexus ganske overlegen når det kommer til ppi.

Lenke til kommentar

 

SRD: Både iPhone 4/4S og HTC Rezound har høyere oppløsning, men HTC Rezound har ikke kommet til Norge, vet ikke om den kommer heller.

Jeg er klar over det, men det er jo de eneste telefonene som har høyere. Dermed mer jeg det blir feil å si at den ikke har så veldig høy PPI. Det er jo tross alt nr 2 i Norge etter Iphone, og forskjellen mellom Galaxy Nexus og Iphone er liten. Ser en på de andre alternativene som finnes idag er Galaxy Nexus ganske overlegen når det kommer til ppi.

 

Joda, det er jeg fullstendig klar over og beklager det utspillet. Jeg er blitt så vant til min 4S at jeg synes alle andre har så liten ppi. Har ikke sett på skjermen til Nexus, så det var kanskje litt dumt å uttale meg om det.

 

GeCcO : Jeg skal ikke ha ny tlf, bare lusker litt rundt på denne mobilen. Hadde en Desire for 1 mnd siden, det var en katastrofal telefon.

Lenke til kommentar

PPI er jo èn ting, selve oppløsningen en annen. Det at denne telefonen har en oppløsning på 1280x720 som ikke er langt bak standard oppløsning på laptoper idag (1366x768), betyr at man kan lese nettsider uten å være nødt å zoome inn og ut, men heller få hele nettsiden på skjermen, det er et veldig stort pluss på en telefon.

Lenke til kommentar

PPI er jo èn ting, selve oppløsningen en annen. Det at denne telefonen har en oppløsning på 1280x720 som ikke er langt bak standard oppløsning på laptoper idag (1366x768), betyr at man kan lese nettsider uten å være nødt å zoome inn og ut, men heller få hele nettsiden på skjermen, det er et veldig stort pluss på en telefon.

 

Det kan jeg på min 4S, trenger ikke zoome inn for å lese på nettsider. Nå kan jeg ikke så mye med skjermteknologi angående mobiler og data, alt jeg vet er at høyere PPI gir skarpere bilde, og tekst mer tydelig. Så pga at oppløsningen er så nær laptop-oppløsning vil sidene omtrent bli identisk på Nexus som på dataen jeg skriver på ? Jeg merker at et innlegg her blir mye lengre (nedover) på min 4S enn på dataen. På pc'en blir innleggene breie, på 4S blir de avlange nedover. Nexus vil altså vise innleggene her på diskusjon.no like breie ?

Lenke til kommentar

har ingen problemer med å bruke telefonen mye iløpet av dagen, og fortsatt ha ca. 40% igjen om kvelden:) så batteriet er bra nokk på denne telefonen:)

 

tror du må utdype ytterligere hva du legger i "mye" da dette kommer helt ann på hvilken applikasjon du kjører, om du husker å avslutte den riktig slik at den ikke kjører i bakgrunn, hvilken lysstyrke du har på skjermen, temperaturforskjeller (innendørs/utendørs) osv osv. Så batterilevetid avhenger helt av ditt bruk av telefonen og din forståelse for hvordan du kan påvirke dette.

 

F.eks når jeg kjøpte HTC Desire HD klarte den så vidt å overleve én dag når jeg skrudde alt på (wifi, 3g, full lysstyrke, automatisk mail i bakgrunn, facebook/twitter notifikasjon, osv.). Tror at Nexus vil sluke enda mer strøm pga. størrelsen på skjermen. Personlig er ikke det noe problem fordi jeg har blitt vant til å sette telefon til lading ved leggetid, sånn at den alltid er fulladet når jeg står opp.

Lenke til kommentar

hvis jeg hører på musikk 1-2 timer, har wifi stående på konstant (glemmer bestandig å skru den av når jeg går ut) automatisk lysstyrke, autohenting av gmail + all syncing på når telefonen vil det. både 3g og 2g på uansett om det er 3g dekning eller ei. browsing på nettsteder over mobilnettet i løpet av dagen, og noen småspill. Jeg gjør med andre ord ingenting for å øke batterilevetiden, men ut fra dette har jeg vel ca. 30-40% igjen når dagen er ferdig. Dette er da fra 5 om morgenen til ca. 9-10 om kvelden. uansett så lader jeg min hver kveld uansett, så det er ikke problemer for meg heller;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...