Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det hadde vært greit med minnekort på telefonen,men kommer den i 32gb og 64 gb utgaver så er det bra nok.det har vært rykter at den ene telefonen er kun til verizon i usa.håper de får den med dårligst specs og vi den med best spec.

Ser at det nevnes at den ikke kommer med SD kort slot. Synes forskjellene på ryktene er enorm. De kan vell neppe lansere to telefoner der den ene er mye bedre enn den andre?

Lenke til kommentar

ja det begynner og se veldig mørkt ut.LTE/4g er greit og ha, men ikke noe som er veldig viktig siden 4g er bare noen få plasser i norge.håper disse specs ikke stemmer.

 

Begynner å se mørkt ut dette.

 

Ryktes om ikke LTE/4

1.2 vs 1.5 ghz.

1750 mAh kontra 2050 mAh

5 mp vs 8 mp

Ikke 32gb som standard

 

Håper ikke ryktene stemmer :p

 

 

håper på 1.5Ghz prosessor:) Håper også at utseende blir litt andreledes enn på "ordinære" telefoner:D

 

ICS er laget for å utnytte dobbeltkjerne bedre. Herzen er derfor av lite interesse her. 1,2GHz ICS blir nok mer enn raskt nok sammenlignet med 1,5GHz Gingerbread/Honeycomb. Tipper firekjernene som kommer også vil ha relativt lav klokkefrekvens.

 

Det samme gjelder megapixel i kameraet. Sensorkvalitet og optikk har mye mer å si. 5Mp holder i haugevis så lenge optikken ikke er bedre.

 

Og til slutt, ikke for å hakke på deg, men LTE hva skal du med det? Det er ikke bygd ut skikkelig her engang. Og der det finnes er det ikke tilrettelagt for bruk i mobiltelefoner kun til data. (I alle fall slik jeg har forstått det fra Netcom. Kjener ikke helt Telenor sin status)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og til slutt, ikke for å hakke på deg, men LTE hva skal du med det? Det er ikke bygd ut skikkelig her engang. Og der det finnes er det ikke tilrettelagt for bruk i mobiltelefoner kun til data. (I alle fall slik jeg har forstått det fra Netcom. Kjener ikke helt Telenor sin status)

Er jo ikke negativt å ha en telefon som støtter det fremtidige nettet? Folk skal jo kanskje ha denne telefonen en stund.

Lenke til kommentar

...men LTE hva skal du med det? Det er ikke bygd ut skikkelig her engang. Og der det finnes er det ikke tilrettelagt for bruk i mobiltelefoner kun til data...

Er jo ikke negativt å ha en telefon som støtter det fremtidige nettet? Folk skal jo kanskje ha denne telefonen en stund.

 

Det har du rett i. Jeg var bare ikke enig i å "stemme ned" en telefon fordi den ikke har teknologi som ikke kan brukes her. Kan også hende problemet er løst med egne antenner i telefonen? Du kan oppsummere påstanden min med at jeg fant få av argumentene som gode :)

 

Nå ser det jo også ut til at den har LTE siden telefonene Motorola akkurat lanserte har LTE (Droid RZR). Ville overraske meg om den ikke har det.

Lenke til kommentar

ja det begynner og se veldig mørkt ut.LTE/4g er greit og ha, men ikke noe som er veldig viktig siden 4g er bare noen få plasser i norge.håper disse specs ikke stemmer.

 

Begynner å se mørkt ut dette.

 

Ryktes om ikke LTE/4

1.2 vs 1.5 ghz.

1750 mAh kontra 2050 mAh

5 mp vs 8 mp

Ikke 32gb som standard

 

Håper ikke ryktene stemmer :p

 

håper på 1.5Ghz prosessor:) Håper også at utseende blir litt andreledes enn på "ordinære" telefoner:D

 

ICS er laget for å utnytte dobbeltkjerne bedre. Herzen er derfor av lite interesse her. 1,2GHz ICS blir nok mer enn raskt nok sammenlignet med 1,5GHz Gingerbread/Honeycomb. Tipper firekjernene som kommer også vil ha relativt lav klokkefrekvens.

 

Det samme gjelder megapixel i kameraet. Sensorkvalitet og optikk har mye mer å si. 5Mp holder i haugevis så lenge optikken ikke er bedre.

 

Og til slutt, ikke for å hakke på deg, men LTE hva skal du med det? Det er ikke bygd ut skikkelig her engang. Og der det finnes er det ikke tilrettelagt for bruk i mobiltelefoner kun til data. (I alle fall slik jeg har forstått det fra Netcom. Kjener ikke helt Telenor sin status)

 

Støtter noen av poengene dine. Men LTE og stort batteri derimot er noe jeg absolutt er for. Per i dag har netcom og telenor(?) 4G dekning i de største byene. På papiret skal det ikke være noe problem å innlemme dette i et vanlig mobilabonnement osv. Slik som er vanlig i Usa og i Asia. Utviklingen hvor netcom gir mer, jo mer du er villig til å betale synes jeg er en trist utvikling. Ikke nok med at de deler inn abonnement i nedlastningskvoter, men her deler dem også opp i ulike hastigheter. Man må ha dyreste 3G eller 4G pakke for å få full hastighet. Selv benytter jeg telefonen som trådløs router jevnt og trutt når jeg er på farten og ønsker internett på laptopen.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

 

Støtter noen av poengene dine. Men LTE og stort batteri derimot er noe jeg absolutt er for. Per i dag har netcom og telenor(?) 4G dekning i de største byene. På papiret skal det ikke være noe problem å innlemme dette i et vanlig mobilabonnement osv. Slik som er vanlig i Usa og i Asia. Utviklingen hvor netcom gir mer, jo mer du er villig til å betale synes jeg er en trist utvikling. Ikke nok med at de deler inn abonnement i nedlastningskvoter, men her deler dem også opp i ulike hastigheter. Man må ha dyreste 3G eller 4G pakke for å få full hastighet. Selv benytter jeg telefonen som trådløs router jevnt og trutt når jeg er på farten og ønsker internett på laptopen.

 

Jeg gir meg på LTE :) Og om Netcom, som har tenkt seg at de skal dekke nesten hele befolkningen il av 2012 (89%), åpner for tale på 4G, da legger jeg meg helt flat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...