Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Noen som vet om jeg kan kjøpe mobilen uten binding på for eskempel Best Buy, bruke mobilen med Verizon, også bruke mobilen med et norsk abonnement senere? Utrolig surt om jeg svir av så mye penger på en mobil som jeg ikke kan bruke på nettverkene i Norge når jeg kommer tilbake om 8 måneder. :)

 

Innen den tid har du kjøpt SGS III, slapp av:D

 

Det blir ikke noe problem å styre denne med en hand heller

 

galaxy-family-hands-on6461.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=1_jmBfg9tek

 

zv3529.jpg

Her er ikke forskjellen på skjermteknologi heller tatt med.. HD Super Amoled for the win.

 

unledall2.jpgunledall3.jpg

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La dem le... Slik jeg ser Galaxy Nexus, så er det en helt grei telefon akkurat nå. Skjermen er for meg høydepunktet med telefonen, ellers mye ett steg videre. I forhold til forrige Nexus er det jo ett stort steg fremover. Den vil nok være forbigått rent hardwaremessig ganske kjapt, men det er jo en av styrkene til android-universet. Flere produsenter knives om å få de siste teknologiske gjennombruddene på markedet så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar

Jepp, det er ganske skuffende...

Sammenlignet med den Mali-400 som sitter i Samsung sin Exynos SoC eller SGX543MP2 som er i Apple sin A5 SoC så er GPU i Galaxy Nexus antikvarisk.

 

Må nok vente på Galaxy S III før Android-telefonene får en GPU som kan matche iPhone 4S

 

Edit: Her er en OpenGL ES benchmark for å illustrere forskjellen (Galaxy Nexus bruker en SGX 540):

 

41612.png

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

bbench.png

 

Across all types of content, the Android Browser offers dramatically improved page rendering performance through updated versions of the WebKit core and the V8 Crankshaft compilation engine for JavaScript. In benchmarks run on a Nexus S device, the Android 4.0 browser showed an improvement of nearly 220% over the Android 2.3 browser in the V8 Benchmark Suite and more than 35% in the SunSpider 9.1 JavaScript Benchmark. When run on a Galaxy Nexus device, the Android 4.0 browser showed improvement of nearly 550% in the V8 benchmark and nearly 70% in the SunSpider benchmark.

 

SGS II er like rask på surfing som 4s idag. Hva når Nexus og SGS II skal sammenligne seg opp mod 4s, og begge har android 4.0? Bra jobba google.

Lenke til kommentar

Liker det jeg ser men hvis man skal være skikkelig kritisk... så er det negative følgende:

- CPU

- GPU

- mangel på støtte for minnekort

- størrelse

 

Oppløsningen er i grunnen det som gjør den nesten uimotståelig. Det er bare litt synd hvis browsing, flash, osv begynner å lagge på denne om 1 års tid sånn det delvis gjør med min Nexus One nå...

Lenke til kommentar

Hadde store forventninger til denne telefonen og må si meg skikkelig skuffet over nattens lansering. Hvor fan blir det av den nye exynos prosessoren? Og samme GPU som i Nexus S? Hvordan skal den bli på grafikkytelse med 2,4 ganger flere pixler på skjermen? I går var eg overbevist om at dette skulle bli min neste telefon, men dette holder ikke. Blir i hvert fall nødt til å vente og se kordan de neste 720p telefonene blir.

Lenke til kommentar

Hadde store forventninger til denne telefonen og må si meg skikkelig skuffet over nattens lansering. Hvor fan blir det av den nye exynos prosessoren? Og samme GPU som i Nexus S? Hvordan skal den bli på grafikkytelse med 2,4 ganger flere pixler på skjermen? I går var eg overbevist om at dette skulle bli min neste telefon, men dette holder ikke. Blir i hvert fall nødt til å vente og se kordan de neste 720p telefonene blir.

Hvis du ikke er fornøyd med Galaxy Nexus, så vent på Galaxy S III.

 

SamFirmware @ Twitter

12 megapixel camera, 1080p (60 fps tbd), dual core Exynos 1.5-1.8 GHZ, Android 4.x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...