Gå til innhold

[Løst] styrketrening med manualer


Balrog11

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å øke muskelmassen i triceps og biceps, samt trene kassa, og har dermed gått til innkjøp av manualer og trenger et treningsprogram med gode videoer/illustrative tegninger som viser teknikk på de ulike øvelsene. Ønsker å trene styrke 2 ganger i uka. Noen tips til hvor jeg kan finne dette? Jeg fant en her http://www.iform.no/pub/art.php?id=35 , men av kommentarfeltet så hørtes det ikke så positivt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns programmene der de foreslår å trene forskjellige muskelgrupper forskjellige dager virker for tungvindt egentlig.

Jeg vil foreslå å føle Ryp som har gitt meg fantastisk mye bedre kropp :)

Hele greia baserer seg på at man trener hele kroppen 3dager i uken, men man unngår å trene så hardt at ikke klarer musklene innhenter seg til neste økt :D

 

https://www.tn.no/ryp there you go

 

Edit: de viser forskjellige øvelser også, men jeg vil foreslå at du søker på youtube etter øvelsene så du letter får se hvordan de utføres :)

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Om du vil øke i muskelmasse, så hold deg til 6-10 repetisjoner :) (fler enn 5, men mindre enn 12). Sørg for at du har tunge nok manualer da, du skal fint klare første halvparten av repetisjonene dine og det skal føles tungt på de siste.

 

Jeg ville tatt f. eks 4 sett på de "store" øvelsene, og 2-3 sett på mindre ting som f. eks franskpress.

 

Du bør legge inn noen beinøvelser også, det kommer du bare til å få positivt igjen for :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan fint trene dette to ganger i uka (tre ville vært ganske så optimalt). "Tommelfingerregelen" er vel å la det gå ca 1,5-2 dager mellom hver gang du trener en muskelgruppe, sånn at musklene får tid til å reparere seg mellom øktene. Trener f. eks ikke overkropp to dager på rad eller bein to dager på rad.

 

Edit: Og du VIL bli støl de første gangen du kjører gjennom ;)

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

hvor ofte skal jeg gjøre dette? og er det 3x10 på alle som gjelder?

 

med beina trener jeg step en gang i uka, ellers har jeg veldig kraftige/sterke ben fra før.

 

Beina er 50% av musklene i kroppen, så det er det viktigste og trene. Og nei du har ikke store og sterke ben fra før, alle nybegynnere sier det men ingen har det.

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

etter tips fra juliess så har jeg prøvd å sette sammen et treningsskjema som jeg gjør ( alle øvelsene) 3 ganger i uka.

 

dumbbell flys on flat bench

 

fransk press hantlar

 

Skulderpress

 

Sidehev fra benk med stopp

 

Skråbenk hantler, (men jeg ligger på gulv)

 

http://www.youtube.com/watch?v=nHGdNi7Kr1Q Stående roing

 

Standing dumbbell curl

 

 

 

Høres dette ut som et godt trenings-skjema?

 

(Trener også bein på apparater på studioet)

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...