kennethpost Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Jeg vurderer å kjøpe en Synology DS411j, men lurer på følgende: Kan jeg sette inn 3 disker og kjøre speiling (raid 1) på 2x1TB disker, og en disk på 1 TB som ikke har noe speiling? Total diskplass blir da 2 TB. Grunnen til at jeg ønsker dette er at jeg vil ha speiling på mine bilder og dokumenter, men film og musikk gidder jeg ikke å bruke penger på å speile. Lenke til kommentar
Overclock Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Sjekk synology sin hjemmeside men det går på de fleste Nas bokser så regner med at det går på denne også... Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hvorfor ikke sette de i Raid5 Du vill få like mye plass som det du setter opp og det er lett å utvide det med en disk til for å få mere plass. Lenke til kommentar
kennethpost Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Raid 5 var en god ide. Har ikke så peiling på raid så jeg måtte lese meg opp på hva raid 5 var. Da blir det nok 3x2TB i raid 5 + 1TB disk jeg har fra før. Takk for hjelpen :-) Noen som har dårlig erfaring med raid 5 i Ds411j? Tenkte også å bruke Western Digital Caviar® Green™ 2TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB. Er de ok? Lenke til kommentar
alfi Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Raid 5 var en god ide. Har ikke så peiling på raid så jeg måtte lese meg opp på hva raid 5 var. Da blir det nok 3x2TB i raid 5 + 1TB disk jeg har fra før. Takk for hjelpen :-) Noen som har dårlig erfaring med raid 5 i Ds411j? Tenkte også å bruke Western Digital Caviar® Green™ 2TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB. Er de ok? Nei de er ikke ok bruk heller disse: https://prisguiden.no/produkt/samsung-spinpoint-f4eg-2-tb-143266 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Jeg har 4 stk av diskene alfi anbefaler i en DS410j i raid5 det er ikke verdens raskeste nas boks men jeg har ikke problemer å streame 3 HD filmer samtidig fra den. Endret 20. september 2011 av Maxopp Lenke til kommentar
kennethpost Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Siden jeg har kjøpt de diskene før jeg så svaret, så lurer jeg på hvorfor de ikke anbefales? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå