Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Mista telefonen i vasken her om dagen. Fikk tørka den, men usb funka ikke. Og batteriet tok ikke til seg strøm. Så når den sto på lading ble det bare på stede hvil. Fikk henta ut alle data og skjermen funker, men nå blinker den bare når jeg kobler den til lader og vil ikke lade opp batteri. Om noen er interiert i den til reprasjon er den til salgs billig.

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer. MMS på tvilling har aldri fungert. Sikker på det lar seg gjøre, men det vil nok doble datamengden brukt i nettverket, så tviler på det blir satt i gang mulighet for det med det første.

Synd, men er nå sånn det er. Er ikke mange årene siden ikke en gang SMS fungerte på tvilling og da skulle det også være at det ikke lot seg gjøre. Plutselig så var det på plass :-)

Tvilling generelt opplever jeg som tidvis ustabilt og stoler aldri på tvillingsimmen. Opplever også at f.eks sms osv kan komme på tvilling og ikke hovdekort, så tjenesten i seg selv er ikke 100%, men bruker det uansett siden det er kjekt med 2 sim på samme nummer og det stort sett fungerer.

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å instalere INCEPTION i går. Den gir jo blant annet mulighet for litt endringer i status menyen.

Som her:

post-148292-0-39175800-1340710900_thumb.png

 

Det hele kan utføres direkte på N9,en uten bruk av pc,og var faktisk enklere enn jeg hadde trodd (er ingen expert på sånne ting) :)

 

Her er et par linker:

https://endno.de/~it...ruck/inception/

 

http://wiki.maemo.or...icted-system-ui

 

http://talk.maemo.or...ead.php?t=84725

 

Edit: Må vel også si at man gjør jo dette på egen risiko.Selv om man får de advarslene man trenger underveis :)

Endret av Brew
Lenke til kommentar

Jeg hadde endret produktkoden med NSS Pro i forbindelse med oppdatering PR1.2 til nordeuropeisk versjon og dermed oppdatert produktvarianten til PR_001 (og ikke til Telenor variant) med Nokia Software Updater. Dermed ble PR1.3 tilgjengelig ved å gå til Innstillinger > Programmer > Behandle programmer for å se etter oppdateringer.

 

Så langt har jeg ikke funnet noen synlige endringer i brukerflaten til PR1.3.

Endret av N9eier
Lenke til kommentar

Og nå begynner PR1.3 å rulle ut. Ikke verst med en død plattform som får flere oppdateringer enn en gjennomsnittlig Windows- eller Android-telefon. Offisielt.

 

Ja,ikke verst det. Men det spørs vel om det kommer fler etter denne(fra nokia)

PR 1.3 går vel mest på bugfixer,så det blir nok ingen store endringer å se.

 

Jeg flashet også min til 001 variant da PR 1,2 kom. Og har fått varsel om oppdatering,men for en gangs skyld holder jeg litt igjen.

Tror jeg vil se hvilken innvirkning det har på inseption,N9QuickTweak o.s.v. først...

Lenke til kommentar

Jeg hadde endret produktkoden med NSS Pro i forbindelse med oppdatering PR1.2 til nordeuropeisk versjon og dermed oppdatert produktvarianten til PR_001 (og ikke til Telenor variant) med Nokia Software Updater. Dermed ble PR1.3 tilgjengelig ved å gå til Innstillinger > Programmer > Behandle programmer for å se etter oppdateringer.

 

Så langt har jeg ikke funnet noen synlige endringer i brukerflaten til PR1.3.

 

Ser det følger med oppdatering til flere app,s også.Blant annet" Nokia Maps" og" Drive". Ser du noen endringer/nye funksjoner der?

Lenke til kommentar

Ser den :)

Voldsomt kjapt!

Innser jo at jeg sansynligvis må innstalere nye versjoner av alt sånt "manuelt".

Har fjernet det meste,så nå skal jeg sette igang en oppdatering via OTA for første gang på en N9.

Flashet med navifirm på tidligere oppdateringer..

Lenke til kommentar

Gikk greit med OTA bortsett fra at Accuweather ikke vil oppdatere. Får prøve å finne ut hva det kommer av.

Ellers synes jeg faktisk den er litt kjappere i svingene. Laster apps raskere og er mer "smooth".

Men det er tidlig enda..får se etter hvert hvordan den oppfører seg.

Lenke til kommentar

Etter et par uker med s3 må jeg si jeg savner med n9. Det er helt klart kult og praktisk med en del kommersielle apps, mobilbank, soundhound, wordfeud, angrybirds ;) mm. Meego er et jævli bra system. Når det er sagt går s3 unna som faen, aldri lagg og sinnsyk skjerm. Men savner det virkelig smoothe meego systemet.

Lenke til kommentar

Ja,S3 er nok en knall telefon.For meg virker den litt stor,men det er nok sikkert en vanesak.Har vel 4-5 apps på listen som jeg kunne ønske meg.Men det er ikke så viktig at jeg bytter av den grunn.

 

Var foresten å skulle prøve en s3 i butikk en dag,og hva var det første jeg gjorde?

Jo, dobble tap på skjermen...og..huh? (Why you not wake,S3?) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...