Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Du er sikkert klar over det, men MMS blir kun levert til hovedsim og ikke til tvillingsim. Jeg mottar også kun på hovedsim og ikke tvilling, uavhengig av hvilken telefon som står hvor, men nå har jeg ikke testa N9 med hovedsim, så om det trengs en konfig i tillegg, kan sikkert noen andre svare på:)

Nei, det var jeg ikke klar over - takk!

Det forklarer jo saken; det er ikke "hovedsim" som står i N9'en.

Er dette dokumentert noe sted (hos Telenor for eksempel)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skriver lite om det egentlig, men jeg jobbet for en Telenorbutikk tidligere og vet fra dengang (inntil 2009) at tvilling var begrenset . Da virket ikke en gang SMS til tvilling hehe. Det har de endelig fått på plass i alle fall.

Hvorfor MMS ikke kopieres til tvilling, fikk jeg aldri 100% svar på, bare at det ikke lot seg gjøre, noe vi selvsagt "vet er feil". Jeg tror alt handler om utstyret de bruker, samt pris og datamengde.

Tvillingen har jo et eget nummer som blir koblet mot hovednummer og jeg tipper dobbel datatrafikk er litt av svaret på hvorfor de ikke kopierer MMS til tvilling.

 

Sitat fra linken under:

"Enkelte spesialmeldinger til hovedkortet blir ikke kopiert til tilleggskortet. For eksempel telefonoppsett (WAP, MMS), MobilHandel, MMS-varsel og SMS med prisinformasjon i utlandet."

 

"Tvillingkortet har et eget anropsnummer, men dette brukes bare når du sender og mottar MMS eller bruker andre innholdstjenester. Hvis noen ellers ringer dette nummeret, møter de en talebeskjed på norsk og engelsk som henviser til ditt vanlige mobilnummer."

Utifra det de skriver, vil du motta MMS dersom noen sender en MMS til nummeret bak tvillingsim´en din :-)

 

Du kan lese litt om det her. Bla litt ned på siden :-) http://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltjenester/tvilling.jsp

Lenke til kommentar

Har store problemer med min N9 etter oppdattering.

Har telenors med 16gb

Den lagrer ikke mottatte sms og anrop og oppfører seg meget tregt.

Den går også fra full ladet til tom på 4 timer.

Hvordan får jeg "fabrikk oppsett" til den igjen?

 

Oddvar

 

Hadde akkurat samme problem etter oppdatering. Min ble lett lunket, så en app lå og brukte over 90% av cpu.

Som Slai sa, Instillinger - Tilbakestill - Tøm enhet

Da ble den bedre enn noen gang, husk at blir borte da.

Nå er den mye raskere, bruker mindre strøm og i det heletatt en veldig mye bedre telefon å bruke:)

Lenke til kommentar

du drar ikke, du sveiper fra utsiden av skjermen (oppe, nede eller sidene) og inn og "sveiper" bort skjermen. =)

 

edit; pass på at du ikke berører skjermen med håndputen ved tommelen når du sveiper, ellers blir det berøringskluss, såklart.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Clear device under settings =)

 

Har prøvd dette 2 ganger før jul men ikke bedre.

Ingen ting blir slettet fra telefon fordi om æ tar clear device :-(

 

En stund siden jeg tok clear device,men husker det tok ca en halvtime på min.

Er du sikker på at den fikk gjøre seg ferdi?

Den skal slette alt,ellers er det ikke rett fatt.

 

Du kan jo også prøve å installere fw på nytt med nsu(nokia software updater)

Da mister du ikke bilder,meldinger og sånt,men apps/programmer må installeres på nytt.

Lenke til kommentar

Har prøvd med top (logget inn via ssh slik at jeg fikk en større skjerm), men fant ikke noe spesielt. Telefonen er (nesten) idle, det er ingen prosesser som bruker spesielt mye minne, ingenting som swapper. Jeg vet ikke hva annet jeg skal se etter.

Oppdatering: har sjekket /var/log/syslog også. Men det står ingenting relevant til treghet der.

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Med en pris på under 2700,- hos Lefdal.com ble det en sort N9 på meg nå. Blir spennende å prøve noe annet enn kjedelige Android nå. Etter N9 blir det nok RIM og deretter WP7.5 på meg. Artig å prøve forskjellige OS og skulle jeg få prøve Meego måtte det bli nå!

Lenke til kommentar

Grattis. Hvis du vet hva N9 er, med mangler og fordeler, så tror jeg du vil elske den:)

Spent på å høre hva du synes.

 

Har nok fått meg et relativt godt bilde over fordeler og ulemper ved den. Så lenge jeg får Spotify og en god nettleser er det ingen apps jeg kommer til å savne særlig. De titusenvis av crap-appene til iOS og Android kommer jeg ikke til å savne.

 

Først og fremst forventer jeg en telefon som er god nettopp som telefon, noe Nokia alltid har vært tidligere iallefall. Har hatt flere Samsunger og HTCer siste tiden og de er relativt sett veldig dårlige som telefoner. Det går først og fremst på samtalekvaliteten.

 

Skjermstørrelsen blir nok litt å venne seg til siden jeg er vant med SGSII sin større skjerm, men det skal nok gå bra.

 

Artig med en telefon man ikke kjenner alt ved før man har begynt å bruke den også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...