Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det ligger 22.2011.44.2 for N9 på NaviFirm nå. Er det PR1.2 vi snakker om her?

Det er en tråd om det på talk.maemo.org, men så langt er det visst ingen som vet helt hva det er for noe. Ville ventet mer oppstyr om PR1.2 var ute så jeg tipper det bare er en mindre oppdatering.

 

Det kan jo forklare hvorfor PR1.1 ikke er ute på Telenor telefonene enda. Kanskje de måtte lage ny revisjon av den først. Håper uansett den kommer snart.

Lenke til kommentar

Ser det ligger 22.2011.44.2 for N9 på NaviFirm nå. Er det PR1.2 vi snakker om her?

Det er en tråd om det på talk.maemo.org, men så langt er det visst ingen som vet helt hva det er for noe. Ville ventet mer oppstyr om PR1.2 var ute så jeg tipper det bare er en mindre oppdatering.

 

Det kan jo forklare hvorfor PR1.1 ikke er ute på Telenor telefonene enda. Kanskje de måtte lage ny revisjon av den først. Håper uansett den kommer snart.

 

Ser ut som det er en oppdatert PR1.1 for MEA (Middle East Africa) http://goo.gl/2BnFO

Lenke til kommentar

espux: den ha da lagt ute lenge den? eller... hm... jeg la muligens inn en generisk FW for 16gb black norway.

 

 

Funker flasher på w7 64bit? Var ett styr med n900 og den kombinasjonen. Og må jeg legg inn programmer på nytt vist jeg bruker flasher?

 

 

Funker kjempebra, gjorde det nettopp.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

espux: den ha da lagt ute lenge den? eller... hm... jeg la muligens inn en generisk FW for 16gb black norway.

 

 

Funker flasher på w7 64bit? Var ett styr med n900 og den kombinasjonen. Og må jeg legg inn programmer på nytt vist jeg bruker flasher?

 

 

Funker kjempebra, gjorde det nettopp.

 

Er nok generisk ja. Telenor utgaven dukket først opp i dag. NSU finner den også nå!

 

Når jeg kjører apt-get update i konsollet får jeg:

W: Failed to fetch https://downloads.maemo.nokia.com/harmattan/320/./Packages.gz The requested URL returned error: 404

 

Slik har det vært den siste måneden ihvertfall, regner med at det ikke blir noe OTA før den finner denne filen på serveren.

Lenke til kommentar

Hvis du kan oppdatere over NSU er det safe, det er som å installere OTA, for dere som har ventet på oppdateringen!

 

Gratulerer :p !

 

Safe er det nok, men husk for all del backup først. Alle apps, kontakter, meldinger osv. slettes under NSU update (1,1G btw).

 

Etter at man restorer fra en backup får man opp en dialog hvor man kan velge fra en liste over alle apps som var installert og man kan klikke på en og en app og velge mellom ignorer eller gjenopprett. Det sammen med at nedlastinger fra NokiaStore feiler i 80% av tilfellene så har man raskt en dags arbeid foran seg. Lukker man dialogen er jeg usikker på hvordan man kan få den frem igjen uten å restore backup på nytt....

 

Dette var kjipe saker.....

Endret av espux
Lenke til kommentar

 

Safe er det nok, men husk for all del backup først. Alle apps, kontakter, meldinger osv. slettes under NSU update (1,1G btw).

 

Etter at man restorer fra en backup får man opp en dialog hvor man kan velge fra en liste over alle apps som var installert og man kan klikke på en og en app og velge mellom ignorer eller gjenopprett. Det sammen med at nedlastinger fra NokiaStore feiler i 80% av tilfellene så har man raskt en dags arbeid foran seg. Lukker man dialogen er jeg usikker på hvordan man kan få den frem igjen uten å restore backup på nytt....

 

Dette var kjipe saker.....

 

samme skjedde hos meg oxo,men alt av aps som er lastet ned fra OVI store ligger jo lagret der,så er bare og gå inn på din profil der og se under nedlastet eller hva det kalles for så og laste ned alt på nytt igjen ;)

Funker fint..

 

Jeg syntes forøvrig tlf er mye tregere en den var før PR 1.1

går det og reinstalere den "gamle" som kom med tlf orginalt mon tro??

Blæ... sier jeg bare :cry:

 

EDIT: har lastet ned PR 1.1 via NSU.

Endret av tobis
Lenke til kommentar

 

Safe er det nok, men husk for all del backup først. Alle apps, kontakter, meldinger osv. slettes under NSU update (1,1G btw).

 

Etter at man restorer fra en backup får man opp en dialog hvor man kan velge fra en liste over alle apps som var installert og man kan klikke på en og en app og velge mellom ignorer eller gjenopprett. Det sammen med at nedlastinger fra NokiaStore feiler i 80% av tilfellene så har man raskt en dags arbeid foran seg. Lukker man dialogen er jeg usikker på hvordan man kan få den frem igjen uten å restore backup på nytt....

 

Dette var kjipe saker.....

 

samme skjedde hos meg oxo,men alt av aps som er lastet ned fra OVI store ligger jo lagret der,så er bare og gå inn på din profil der og se under nedlastet eller hva det kalles for så og laste ned alt på nytt igjen ;)

Funker fint..

 

Jeg syntes forøvrig tlf er mye tregere en den var før PR 1.1

går det og reinstalere den "gamle" som kom med tlf orginalt mon tro??

Blæ... sier jeg bare :cry:

syns min tlf er treg med pr1.1 jeg å. både den tidlige jeg flashet, og den "offisielle" som kom nå nylig.

synes og den lys sensoren lever sitt eget liv. irriteranes.

Endret av n900
Lenke til kommentar

Synes også den ble tregere og slurper i seg batteri som den aldri har gjort før. Har restarta den også uten at det hjalp. Hos meg lå bilder, meldinger osv etter at jeg flashet med NSU, men programmer var borte. Men når jeg la til progrmmer som krever innlogging, så hadde den passord osv fra før. Noe som virker rart her.

Lenke til kommentar

Det er vel rett og slett fordi apps-partisjonen av harddisken ble formatert under FW update, sammen med OS-partisjonen, men partisjonen for egen lagring (bilder osv) og partisjonen for app-data ble ikke formatert. Samme skjedde her.

 

Det er så rart at dere har issues med PR 1.1. Min ble småtreg etterhvert og med litt dårligere batteritid, men mest fordi jeg hadde developermode slått på (forsåvidt skal det ikke hjelpe å skru det av igjen når det først har vært på).

 

Har reflashet og latt devmode være av, og den er snappy og fin nå :) .

Lenke til kommentar

Har installert Battery usage, og noe er helt klart feil. Har idle forbruk på 218mA og hovedprogram som bruker strøm er Device idle. Går jeg inn på den så ser jeg prossessor ligger i gjenonsnitt på 97%så ikke rart den virker teg og bruker batteri. Men hva er det som henger cpu og tømmer den for strøm. Kanskje lade den og gå på instillinger-tilbakestill og tøm enhet. Blir den totalt nullstilt da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...