Gå til innhold

Diskusjon.no kårer tidenes album: 70-tallet (1970-1979)


Ziltoid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Pink Floyd - Wish You Were Here (77)

 

02. Joy Division - Unknown Pleasures (64)

03. Bob Dylan - Blood on the Tracks (42)

04. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (42)

05. Fleetwood Mac - Rumours (34)

06. Nick Drake - Pink Moon (33)

07. David Bowie - Low (33)

08. Genesis - Selling England by the Pound (28)

09. King Crimson - Red (26)

10. Miles Davis - Bitches Brew (26)

 

Dette var ei snever liste! greit nok Bob, Pink Floyd og Genesis er eg enig i.. men Joy Division på 2 (!!) plass?! sei vell sitt.. d skal strengt tatt ikkje vere mulig.. Fleetwood Mac, Nick Drake og King Crimson er heller ikkje så bra att dei er vært å nevne foran mange av dei som er nevnt lenger nede her..

 

Kvar er f.eks Simon & Garfunkel (Bridge over troubled wather), Queen (News of the World og A night at the Opera), Led Zepplin (Led Zeppelin IV) Tom Waitz (Closing Time og Blue Valentine), Paul McCartney (McCartney), The Beatles (Let it Be), Bruce Springsteen (Born to Run og Darkness on the Edge of town), Elton John (Goodbye Yellow Brick Road)...

 

Det manglar altså mange av dei virkelig store albuma og artistane!! :no:

Lenke til kommentar

Synd jeg ikke oppdaget tråden før nå. Mangler en del av mine favoritter her.

"Wish you were here" er jo grei. Den og "Animals" er mine favoritter fra Pink Floyd.

 

Men hvor er Rush? Mitt favorittband uten tvil. Hadde nesten forventet de på listen. 70-tallet var jo deres beste tiår med album som , "2112", "Hemispheres" og "A Farewell to Kings"

 

Ellers så savner jeg bl.a, "Deep Purple in Rock", "Meddle", "A Night at the Opera", "Rainbow Rising", "Black Rose: A Rock Legend"

Endret av erlendo89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvor er Rush? Mitt favorittband uten tvil. Hadde nesten forventet de på listen. 70-tallet var jo deres beste tiår med album som , "2112", "Hemispheres" og "A Farewell to Kings"

Rush har absolutt ingenting å gjøre på en slik liste, og jeg ser ikke hvordan engang fans kan forvente å se dem der. Det eneste bandet på denne lista som er "mindre" enn Rush er King Crimson, men de er til gjengjeld mye bedre likt av kritikerne og mye, mye viktigere musikkhistorisk.

Endret av Lord Britishface
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...