Gå til innhold

ASUS G74SX tråden


Anbefalte innlegg

Kjører Skyrim på high i 1920x1080 på 20-40 fps :-)

 

Ikke overklokket

 

Noen som vet hvordan jeg skal få 1680x1050 oppløsning i skyrim?

 

Allt på high? skygger,aa,draw distance osv? synst det var litt liten fps:S eller er det mer en nok?

 

Det er bare den default settingen der spillet velger hva som er High. Det er 3 settings på high, 1 på medium og varierende draw distance på forskjellige objekter, samt ingen refleksjoner av skyene.

 

Synes personlig det var for lav fps, da jeg egentlig foretrekker minst 40 stabilt. Etter å ha overclocket kjører jeg de samme settingene uten problemer i 40+ fps :)

 

Valgte etterhvert å sette alt manuelt på high, samt AA x8, alle refleksjoner og enda opp med 30-50 fps.

 

hvilken versjon av g74sx har du?:p:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører Skyrim på high i 1920x1080 på 20-40 fps :-)

 

Ikke overklokket

 

Noen som vet hvordan jeg skal få 1680x1050 oppløsning i skyrim?

 

Allt på high? skygger,aa,draw distance osv? synst det var litt liten fps:S eller er det mer en nok?

 

Det er bare den default settingen der spillet velger hva som er High. Det er 3 settings på high, 1 på medium og varierende draw distance på forskjellige objekter, samt ingen refleksjoner av skyene.

 

Synes personlig det var for lav fps, da jeg egentlig foretrekker minst 40 stabilt. Etter å ha overclocket kjører jeg de samme settingene uten problemer i 40+ fps :)

 

Valgte etterhvert å sette alt manuelt på high, samt AA x8, alle refleksjoner og enda opp med 30-50 fps.

 

 

syyyykt da:D skygger og ALT på high!? da er det jo ikke noe å grue seg til alikevel i mårra:D

Lenke til kommentar

Jeg KLIKKER!

Får enda ikke til og deaktivere touchpaden!!! kan noen være så snill og hjelpe meg!!???:( har oppdadert drivere og trykket fn+f9 men ingenting funker!!!:(

 

Du kan deaktivere touchpad inne i bios oppsett.

 

hvordan kommer jeg inn i bios?

Trykk F2 når Asus logoen kommer opp når du starter datamaskinen.

 

1.3: Try to enter the BIOS by pressing F2 button when ASUS logo appears.

Bruk Google en gang i blant.

Endret av Vent180dager
Lenke til kommentar

Jeg KLIKKER!

Får enda ikke til og deaktivere touchpaden!!! kan noen være så snill og hjelpe meg!!???:( har oppdadert drivere og trykket fn+f9 men ingenting funker!!!:(

 

Du kan deaktivere touchpad inne i bios oppsett.

 

hvordan kommer jeg inn i bios?

Trykk F2 når Asus logoen kommer opp når du starter datamaskinen.

 

1.3: Try to enter the BIOS by pressing F2 button when ASUS logo appears.

Bruk Google en gang i blant.

 

 

Google? hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar

Slik kjører jeg Skyrim uten oc;

 

1920x1080

4x AA

4x AF

Textures: High

Radial Blur: Medium

Shadow Detail: High

Decal Quantity: High

FXAA på

Reflekter Land, objekter, tre og himmel på.

 

Object Fade: 7

Actor Fade: 6

Grass Fade: 5

Spectacularity Fade: 10

Light Fade: 25

Item Fade: 4

Distant Object Detail: Low

Object Detail Fade: På

 

Får veldig bra FPS slik, kan hende det er litt underkill, men når jeg gikk høyere med oc kræsjet skjermdriveren hele tiden... Og jeg ble lei av å skru av spillet for å prøve nye settings hele tiden, og ville faktisk spille spillet i steden.

 

Noen som ser noe jeg kunne økt her uten å ofre noe særlig med FPS?

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på denne: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-17-tom/asus-g74sx-tz226v/162119.3004/#tabs

 

Og denne: http://www.dustinhome.no/asus-g74sx-ci7-22-8gb-750-gtx560-blu-ray-173-w7hp/product/5010610253

 

Den ene er G74SX-TZ226V, og den andre er G74SX-TZ236V.

Ser ut som det erveldig like specs på de. Er det mus og veske som kanskje er forskjellen?

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar

jo tro meg, det krever mer en du tror. på min gamle stasjonære lagga det uansett hvilken seting jeg hadde det på:( å den klarte jeg å dra crysis 1 på high:P

Spilt det helt makset 1920x1080, både Sims 3 og Sims Medieval maskinen ble knapt varm :thumbup:

 

 

Hei! om du og sliter med lagg i sims 3?:S dama mi skulle spille og det gikk helt fint med høyest grafikk osv MEN kommer ett lagg hvert 5-7sek:S som varer ca 2 sek. er utrolig irriterendes. får ikke lagg i andre spill:S bare dette.

noen tips? har skrudd ner grafikken litt men er like mye lagg

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på denne: http://www.netonnet....2119.3004/#tabs

 

Og denne: http://www.dustinhom...duct/5010610253

 

Den ene er G74SX-TZ226V, og den andre er G74SX-TZ236V.

Ser ut som det erveldig like specs på de. Er det mus og veske som kanskje er forskjellen?

 

Kan det være at G74SX-TZ226V har; Spesialfunksjoner---> Fingeravtrykksleser; ASUS SmartLogon, Eye Detection?

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...