Gå til innhold

ASUS G74SX tråden


Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne starte en tråd hvor folk delte sine erfaringer med ASUS G74SX.

 

Jeg fikk min igår, og er strålende fornøyd så langt.

 

Masse bloatware medfulgte, men fikk avinstallert dette ganske kjapt med Absolute Uninstaller, http://download.cnet.com/Absolute-Uninstaller/3000-2248_4-67771.html

(Måtte restarte programmet ett par ganger før jeg fikk avinstallert alt)

PC Decrapifier skal vel også funke bra til slikt.

 

Noen som har en bæreveske og anbefale for dette beistet? Min gamle 17" veske var for liten. Ser etter noe med litt god plass til strømforsyning og kabler etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Slenger meg på denne, vurderer i det minste å skaffe en selv til fordel for stasjonær.

Kunne tenkt meg følgende specs: i7, 8gb, 2x500gb (hvor en disk blir byttet ut til SSD) og GTX560 selvfølgelig.

 

 

Hvordan henger den med i spill?

Lenke til kommentar

Lurer på en ting jeg også, jeg kan nesten ikke kjenne at det blåser ut av den venstre ventilen (CPU), men den høyre kjenner jeg godt at det blåser ut av. Er det slik hos alle G74Sx eller er det noe feil med min? :(

 

Selv når jeg kjører Prime95 blåser det kun ut av høyre ventil. Eller viftehull... Vet ikke hva et heter jeg.. :p

Endret av Vent180dager
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på en ting jeg også, jeg kan nesten ikke kjenne at det blåser ut av den venstre ventilen (CPU), men den høyre kjenner jeg godt at det blåser ut av. Er det slik hos alle G74Sx eller er det noe feil med min? :(

 

Selv når jeg kjører Prime95 blåser det kun ut av høyre ventil. Eller viftehull... Vet ikke hva et heter jeg.. :p

 

Er samme på min, mulig den ene er gpu og den andre er cpu. Usikker :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om en bra ryggsekk som passer til denne pcen her? Brosjan hadde kjøpt en sekk som skulle passe til 17'3", men det gjorde den ikke.

Har sett litt rundt, Targus XL backpack | everki beacon | slappa mask high five ,noen som vet om de vil passe? tror everkien er det beste kjøpet, men har ikke greid og finne en norsk butikk som selger den.

Sett litt etter en PC sekk selv og fant denne, ser ut som om den burde passe.

Lenke til kommentar

Har hatt min i 3 uker nå, som er denne utgaven, kjøpt hos Dustin http://www.dustinhom...duct/5010601025 Jeg har oppgradert den fra 8 til 16GB med CORSAIR 8GB DDR3 1333MHZ (2X4GB) SO-DIMM minne og byttet OSDisken til en SEAGATE MOMENTUS XT HYBRID 2,5" 500GB 7200RPM S-ATA/300 Total pris for oppgraderingen ble 1108 kroner. Minnet har steget 20 kroner siden jeg kjøpte det. Maskinen endte dermed opp med en total pris inkl. frakt på kr. 11.796,- som jeg synes er utrolig rimelig for en såpass rå maskin.

 

Maskinen starter fra avslått og er oppe med Windows 7 på 33 sekunder, og fra hvilemodus på ett sekund. Med 16GB RAM installert har jeg kuttet ut å bruke virtuelt minne (swapfil) og maskinen ble merkbart enda raskere. Jeg vet ikke hvor lurt dette siste er, mener å ha lest at det kan forhindre noe med tilbakesetting til tidligere fungerende installasjon (systembeskyttelse), men dette er noe jeg aldri har brukt tidligere så jeg dropper det til fordel for en superrask maskin. Original OSDisk ble speilet til hybriddisken og alt av unødvendig bloatware ble avinnstallert.

 

Er jeg fornøyd med maskinen? Ja definitivt, jeg har nesten ikke ord som beskriver følelsen av at ting fungerer slik man vil når man vil det!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Vet vel ikke om det er å få tak i bare sekken?

Den er tilgjengelig i Asus EStore, men den ser ut til å kun sende til adresser i USA og Canada. (muligens en jobb for jetcarrier ?)

 

Ellers kom jeg over denne tråden:

http://forum.notebookreview.com/asus-gaming-notebook-forum/463710-g73-backpacks.html

Får se litt mer på den tråden når jeg kommer hjem, akkurat nå har jeg time... :wee:

Lenke til kommentar

Hei. Har g74sx selv, og er meget fornøyd så langt

Har et lite problem nå da som jeg håpe noen av dere kan hjelpe meg med.

Hvordan får jeg oppdatert skjermkortdriveren egentlig? De fra nvidias egne sider finner ikke skjermkortet, og driverne fra asus sin side er utdatert. (BF3 beta vil ikke kjøre før jeg får oppdatert skjermkort driverne. Dødskjipt)

 

Håper det er noen kloke hoder der ute som vet om en "bypass" eller har noen triks i ermet. Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...