Gå til innhold

ASUS G74SX tråden


Anbefalte innlegg

Kan vel bruke Nvidia's eget System Tools.

Etter installering får du overklokkingsmuligheter innebygget i den vanlige Nvidia Control Panel.

 

En tommelfingerregel er at forholdet mellom core clock og shader clock bør holdes på 2,5 (altså shader 2 og en halv gang høyere enn core clock. Og vær særdeles forsiktig med å klokke memory for høyt - det finnes sjelden noen temperatursensor her i bærbarskjermkort, slik at man kan holde øye med temperaturen. Og det bør man alltid gjøre, når man driver med overklokking.

Ellers - alt er på eget ansvar, selvfølgelig ;)

 

Hei jeg har g73jw med 460m skjermkortet. Hva anbefaler du meg å overklokke til? Refereanseverdier på core, shader og memory?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvor mye overklokking GTX 460M tåler. Jeg driver ikke med overklokking. Jeg har overklokket mitt GTX 280M en gang, og det kjørte stabilt med ca 10% overklokking på core. Men utbyttet av sånt er relativt marginalt - man oppnår bare noen få fps mer i spill, så jeg synes ikke det er verdt bryet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne pcen, men min fremtidige PC må jeg også kunne ta med meg på forelesninger og slikt ved siden av(siden jeg blir student neste år). Hvor mye er egentlig 4 kilo når vi prater PC? Er den fremdeles "portabel", når en i tilegg skal bære bøker og slik?

 

Blir for stort, samtidig som mange forelesningssaler ikke har mulighet for lading, og datamaskinen ofte har under 2 timers batteri. Ville aldri i livet hatt noe større enn 15" under en forelesning, helst 14" med 8 timers batteritid. Kunne faktisk ikke tenke meg å drasse rundt på denne pcn, den er bredere enn vanlige 17" bærbare og. Den passer ikke i HP sekken min, som er laget for 17,3", den er for bred.

 

Kjøp heller en stasjonær til 6-7k, og en bærbar for 4-5k neste år.

Er ikke sikkert du trenger pc under forelesninger heller, når jeg gikk fysikk på uio brukte jeg bare papir og blyant til å skrive programmer og gjøre notater uten problemer.

Lenke til kommentar

Det hender at det henger på et eller annet, slå maskinen av og på igjen så virker det nok. Opplevde det samme, men med baklyset i tastaturet, men etter en kaldstart av maskinen så var det i orden igjen. I tillegg er det en del programmer under Asus Utility som styrer noen funksjoner som Power4Gear, baklyset, etc. Sletter man disse virker ikke funksjonene.

Lenke til kommentar

Det hender at det henger på et eller annet, slå maskinen av og på igjen så virker det nok. Opplevde det samme, men med baklyset i tastaturet, men etter en kaldstart av maskinen så var det i orden igjen. I tillegg er det en del programmer under Asus Utility som styrer noen funksjoner som Power4Gear, baklyset, etc. Sletter man disse virker ikke funksjonene.

 

#"¤%& virker enda ikke:S står at det er deaktivert men etter noen minutter/timer er den på igjen!:S

 

tar jeg musen ut og så inn igjen funker det, men etter ca 1 time så er touchen på igjen:S

Endret av Aizen
Lenke til kommentar

Har skaffet meg the witcher 2:D men ikke gidda å installert det enda siden det er leggetid for meg:P

Bare lurer på hvilket setting jeg bør satse på? er noen her inne som sier high, men hørres litt for godt ut til å være sant:P

Det eneste jeg bryr meg om er at det er stabil framerate og at den er ganske høy. vis jeg kan ha det på high men med 20fps blir det ikke så "glatt" liksom:P hehe

 

 

Og til dere som har prøvd, har dere oppdatert noe skjemdrivere eller?

Lenke til kommentar

Det hender at det henger på et eller annet, slå maskinen av og på igjen så virker det nok. Opplevde det samme, men med baklyset i tastaturet, men etter en kaldstart av maskinen så var det i orden igjen. I tillegg er det en del programmer under Asus Utility som styrer noen funksjoner som Power4Gear, baklyset, etc. Sletter man disse virker ikke funksjonene.

 

#"¤%& virker enda ikke:S står at det er deaktivert men etter noen minutter/timer er den på igjen!:S

 

tar jeg musen ut og så inn igjen funker det, men etter ca 1 time så er touchen på igjen:S

du kan prøve å laste ned ATK-driveren på nytt. Har ikke hatt problemer med touchpad, men andre fn+f kombinasjoner, eventuelt kan du fylle på med touchpad drivere (med mindre du har gjort det da :p)

 

http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=G74Sx&p=3&s=336

Lenke til kommentar

Det var nå mest for å sjekke om det fungerte. Ser at mange skriver at Linux (les Ubuntu) som regel ikke lar seg installere på bærbare. Dessuten så liker jeg Ubuntu veldig godt, og vel så godt som Windows. Versjon 11.10 er raskere og lettere å installere enn Windows 7 og ser egentlig ikke lenger behovet for å kjøpe nye lisenser hvert andre eller tredje år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...