Gå til innhold

ASUS G74SX tråden


Anbefalte innlegg

Hos meg ble det produsert 5 stk. DVD-plater (systemet ba egentlig om seks) og når jeg testet disse senere så var det feil på feil på flere av dem fra nr. 3 og videre utover. Jeg vet ikke hva dette skyldes siden jeg ikke fikk noen feilmeldinger da disse ble laget. Uansett så finnes det jo et recoverey av Fabrikk installasjonen i en skjult partisjon på hardisken som kan startes ved å trykke F9 i oppstarten.:thumbup:

Jasså :hmm:

 

Vil dette formatere harddiskene så jeg mister alt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja maskinen blir satt opp på nytt og vil framstå slik du mottok den. Dette gjelder primær harddisk som inneholder operativsystemet. Disk 2, om den finnes vil ikke berøres.

Hos meg er begge harddiskene delt i to så jeg har 4 250GB partisjoner, vil både C og D partisjonen da bli visket?

 

EDIT: Prøvde å åpne den nå, jeg kommer til en del hvor jeg får 3 valg;

 

-Gjenopprett Windows kun til første partisjon.
-Gjenopprett Windows til hele HD.
-Gjenoporett Windows til hele HD med to partisjoner.

 

Hvilken burde jeg velge og hva er forskjellen på dem?

Endret av Vent180dager
Lenke til kommentar

"-Gjenopprett Windows kun til første partisjon." høres for meg rett ut, men om recovery først sletter disken for så å sette den opp i 2 partisjoner vet jeg ikke. Mest sannsynlig gjelder dette bare første partisjon på disk 0. Jeg ville likevel tatt backup av dokumenter og filer du har på disken.

Tror jeg skjønner nå, takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Jammen ble jeg glad vi har denne tråden. :)

 

Nå har jeg en G73JH kjøpt ifjor og siden nylig jeg oppdaget G74SX hos Komplett har jeg siklet etter den og veldig fristet med oppgradering.

 

Ser at ASUS har gjort et par vesentlig endringer og da er mine spørsmål følgende:

 

- er GTX kortet noe bedre enn min ATI 5870?

 

 

Hvis det er GTX560m som sitter i G74sx, er det ingen grunn til å bytte da det yter omtrent likt som ditt

Lenke til kommentar

Jaja, da var det slutt på morroa, det ser ut til at strømforsyningen har tatt kvelden. Det kommer kun et kort blink i lysdioden på strømforsyningen og så skjer det ikke noe mer. Ingen tegn til lading eller varmeutvikling. Så spørsmålet er da; Hvor kan jeg få tak i en ny strømforsyning? Hos forhandler der jeg kjøpte maskinen? (Komplett.no). Har hatt maskinen en knapp måned og så skjer dette, surt!

Lenke til kommentar

Jeg ville ringt dem og spurt om de kunne sende deg en ny samt en returlapp for den gamle på raskeste måte.

 

Forøvrig har jeg med hell kjøpt strømforsyning hos Clas Ohlson, og jeg ser de har en som støtter 19,5V 5,5A og er på 110Watt til kr. 699. Denne vil nok holde til surfing ol. men ikke hvis du belaster maskinen mye fordi den originale er på 120Watt og 19,5V og 7,7A. Det er jo mulig de har noe større selv om jeg ikke finner de på nett. http://www.clasohlso...97215;164109842

 

Men, jeg ville vært forsiktig med strømforsyning fra CO siden den mest sannsynlig vil ødelegge maskinenes garanti. Den maskinen jeg kjøpte ny strømforsyning til var over 5 år så da spiller det ingen rolle for garanti / reklamasjon som da var gått ut.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

heisann.Slenger inn et spørsmål her i denne tråden angående maskinens lillebror, G53SX.

 

http://www.dustinhome.no/asus-g53sx-ci5-23-6gb-750-gtx560m-156-w7hp/product/5010598257?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Vurderer sterkt å kjøpe denne, og jeg ser at den ikke har 3d. Vet noen om en G53SX-type som har 3d i så fall? har googlet en del rundt, men ikke blitt så mye klokere... Så vidt jeg skjønte på Asus sin hjemmeside, så hadde g53SX 3d, men på Dustinhome.no's info, så ser man at den ikke har 3d. Hvem har rett? Er 3d forresten verdt det, eller mest bare gimikk? Ser 3d'en bra på disse maskinene ut med tanke på spill og film?

Endret av Lauv
Lenke til kommentar

Jeg gjenopprettet PCn kun til første partisjon og den ser ut til å virke helt fint nå. Kan ikke si helt sikkert enda, driver fortsatt å setter den opp.

 

Jeg mistet alt jeg hadde under C:\Brukere\Min Bruker, men det tror jeg er fordi etter at jeg hadde gjenopprettet den og den var ferdig med å starte på nytt 100 ganger så fikk jeg menyen du får når du først kjøpte PCen. Her valgte jeg og kalle den nye brukeren min opp etter den jeg hadde fra før, og den ble sikkert overskrevet. Men jeg kan ikke bekrefte dette.

 

Tror nok den slettet alle driverene mine også siden jeg ikke kan få høyere oppløsning enn 1280x1024 og den bruker kun Windows Basic theme. Skal laste ned og bekrefte :)

 

Tror ikke jeg kommer til å prøve meg på Visual Styles med det første etter alt dette hodebryet...

 

EDIT: Alt ser ut til å virke som det skal nå etter å ha installert alle driverene :)

Endret av Vent180dager
Lenke til kommentar

Jeg har to fra Corsair, en Kingston og den fjerde fra Super*Talent på henholdsvis 80, 90, 64 og 64GB men i daglig bruk merker jeg ikke noen forskjell. Hvis jeg måler via benchmark programvare så er denne raskest CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 90GB SSD MLC men så er det den eneste av disse som er utstyrt med SandForce SF-2200 chip. De andre har teoretisk kun halve hastigheten R/W som sistnevnte har. Mitt poeng er imidlertid at man ikke merker forskjell i daglig bruk uten å måle på en eller annen måte.

 

Mitt råd er, kjøp den billigste du finner, men hold deg til kjente merker, som foreks de jeg har listet opp. For øvrig så er prisene på SSD på veg ned, så hvis du ikke absolutt må ha SSD nå kan det være lurt å vente til ut på nyåret en gang. Intel skal også være et godt merke, og er vel den folk kjøper mest av.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Lyden ble plutselig hakkete i går og har vert sånt uansett hva jeg har gjort. restartet pcen, installert vlc på nytt osv. men i dag lasted jeg ned audiodrivere og det funka:D

Men nå er jeg pisseredd for at det skal skje igjen:( noen andre som har opplevd dette?

 

btw, får enda ikke deaktivert mousepadden?!?!?!?! ødelegger for alt jeg gjør: skriving, spilling, onanering osv

noen tips?

Lenke til kommentar

Lyden ble plutselig hakkete i går og har vert sånt uansett hva jeg har gjort. restartet pcen, installert vlc på nytt osv. men i dag lasted jeg ned audiodrivere og det funka:D

Men nå er jeg pisseredd for at det skal skje igjen:( noen andre som har opplevd dette?

 

btw, får enda ikke deaktivert mousepadden?!?!?!?! ødelegger for alt jeg gjør: skriving, spilling, onanering osv

noen tips?

Kunne ikke deaktivere touchpaden jeg heller etter at jeg gjenopprettet PCn, etter at jeg lastet ned og installerte ny Touchpad driver ( http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Drivers/Touchpad/vista/Touchpad_Sentelic_Win7_64_Z9135.zip ) Virket det igjen.

 

Se om det hjelper :)

Lenke til kommentar

Har du prøvet å kjøre en rollback på audio driveren først eller slette den før du installerer ny Realtek driver?

 

Problemer med å få slått av touchpad kan være at ATK driveren ikke er ordentlig installert (ATKACPI driver and hotkey-related utilities). Jeg hadde problemer med at ATK driveren ikke installerte selv om jeg kjørte vanlig installasjon.

 

Da jeg installerte driveren med "ASUS bloatware programmet" Asus E-Driver så fungerte alle Hot Keys.

 

Touchpad av/på = fn+F9

 

http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=G74Sx&p=3&s=336

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...