Gå til innhold

Hvem sa at SX1 ikke blir en ny NeoNode!?


JZA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tastene på SX1 er i allefall mye bedre enn tastene på 3650, som er for plastikk og ikke alltid like enkelt å trykke riktig på navi-tasten. Joysticken på SX1 er faktisk meget bra og SX1 er dessuten den eneste som har funksjonstaster (altså at de virker som valg i forhold til display-elementer).

 

MMC hotswap er også en viktig funksjon for meg, har 4-5 MMC-kort liggende klar... Kun SX1 har det :)

Lenke til kommentar

molna: Nå har jeg lest ganske mange av dine poster.. Men jeg tror jeg enda har til gode å se du sier noe positivt om andre telefoner enn Siemens :-?

Det er greit at du syntes at Siemens er best, men det er ikke dermed sakt at man skal lukke øynene for alle andres produkter som kan være vel så bra og kanskje bedre =)

Selv syntes jeg Sony Ericsson er best men det er ikke dermed sakt at jeg ikke annbefaler andre produkter enn SE !

 

Det med joysticken på t68/T610 er bare en vanesak. Det går glatt etter ett par dager :)

Lenke til kommentar
Ja, er Nokia og Siemens som dominerer i Norge :)

 

Siemens har økt jevnt og trutt de siste årene:

1998: 12%

1999: 17%

2000: 22%

2001: 25%

2002: 30%

Antatt 2003: 34%

 

Hvor har du disse tallene fra? De er iallfall helt på trynet feil. Hvis du mener at Siemens har 30% i fjor av nye mobiler så tar du iallfall feil. Og de ligger langt unna 34 i år. Med tilgang på data fra MANGE av norges forhandlere så VET jeg at dette er bare tull.

Lenke til kommentar

Hvor har du disse tallene fra? De er iallfall helt på trynet feil.

 

http://www.itavisen.no/art/1300062.html :roll:

 

Tror Siemens trenger en reality check. Det er greit det selges en del A55 og A50 men 34% av markedet blir det ikke.

 

Utifra salgstall direkte til kunder så er prosentandelen langt lavere. Spørr deg selv. Hvor mange av dine familimedlemmer og venner har kjøpt Siemens i løpet av året og hvor mange har kjøpt annet. Hvor mange fjortisjenter har Siemens? Tipper maks 15%. Skal sjekke i morgen.

Lenke til kommentar

1: Tror Siemens trenger en reality check.

 

2: Hvor mange av dine familimedlemmer og venner har kjøpt Siemens i løpet av året og hvor mange har kjøpt annet.

 

1: Hvorfor? A55 solgte mer i sine første 3 uker enn S55 solgte på et halvår. Er billigmobilene som skaper salgstall, ikke toppmodellene. Både Netcom og Telenor har kjørt harde kampanjer på disse mobilene. Billige mobiler, masse folk kjøper dem og operatørene får nye kunder.

 

2: 100% har Siemens, 0% andre merker.

 

Beklager, men fakta skal du få slite for å bortforklare. A50 og A55 har solgt som hakka møkk.

 

Og hvorfor protestere, er det tungt å svelge at Siemens har så høy markedsandel?

Lenke til kommentar

1: Tror Siemens trenger en reality check.

 

2: Hvor mange av dine familimedlemmer og venner har kjøpt Siemens i løpet av året og hvor mange har kjøpt annet.

 

1: Hvorfor? A55 solgte mer i sine første 3 uker enn S55 solgte på et halvår. Er billigmobilene som skaper salgstall, ikke toppmodellene. Både Netcom og Telenor har kjørt harde kampanjer på disse mobilene. Billige mobiler, masse folk kjøper dem og operatørene får nye kunder.

 

2: 100% har Siemens, 0% andre merker.

 

Beklager, men fakta skal du få slite for å bortforklare. A50 og A55 har solgt som hakka møkk.

 

Og hvorfor protestere, er det tungt å svelge at Siemens har så høy markedsandel?

 

1. Selvsagt selger Siemens mer A55 på 3 uker enn S55 på et halvt år. Tipper de selger mer på enn uke. Det selges ufattelig lite S55 i forhold til 6610 f.eks. Det ble solgt en del S55 i januar/februar når den var ny, men etter den tid så har den stort sett kun vært en hyllevarmer. A55 ble nylig solgt for 299 med kontantkort så klart det er solgt en god del av dem,

Men i forhold til 3510i så blir A55 en dråpe i havet. Husk også at selv om butikkene kjøper inn Siemens så bør de ikke telles med før de havner hos sluttkunden.

 

Siemens er før tatt i talljuks her i Norge, mente det var ItAvisen eller digi som avslørte det, men jeg fant ikke artikkelen. Sikkert noen andre som husker saken hvor de maniupulerte fordelingen mellom merkene. En annen ting er at man må lære seg prosentregning. 340 000 av 1.6 millioner blir ikke 34%. (Dette var prognoser fra november i fjor som slo totalt feil)

 

Men det er mulig jeg er for negativ på Siemens vegner. Skal uansett sjekke idag på solgte telefoner siden 1. januar. Blir ikke alle solgte i landet, men noen hundre tusen bør være nok til å se en tendens.

 

2. Hyggelig for deg. Kjenner selv 3 som bruker Siemens, og jeg har 2 Siemens telefoner selv (a35 jeg fikk for 1.kr med 3 DVD filmer og en C45 jeg fikk for 54 kr). Men blant fjortisjentene, som er de jentene som teller, (de som ikke har egen mening og enda ikke er blitt feite over ræva) så vet jeg ikke om noen.

 

Har ikke noe mot Siemens, men jeg mener bare når man sier en slik fordeling så bør den være noenlunde korrekt. Nokia har en enorm markedsandel som er sterkt synkende her i Norge men jeg tror fortsatt den er over 70% (var 90% i 2000)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...