Gå til innhold

Nettbutikken Origin ser deg fremdeles (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette er latterlig. Så hvis man har ett piratkopiert EA spill på pcen eller andre piratkopier så kommer EA hjem til deg, fordi de så at du hadde det med Origin. Boikott.

 

Nei...? Hva skal EA hjemme hos deg?

 

Spanke meg hvis jeg har piratkopierte EA spill på pcen?

Lenke til kommentar

Bryr meg egentlig ikke.

Jeg føler bare ikke at Origin gir meg noe, føles bare som unødvendig tvang.

 

Det gir deg muligheten til å kjøre EA-spill...

Spill kjøpt på Steam krever at Steam kjører, noen spill integerer Steam akkurat som BF3 blir knyttet mot Origin.

 

Blir jo akkurat det samme ja og steam er vel egentlig ikke noe å skryte av det heller.

Lenke til kommentar

Hva skjedde med de gode gamle dagene når man kjøpte spillet, installerte, og spilte det uten å måtte koble seg opp mot alt mulig dill og dall.

 

Må vel si meg enig i noe jeg leste på et forum for et par uker siden. Om de dropper alle utgiftene på å hindre piratkopiering, så spillene blir billigere så slipper folk å piratkopiere spill for at de koster alt for mye. Det hadde vært noe det, betale mindre for å slippe slikt styr. Men det forblir vel fantasi da denne verden desverre ikke er perfekt....

Lenke til kommentar

Kan de ikke bare bruke steam da? Av en eller annen grunn er jeg mer positiv til å gi innsyn til en sliten gjeng spillutviklere med masse penger og lang tålmodighet enn verdens nest ondeste selskap etter Activision.

 

Ingen er tjent med at Steam får tilnærmet lik monopol, aller minst oss forbrukere. Derfor *må* de ha konkurranse.

Lenke til kommentar

Det er bra et feks Steam får konkurranse. Det trengs virkelig. Med tanke på at Steam er en digital plattform er spillene virkelig IKKE billig når man tenker på at produktene de selger ikke krever verken fysisk produksjon av plater og covere og ikke har kostnader på frakt og lager.

 

Back to the thing... Å bruke så vannvittige midler og tid på å lage en haug forskjellige piratsperrer som bare irriterer og som blir gutteromhacket på en ukes tid ser jeg ikke vitsen i.

 

Om utviklerne faktisk kunne innse at ALT de har prøvd av sperrer bare blir omgått uansett og heller brukt tiden på å lage spillene bedre eller enda bedre: droppe kostnaden ved piratsperrer slik at spillet ble billigere i salg, og faktisk flere kjøper det fordi prisen ikke er tilsvarende nesten 2 ukers mat for en student...

 

Om spill hadde kostet 200-250kr hadde valget vert mye enklere, spesielt om man hadde fått tilgang på en GOD demo først. Du veit, en demo som er lengre en 5 minutter , ikke begrenser spillet på alt og legger igjen mer eller mindre bloat og crap for flere dagers rydding på PCen etter man har avinstallert det..

Lenke til kommentar

Det mange later til å ha glemt er at Steam f.eks. satte opp prisene med over 30% over natten for noen år siden (overgangen fra USD til Euro) for oss på denne siden av dammen. De har aldri kommet med noen forklaring på dette, og alle forsøk på å ta dette opp på forumene deres resulterer i stengte/slettede tråder.

 

Man kan si mange ting om EA og Origin, men de har aldri behandlet kundene sine på en slik måte.

Lenke til kommentar

Det mange later til å ha glemt er at Steam f.eks. satte opp prisene med over 30% over natten for noen år siden (overgangen fra USD til Euro) for oss på denne siden av dammen. De har aldri kommet med noen forklaring på dette, og alle forsøk på å ta dette opp på forumene deres resulterer i stengte/slettede tråder.

 

Man kan si mange ting om EA og Origin, men de har aldri behandlet kundene sine på en slik måte.

 

Ja det husker jeg. Da spillene var i dollars var det bra, så ble det pund som enda var greit og etter euro ble det hele bare latterlig. Men enda må man huske på at spillene var vanlig amerikansk pris da de var i dollar. Spillene er sjeldent billigere på steam i statene en de er i butikk der.

Lenke til kommentar

Selv om spillet forøvrig ser veldig bra ut, blir det nok PiratBukta foreløpig.

Prinsippsak.

 

Får de fjernet det der konto-opplegget sitt, så kanskje de får penger fra meg, men det skjer vel ikke uansett.

 

Skal du først benytte deg av prinsipper, så ikke spill det i det hele tatt.

Hvis folk snakker om spillet kan du med hevet hode fortelle at du ikke har prøvd det. De vil da sannsynligvis spørre hvorfor og da har du tidenes mulighet til å fortelle om utgivere/utviklere som behandler kunder som dritt, spionerer på folk, tar overpris eller hva det nå enn måtte være.

 

Det har mye større effekt enn å si at du har spilt det men ikke gadd betale for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om spillet forøvrig ser veldig bra ut, blir det nok PiratBukta foreløpig.

Prinsippsak.

 

Får de fjernet det der konto-opplegget sitt, så kanskje de får penger fra meg, men det skjer vel ikke uansett.

 

Skal du først benytte deg av prinsipper, så ikke spill det i det hele tatt.

Hvis folk snakker om spillet kan du med hevet hode fortelle at du ikke har prøvd det. De vil da sannsynligvis spørre hvorfor og da har du tidenes mulighet til å fortelle om utgivere/utviklere som behandler kunder som dritt, spionerer på folk, tar overpris eller hva det nå enn måtte være.

 

Det har mye større effekt enn å si at du har spilt det men ikke gadd betale for deg.

 

Veldig godt poeng :-)

 

Bare for å pressisere; jeg betaler for spillet HVIS de fjerner nazi-opplegget sitt.

Før den tid kan jeg vel kun teste 20% av spillet (altså singleplayer campaign),

og siden BF3 i all hovedsak er et online FPS blir det ikke liggende lenge på disken.

 

[OffTopic]

Mange "moraltanter" har en tendens til å tro at alle de som laster ned såkalt ulovlig

ikke gidder betale for seg, men det er ikke sånn det er.

Mange av oss vil faktisk bare teste HELE spillet før man betaler overpris,

evt vente til det er på salg.

Se på det som en utvidet demo om du vil, vi vil se hva spillet har å tilby oss før vi kjøper det,

for en demo i dag kan være totalt villedende og laget kun for å selge spillet, for ikke å snakke om prisene på spill i dag som er alt for høye i forhold til hva man får.

 

En digital kopi i dag koster jo MER enn en fysisk kopi i butikken.

Nye spill på Steam f.eks ligger på €49.99 der de har gått fra dollar til euro og sett på 1$ som 1€,

og det blir jo helt feil.

 

Det blir akkurat som en trailer fra en film, der filmen framstår som actionfyllt og spennende,

men når man kommer på kino eller har kjøpt BlueRay`en og skal se den, er filmen kjedelig og de eneste actionsekvensene fra hele filmen var pakket inn i den lille traileren.

[/OffTopic]

 

Nå var ikke dette siste avsnittet ment som et svar til deg, Peder, men til de "moral-tantene" som alltid skal være så forbanna politisk korrekte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Her har EA presisert at det er snakk om anonym informasjon, i den forstand IP-adresser kan kalles noe slikt. Allikevel favner formuleringen fremdeles så bredt at den kan tolkes dit hen at EA ber om tilgang til få innsikt i alle programmer på maskinen din"

 

kilde: http://www.gamer.no/artikler/93111/nettbutikken-origin-ser-deg-fremdeles/

 

Hvorfor vil de samle inn hvilke programmer jeg bruker utenom EA / Origin sine produkter?

Og ikke minst hva er hensikten med det?

Lenke til kommentar

"Her har EA presisert at det er snakk om anonym informasjon, i den forstand IP-adresser kan kalles noe slikt. Allikevel favner formuleringen fremdeles så bredt at den kan tolkes dit hen at EA ber om tilgang til få innsikt i alle programmer på maskinen din"

 

kilde: http://www.gamer.no/artikler/93111/nettbutikken-origin-ser-deg-fremdeles/

 

Hvorfor vil de samle inn hvilke programmer jeg bruker utenom EA / Origin sine produkter?

Og ikke minst hva er hensikten med det?

 

Statistikk... Og sikkert noen oppdrag fra CIA.

Steam samler også info om hvilke programmer du har installert, da får du opp en boks hvor du kan tillate eller nekte. Det har EA sagt man også vil kunne Origin.

Lenke til kommentar

"Her har EA presisert at det er snakk om anonym informasjon, i den forstand IP-adresser kan kalles noe slikt. Allikevel favner formuleringen fremdeles så bredt at den kan tolkes dit hen at EA ber om tilgang til få innsikt i alle programmer på maskinen din"

 

kilde: http://www.gamer.no/artikler/93111/nettbutikken-origin-ser-deg-fremdeles/

 

Hvorfor vil de samle inn hvilke programmer jeg bruker utenom EA / Origin sine produkter?

Og ikke minst hva er hensikten med det?

 

Statistikk... Og sikkert noen oppdrag fra CIA.

Steam samler også info om hvilke programmer du har installert, da får du opp en boks hvor du kan tillate eller nekte. Det har EA sagt man også vil kunne Origin.

Er det valgfritt?

Kan jeg bruke DEP - data execution prevention for å stoppe dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...