Gå til innhold

Nrk linker Frp som et høyreesktremt parti, sender Joly foran seg.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er vel en av de tilfellene hvor det ikke sømmer seg å si A hvis det ikke sømmer seg å si B. Man kan ikke forsvare seg mot uspesifisert sladder.
Nå har jeg hverken for vane å komme med noe jeg ikke kan dokumentere eller å bry meg om å være politisk korrekt. Hendelsen var veldig offentlig så det vil ikke være noen tvil om hva som skjedde. Nordmenn vil heller ikke skjønne stort av dette, men i Frankrike kan det koste henne valget om dette blir dratt frem. Jeg vil bli overrasket om ingen andre klarer grave dette frem, men det vil antagelig ikke bli brukt før hun har en reell mulighet til å bli valgt.

 

Kan da ikke gi andre her muligheten på å tjene på "1000-tipset" til franske media. Noen ganger må man bare smøre seg med tålmodighet. ;)

Lenke til kommentar

Trådstarters innlegg i denne tråden er en helt vanlig taktikk fra FRP og deres sympatisører. FRP får kritikk og i stedet for å svare på kritikken steller man seg i offerrollen og slenger ut påstander om at det er en konspirasjon eller lignende for å sverte FRP.

 

Her skytes det, som tidligere nevnt, på budbringeren NRK. Fordi at de har rapportert hva en fransk presidentkandidat har sagt om FRP. En annen prøver å diskreditere Eva Joly som person med ubegrunnede rykter. Igjen ingen motargumenter til Jolys påstander.

 

Diskuter sak da, for helvete, hvis dere vil bli tatt seriøst!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hvorfor er NRK synderen her? Skulle NRK gjort noe galt, så ville det vært å sensurere meningene til denne damen.

 

Vi kan ikke gjøre NRK til syndebukker fordi de velger å intervjue noen man ikke er enig med.

Jeg vil si at problemet er mere måten de forskjelliges meninger presenteres. Om det er "riktige" meninger sendes de direkte uten mere kommentarer, men om det er "gale" meninger må det settes i kontekst med tilsvar eller kommentarer.

 

Det var dette som dukket opp da jeg trykket på linken din. Dette er strengt tatt kun en påstand om at NRK manipulerer utsagnene til personer med "gale" meninger. Fortsatt ikke noe om hva Eva Joly sa.

Lenke til kommentar

Det er vel nesten 20 år siden hendelsen nå. Er litt usikker på om jeg skal oute henne for de som ikke fikk dette med seg, jeg så det live.

Jeg bodde i Frankrike for 20 år siden og kan ikke huske å ha hørt noe om "lik i skapet til Eva Joly" den gangen. Hun var én av flere oppegående forhørsdommere (med rett til å sette igang etterforskning) på den tiden som våget å pirke borti det korrupte samrøret mellom politikere og finans-/næringslivsfolk, så det er helt sikkert at hun skaffet seg mektige fiender i den perioden. Sosialistpartiet var muligens de som hatet Joly mest, så noen utpreget anti-høyre tendens fra den tiden har jeg vanskelig for å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det var dette som dukket opp da jeg trykket på linken din. Dette er strengt tatt kun en påstand om at NRK manipulerer utsagnene til personer med "gale" meninger. Fortsatt ikke noe om hva Eva Joly sa.
Navn på tråd og førstepost omhandler NRK og hvordan de manipulerer nyhetsbildet.

 

"Diskutere sak" betyr altså for deg å bruke tråden til å diskutere noe helt annet enn dette?

Lenke til kommentar
Sosialistpartiet var muligens de som hatet Joly mest, så noen utpreget anti-høyre tendens fra den tiden har jeg vanskelig for å se.
Det som skjedde hadde ingenting å gjøre med politikk eller kriminelle handinger.

 

Tror ikke jeg bør gi flere tips på dette tidspunktet. Følg med hva som skjer i Frankrike, det kan bli underholdende. :D

Lenke til kommentar

Nrk beviser her hvor langt enkelte journalister er villig å gå for å sverte meningsmotstandere. Å bruke andre for å fremme sine egne meninger er en kjent teknikk.

 

"I byen Clermont-Ferrand tala ho til franske veljarar om kampen mot høgreekstreme miljø i kjølvatnet av terroren som råka Noreg. Joly er klar på at Framstegspartiet (Frp) er ein del av dette miljøet.

 

– Eg hadde sett pris på om NRK hadde brukt litt meir energi på å dekkja den norske valkampen i staden for å dekkja den franske, seier Siv Jensen, som var på Elvefestivalen i Drammen for å sanka stemmer denne helga.?

 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7759760

 

Langt i fra. Endelig sier noen hvor landet ligger. Jeg synes det er helt motsatt, at de aller fleste mediene er Frp vennlige...Vi vet alle at Siv Jensen aldri hadde kommentert det joly sa, med mindre Joly hadde hatt rett, for nå skal Siv klage på nrk istedenfor å se på sitt eget parti...Way to go Siv, klag på nrk :nei::roll:.

 

joly er ett hedersmenneske...hun er bare en person utenfra som bare bestemte seg for å lese litt av det Frp-politikere har sagt. Og plutselig så bestemte hun seg for å si det til media...Hadde det ikke vært noe i det, så kunne hun bare latt være å kommentere.

Men hun følte seg truffet, så hun klagde på nrk...

Lenke til kommentar
Det var dette som dukket opp da jeg trykket på linken din. Dette er strengt tatt kun en påstand om at NRK manipulerer utsagnene til personer med "gale" meninger. Fortsatt ikke noe om hva Eva Joly sa.
Navn på tråd og førstepost omhandler NRK og hvordan de manipulerer nyhetsbildet.

 

"Diskutere sak" betyr altså for deg å bruke tråden til å diskutere noe helt annet enn dette?

 

Min første post var mer ment som et hjertesukk over at FRP-sympatisører ikke var interessert i å diskutere hva Eva Joly sa, kun konstaterer at NRK er ute etter å ta FRP. Samt at dette ser ut til å være en utbredt debatteknikk.

 

Det var kun en post fra deg som omhandlet temaet til trådstarter, ellers prøvde å sverte Joly på en veldig uredelig måte. Kom ikke her og sett deg opp på din hvite hest.

Lenke til kommentar

nrk skriver jo bare hva Joly sa :roll: , så skal nrk liksom være ute etter å ta Frp?!?!?!?!De gjør jo bare jobben sin...

 

1.Frp'erne hadde selvfølgelig ikke reagert hvis det ikke hadde vært noe i det

 

2.Det er jo bare å unngå å kommentere hvis det ikke stemmer...

 

Men det er klart at hun har ett godt poeng når CIH skylder forsøpling på innvandrere og når Frp-politikere sier at islam er en ideologi...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
nrk skriver jo bare hva Joly sa :roll: , så skal nrk liksom være ute etter å ta Frp?!?!?!?!
Les tråden en gang til om du ikke skjønte poenget med det. Den jobben de gjør er akkurat den Arbeiderpartiet har gitt dem.

 

1.Frp'erne hadde selvfølgelig ikke reagert hvis det ikke hadde vært noe i det
Dette er en merkelig logikk som har vært fremsatt flere ganger i denne tråden. Politikere fra Frp reagerer altså kun om det fremsettes påstander som er sanne og de reagerer ikke om det fremsettes påstander som ikke stemmer. Er dette en logikk som også gjelder for andre politikere? Om Stoltenberg reagerer på et utsagn så vet man altså med sikkerhet av utsagnet var sant?

 

2.Det er jo bare å unngå å kommentere hvis det ikke stemmer...
Gjelder dette prinsippet for alle politikere eller kun for de fra Frp?
Lenke til kommentar
Sosialistpartiet var muligens de som hatet Joly mest, så noen utpreget anti-høyre tendens fra den tiden har jeg vanskelig for å se.
Det som skjedde hadde ingenting å gjøre med politikk eller kriminelle handinger.

 

Tror ikke jeg bør gi flere tips på dette tidspunktet. Følg med hva som skjer i Frankrike, det kan bli underholdende. :D

Tja, folk har så forskjellig humor.

Lenke til kommentar

Nesten alle media i Norge jobber hardt med å redusere FrPs velgere. Det er på grensen til å undergrave demokratiet. Jeg ville ikke sagt noe om bildet var mer balansert, men hvis man søker på omtale av FrP i norske media er flertallet av artiklene svertende og i mange tilfeller direkte forvrengende. Hvis en FrP-politiker sier at innvandrere får for mange barn står det i Dagbladet neste dag at "FrP vil nekte innvandrere å få barn".

Ja... Det er jo det som blir resultatet av en slik tenkning og politikk...

 

Og media selger nyheter, og de selger best på oppsiktsvekkende nyheter. FrP-folk sier jo hele tiden noe som vekker oppmerksomhet, ikke bare i media, men også på diskusjonsforumer slik som dette.

Lenke til kommentar

Gitt at Joly er en person i offentlighetens lys, så synes jeg det er helt på sin plass at hun referes i media. Om noe kan man argumentere for at NRK ikke refererer motsatt fløy nok. Men det er ikke noe argument for å la være å dekke saker som favoriserer venstresiden. To gale gjør ikke en rett.

 

Eventuelt kunne jeg jo som markedsliberaler påpeke at om ikke staten hadde noe med kringkastingslisenser og -støtte å gjøre så kunne den andre siden starte sin egen partiske kanal. Jamnfør tråden om en norsk versjon av Fox News.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nrk beklager nå innslaget om Frp linket til høyreekstreme gjennom bilder av marsjerende høyreekstreme. Bør de beklage gårsdagens vinkling av Joly-saken også? Mener Joly poengterte at hun ikke mente Frp er et høyreekstremt parti:

 

 

Nrk skriver: Framstegspartiet tilhøyrer eit høgreekstremt miljø som inspirerer personar som massedrapsmannen Anders Behring Breivik, meiner den norsk-franske presidentkandidaten Eva Joly.

 

Joly: – Parti som Frp fyrer opp under hatet. Når ein med svak personlegdom møter på deira teoriar, kan det fyra opp under galskapen. Det trur eg bestemt kan ha skjedd med Anders Behring Breivik. Dei galne rasistteoriane hans fekk næring frå dei ekstreme tankane til slike parti, seier Joly til NRK.

Joly understrekar at ho ikkje meiner Frp står for dei ekstreme, islamfiendtlege haldningane som fekk Behring Breivik til å drepa 77 menneske.

 

Sier Joly at Frp tilhører et høyreekstremt miljø?

 

 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7759760

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.7761270

Endret av nokia963
Lenke til kommentar

Vi har to TV-kanaler med nyheter, den ene styrt av AP, den andre eid av AP. Hvordan har vi stelt oss slik?

 

Det Nrk gjør er det motsatte av hva Støre sa når Nome gikk ut med samme. Han mente at en ikke skulle linke Frp opp mot dette.

 

... og verst av alt er at AP ikkje har kontroll på kanalen dei styrer? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...