Gå til innhold

Hvilken hovedkortprodusent liker du best?


Star

Hvilken hovedkortprodusent liker du best?  

10 stemmer

  1. 1. Hvilken hovedkortprodusent liker du best?

    • ASUS
      276
    • ABIT
      253
    • DFI (ink LAN Party)
      6
    • Gigabyte
      19
    • MSI
      141
    • Shuttle
      6
    • Chaintech
      3
    • EPoX
      58
    • AOpen
      14
    • Annet
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har netopp byttet ut et gammelt Abit-kort med et Gigabyte GA-7VAXP - Jeg opplever dette som et superstabilt kort i forhold til det gamle!

 

Selvfølgelig liker jeg derfor det nye kortet bedre enn det gamle.... Men hadde jeg kjøpt et nytt kort fra Abit, Asus, MSI eller en annen produsent i stedet for Gigabyte, så hadde jeg vel vært like fornøyd med det kortet og den produsenten....

 

Konklusjon: Dette er en intetsigende avstemming (i sin nåværende form)!) :woot:

Lenke til kommentar

Må si jeg brukte lang tid i november 2002 for å finne bra hovedkort til min PC, jeg kom fram til EPoX (8RDA+). Det hadde alt jeg så etter og er det beste jeg har hadd til nå.

 

Det vil si det har slått mine andre eldre hovedkort fra Abit, Asus og Aopen (Nei jeg går ikke alfabetisk når jeg velger ny hovedkort produsent :p )

 

Vi får se hva jeg velger denne jula :) mulig jeg prøver annet merke, men nøler pga at dette er så bra.

Lenke til kommentar

har hatt/har epox asus chaintech og abit. og hittil må eg nok si meg mest fornøyd med abit. så kommer nok epox og chaintech.

abit nu er nf7 har også en maskin med abit bp6 som kjører dual cel 466.som også går å går. dønn stabilt. chaintech kjører det og. dønn stabilt. epox den går og går den og. ikke noe tull. da var det verre med asus. har hatt 3 asus kort. og de dødde hele gjengen 1 etter 1 av uforklarlige grunner.så det blir nok aldri mere asus på meg, så jeg blir nok å holde på abit. (inntil videre,men aldri mer asus)

men det er nu så at uansett hva som blir sagt her så kommer folk fortsatt til å ha sine egne favoritter, nytter liksom ikke å diskuter va som er best å si det suc*s eller lignende. det blir bare tåpelig.

Lenke til kommentar

 

Konklusjon: Dette er en intetsigende avstemming (i sin nåværende form)!

 

Jeg har alltid vert trofast til asus,først a7m266,så det på 333,så a7v8x men da var det slutt ,det er det verste hk jeg noen gang har vert borti,mega ustabilt,lite oc vennelig,utviklet en del varme.

 

Så kjøpte jeg abit nf7-s v2.0 ,og har ikke hatt et eneste problem,klokker som bare juling og ytelse og stabilitet er helt topp.bundelen er også bedre en asus.Bios er bedre osv.Nforce er konge chipsett.

 

MSI har jeg aldri hatt selv,men

jeg har bygget mange maskiner med msi kort,først og fremst pga stabilitet.De er veldig stabilet,har kansje ikke samme ytelsen som abit og asus men et trygt valg.

 

resten av korta på lista har jeg ingen erfaring med

 

Nå skal det også nevnes at alt dette er socet A baserte hk.

Lenke til kommentar

Har hatt et Asus P4T533-C som fungerte helt fint, og hadde tenkt å kjøpe Asus P4C800-E Deluxe nå, men siden ingen hadde det inne da jeg måtte bestille, gikk jeg for MSI 875P NEO FIS2R isteden.

 

Må si jeg var "litt" spent, med all den dritten jeg har lest om dette kortet, men det funker prikkfritt for meg. Har nå overklokket CPU littegrann fra 3.0Ghz til 3.15Ghz og alt funker perfekt. Er egentelig ikke så opptatt av overklokking - vil helst ha en rask, men stabil PC.

 

Fulgte med masse stæsj gjorde det også.

 

Den negative omtalen kan ha hatt noe med at de første BIOS versjonene hadde problemer, mens versjonen på kortet fra fabrikken nå er 1.4 .

 

 

 

Men av de to produsentene jeg altså har erfaring med, har jeg egentelig ikke noen "vinner", begge har gjort det jeg ønsket fra dem, så...

 

Men jeg stemte MSI, siden det er det jeg har nå. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...