Gå til innhold

HP - Pavilion eller andre bærbare, forslag!


Tjommie

Anbefalte innlegg

Akkurat begynt på videregående og trenger en bærbar pc til 6-9 tusen.

 

Sett en del på HP sin pavilion serie. Der http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/hp-paviliondv6-6153eo/156600.3003/# og http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=638274#extra faller veldig i smak i utseende og specs.

 

Skal kunne spille Mw3 og BF3 på en grei kvalitet(vi vet jo ikke hva de krever enda men..).

 

Den trenger også HDMI-utgang, men det har de fleste nå til dags og gjerne en bluray-spiller.

 

Er også veldig glad i musikk og jeg har sett disse har Beats lydsystem (har selv hodetelefoner og øreplugger fra beats serien).

 

Greit med andre forslag som Asus eller Acer. Any thoughts?

 

Har ikke helt peiling på HP sine pcer, hørt at de støyer veldig.

Endret av Tjommie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har http://www.dustinhome.no/hp-pavilion-dv6-6071-ci7-20-4gb-640-156-w7hp/product/5010586606 som er ca samme som netonnet sin maskin uten bluray. Skrevet litt erfaringer med den i tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1349198

 

Fin maskin med greit tastatur og god ytelse, om du spiller på den så er det klart at viften støyer. Ved lett bruk er viften nesten ikke hørbar.

 

En annen maskin du bør ta en titt på er Asus N55SF, f.eks her http://www.dustinhome.no/asus-n55sf-ci7-20-8gb-750-gt555m-156-w7hp/product/5010600760 (netonnet og komplett/mpx har også noen dyrerer utgaver med bluray) som har meget bra lydsystem, omtrent samme grafikkytelse som HP DV6 og en bedre skjerm enn HP DV6. Designet er dog ikke like pent, men man kan vel ikke få i både pose og sekk.

Lenke til kommentar

Bra skrevet, det skal du ha!

 

Den første jeg linket til dv6-6153eo er vel bare en ''oppgradering'' av den du linket til, med det at den er dyrere, men dog kjappere med 8gb RAM, dobbelt grafikkort osv. Pluss at den har blu-ray.

 

Bråker under spilling regner jeg med, bare den ikke bråker for mye under vanlig surfing og vanlig ''lette'' oppgaver.

 

Den Asus'en er jo rett og slett stygg, så jeg tviler på den.

 

Blir nok 6071 eller 6153, spørs hvor mye penger jeg har... Beats edition blir for dyr sett opp mot ytelse, etter det spesifikasjonene tilsier, men den ser jo helt rå ut!

Lenke til kommentar

Den har nok ikke dobbelt grafikkort, det er bare en skrivefeil fra netonnet sin side.

 

Det NEGATIVE med 6153 (og andre DV6 maskiner i DV 61xx serien med HD6770) er at den har automatisk byttbar grafikk (bytte mellom intel og AMD grafikk), som per i dag virker DÅRLIG på AMD grafikkort, slik at det er problemer med å få mange programmer og spill til å virke skikkelig - de kjører kun på intel kortet som gir langt dårligere ytelse.

 

DV6 60xx har ikke automatisk byttbar grafikk, du får i stedet en dialogboks som spør om du ønsker å bytte grafikk om du trekker ut strømkabelen. Skjermen flimrer da i et par sekunder mens den bytter fra intel til AMD eller motsatt. Litt mer tungvindt kanskje, men det FUNGERER, noe den nye løsningen ikke gjør med dagens drivere ihvertfall.

 

Edit; beats audio er ikke så bra som HP påstår; har hørt mange laptoper med bedre lyd/høyttalere - selv om kvaliten nok er litt over snittet for bærbare.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Var ikke doble grafikkort når jeg sjekka HP sin hjemme side, bare at den hadde 2gb dedikert istedenfor 1 gb.

 

Virka som at den byttbare grafikken kanskje kan bli ett problem. Litt kjipt. Det du mener er at det kan bli store problemer med dette?

 

Dilemaet er at 6153 har 8 gb ram(er vist litt kjappere også med 1333 mhz i forhold til 60xx sine 1066 mhz), blu-ray og større harddisk.

 

Blir nok opp til hvor mye penger jeg vil bruke altså.

 

Har du noe erfaring med batterilevetid og overall kvalitet? F.eks. fingeravtrykksleser, webcamera, microfon osv... Greit å vite og det er nok likt på de begge.

Lenke til kommentar

nettsurfing på WLAN: oppmot 5 timer.

 

Film; ca 3 timer

 

Spilling har jeg ikke prøvd på batteriet, men et sted rundt 1,5 time tenker jeg.

 

Har ikke brukt webcam/mikrofon/fingeravtrykksleser - og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

 

Men kvaliteten generelt føles bra, eneste jeg ikke liker er knappene på touchpaden som klikker unødvendig høyt når man bruker dem (der har mange produsenter mye å lære av acer faktisk! Som stort sett har god knapper på touchpadene sine!).

 

Mange som har kjøpt disse nye maskinene i USA har ihvertfall returnert dem pga problemer med byttbar grafikk på 61xx modellene. Er sånt sett glad jeg har 60xx modellen (var også bevisst på dette når jeg bestilte den).

 

Har selv bestilt en asus N55SF nå, pga skjermen (MATT fullHD skjerm), og kommer nok til å selge HP'en om jeg blir fornøyd med N55SF.

 

Edit: DV6 6071 har også 1333MHz minne.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat hp envy 14 2090eo, og denne har byttbar grafikk med amd 6630m og intel hd3000. Det er riktig at det ikke byttes i noen programmer. Men i bios kan du stille grafikken til å være fixed. Det vil si at du selv velger hvilket grafikkkort som skal brukes. Fungerer utmerket.

 

Er knallfornøyd med pc'n, den er lett å ta med seg, samtidig som det yter som bare det!

 

4,89 pts i cinebench 11,5 CPU, og 31,49 på OpgenGL gpu med ati-grafikken (10,91 med intel).

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

6153eo er på kokepunktet etter et år med gaming...

Viften i maskinen er sikkert bøyd og ødelagt etter varmen, og det samme gjelder vel og skjermkort og RAMen. Skuffende av HP. Kjøling i stasjonrærene er 100% bedre hos HP enn i laptoppene... har en MSI, toppmodell, og den klarer seg langt under 70 celsius når jeg gamer 2-3 spill.

Takk og pris for at ikke du gikk for 6153eo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...