Gå til innhold

Portabel laptop med SSD, 8GB ram, kjapp cpu og bra batteritid?


Anbefalte innlegg

Ok, jeg har kjørt meg fast.

 

 

Her er et annet tips til deg: Acer Aspire TimelineX 3830TG-2414G50nbb

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=223346&salg=

 

 

Det blir litt vanskelig å vurdere pcene opp i mot hverandre da ingen har review av Asus u46sv.

Men her er en sammenligning fra prisguide:

http://www.prisjakt.no/product.php?j=938303,929531

 

 

Eneste forskjellene imellom u46sv og acer 3830tg:

Asus 14" - Acer 13,3"

Asus 7200rpm hdd - Acer 5400rpm hdd

Asus 1333Mhz ram - Acer 1066Mhz ram

Asus 8cell batteri - Acer 6cell batteri (men acer har like lang batteritid som asus pga energi-saver)

Asus ca 2.4kg - Acer ca. 1.9kg

Asus usikkert av bytte av HDD - Acer eget panel til ram/hdd

 

 

Så imellom de to heller det mot personlige ønsker, asus vs acer.

 

Men en ting er verdt å merke seg, Acer sliter med CPU Throttling and Gaming, fps dropp i spill.

Dette kan du lese om her, samt et stort review av en tilsvarende pc:

http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-3830TG-Subnotebook.54641.0.html

 

_______________________________

 

Så alle der ute, kom gjerne med innslag. Både til disse pcene og andre pcer!

Endret av BSn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo titte på dette ;) Selv har jeg kommet fram til at jeg skal kjøpe en U46SV fra dustin, nå har jeg student rabatt så jeg får den for 6374kr med den kjappe HDD.

 

 

Asus U46SV, vet ikke om man kan bytte til SSD uten å åpne den (::men ser slik ut her::). Ellers 6-8t normalt bruk, optisk drev, usb 3, lett å oppgradere til 8gb ram, SB i5, gt540m, blåtann og hdmi er pluss.

 

 

 

Linker:

User review: http://forum.notebookreview.com/asus/605651-my-review-asus-u46sv.html

 

Open Box - http://www.youtube.com/watch?v=2MoA6ExZesk

 

Bra tips, jeg er jo også student så burde kunne få rabatt jeg og da. Noen som vet om denne kan åpnes for bytting til SSD uten å bryte garantien?

 

Det store minuset med U46 så vidt jeg kan se er at den har samme oppløsning som U36SD. Den burde hatt høyere oppløsning på displayet for å rettferdiggjøre at den er større. Men kan man få satt inn SSD selv her er det absolutt en kandidat.

Lenke til kommentar

Ok, jeg har kjørt meg fast.

 

 

Her er et annet tips til deg: Acer Aspire TimelineX 3830TG-2414G50nbb

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=223346&salg=

 

 

Det blir litt vanskelig å vurdere pcene opp i mot hverandre da ingen har review av Asus u46sv.

Men her er en sammenligning fra prisguide:

http://www.prisjakt.no/product.php?j=938303,929531

 

 

Eneste forskjellene imellom u46sv og acer 3830tg:

Asus 14" - Acer 13,3"

Asus 7200rpm hdd - Acer 5400rpm hdd

Asus 1333Mhz ram - Acer 1066Mhz ram

Asus 8cell batteri - Acer 6cell batteri (men acer har like lang batteritid som asus pga energi-saver)

Asus ca 2.4kg - Acer ca. 1.9kg

Asus usikkert av bytte av HDD - Acer eget panel til ram/hdd

 

 

Så imellom de to heller det mot personlige ønsker, asus vs acer.

 

Men en ting er verdt å merke seg, Acer sliter med CPU Throttling and Gaming, fps dropp i spill.

Dette kan du lese om her, samt et stort review av en tilsvarende pc:

http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-3830TG-Subnotebook.54641.0.html

 

_______________________________

 

Så alle der ute, kom gjerne med innslag. Både til disse pcene og andre pcer!

 

Den Acer maskinen har jeg sett på før, ser jo ok ut. Vet du om den leveres den med 1x4GB modul orginalt eller 2x2GB?

 

Jeg får ikke opp noen studentrabatt selv om jeg bruker @student adressen min.. :/

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

Henger meg på tråden jeg også. Er i akkurat samme situasjon. Har begynt på skole, og trenger derfor en kraftig nok bærbar til programmene som kommer til å benyttes, samt at jeg ikke er avhengig av å sitte konstant ved siden av stikkontakten.

 

Har sett mye frem og tilbake selv, og jeg har også kommet frem til U46SV så langt. Tenkte å oppgradere denne med SSD og 4GB ekstra minne. Ikke mange kandidater som passer føler jeg. :)

 

Edit: Hehe, er det bare meg eller satte de opp prisen på u46sv akkurat nå? :p Litt stor aktivitet på denne kansje.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

( Tri66er )

Kan du bekrefte hva slags SSD disk som sitter i pcen din, om den virker stabil/ustabil?

 

Kan ikke bekrefte dette før jeg har pc'n i handa ;)

Men, ifølgte Dustin kundeservice er dette intel 320 eller 510, dem var usikre, eneste dem viste var at det var intel. Jeg kan selvsagt bekrefte dette når jeg får PC'n

 

Går utifra at ASUS har testet om den er stabil før dem selger den, så uten å si det sikkert går jeg utifra at den er stabil.

Lenke til kommentar

Henger meg på tråden jeg også. Er i akkurat samme situasjon. Har begynt på skole, og trenger derfor en kraftig nok bærbar til programmene som kommer til å benyttes, samt at jeg ikke er avhengig av å sitte konstant ved siden av stikkontakten.

 

Har sett mye frem og tilbake selv, og jeg har også kommet frem til U46SV så langt. Tenkte å oppgradere denne med SSD og 4GB ekstra minne. Ikke mange kandidater som passer føler jeg. :)

 

Edit: Hehe, er det bare meg eller satte de opp prisen på u46sv akkurat nå? :p Litt stor aktivitet på denne kansje.

 

Prisen går flytene opp og ned hele tiden virker det som, fex så sa jeg at u46sv med 7200rpm hdd kosta 6374kr med studentrabatt. Den gikk opp ett par kroner igår, og idag koster den 6367kr ;)

 

 

( Tri66er )

Kan du bekrefte hva slags SSD disk som sitter i pcen din, om den virker stabil/ustabil?

 

Kan ikke bekrefte dette før jeg har pc'n i handa ;)

Men, ifølgte Dustin kundeservice er dette intel 320 eller 510, dem var usikre, eneste dem viste var at det var intel. Jeg kan selvsagt bekrefte dette når jeg får PC'n

 

Går utifra at ASUS har testet om den er stabil før dem selger den, så uten å si det sikkert går jeg utifra at den er stabil.

 

 

Når du får den, kan du se hva du får tilgang til av ram, ssd osv? Håper man har tilgang til hdd uten å måtte skru opp hele pcen -.-"

Endret av BSn
Lenke til kommentar

Fikk en litt urovekkende beskjed fra en kompis som jobber i elektrobutikk. De har Itegra som leverandør og han ringte dem for å spørre om det er mulig å bytte ssd på U46SV uten å bryte garantien. De sa at det ikke lot seg gjøre uten å bryte garantien, så nå går jeg egentlig rundt og håper på at de i telefonen informerte feil eller at det hele er en misforståelse :(

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noe annet en HDD.

 

Når du får den, kan du se hva du får tilgang til av ram, ssd osv? Håper man har tilgang til hdd uten å måtte skru opp hele pcen -.-"

 

Kan jeg selvsagt gjøre, tror du skal ha enkel tilgang til ram, men at HDD/SSD blir litt verre.

Tror du må bryte garantien for å bytte ut HDD

Lenke til kommentar

Når du får den, kan du se hva du får tilgang til av ram, ssd osv? Håper man har tilgang til hdd uten å måtte skru opp hele pcen -.-"

 

Da har jeg fått pcn.

Rambrikkene er lett tilgjengelig. Har ikke tatt dem ut for å se om jeg får tilgang til ssd under dem, men om ikke. Er eneste muligheten for å skifte HDD/SSD å skru opp "hele" maskinen.

 

SSD'en i maskinen må være Intel 320 160GB. Står ikke konkret, men ser ingen andre muligheter.

Produktkode på disken: INTEL SSDSA2CW160G3.

 

disken er også delt opp i 2 deler.

 

"Primærpartisjon på 25GB" som jeg ikke har tilgang til?

"OS(C:) på 124,05GB"

 

Sikkert et dumt spørsmål.. Men hvorfor ligger 25GB av disken i en "primærpartisjon"?

Lenke til kommentar

 

"Primærpartisjon på 25GB" som jeg ikke har tilgang til?

"OS(C:) på 124,05GB"

 

Sikkert et dumt spørsmål.. Men hvorfor ligger 25GB av disken i en "primærpartisjon"?

 

25Gb er til gjenoppretningspartisjonen, der ligger OS, drivere, programmer osv slik at man kan reinstallere dette ved behov. Det følger jo ikke med DVD'er (den har jo heller ikke optisk stasjon....) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...