Gå til innhold

AMD oppdaterer skjermkortdrivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser alle disse dårlige erfaingene med Nvidia nå..Så hva ville dere gått for dersom dere kunne velge: et Gtx 560 ti eller 5970?

HD 5970, om Crossfire ikke fungerer får man lik eller bedre ytelse.

Du vet vel at HD 5970 gir ytelse for 3500 kr mens GTX 560 Ti gir ytelse for 1600 kr?

oida skrev feil, mente 6970, hehe

 

Grunnen til at jeg lurer er at 6950 koster nesten det samme som gtx 560 ti og 6950 kan bios flashes til 6970 ;)

Lenke til kommentar

Leser alle disse dårlige erfaingene med Nvidia nå..Så hva ville dere gått for dersom dere kunne velge: et Gtx 560 ti eller 5970?

HD 5970, om Crossfire ikke fungerer får man lik eller bedre ytelse.

Du vet vel at HD 5970 gir ytelse for 3500 kr mens GTX 560 Ti gir ytelse for 1600 kr?

oida skrev feil, mente 6970, hehe

 

Grunnen til at jeg lurer er at 6950 koster nesten det samme som gtx 560 ti og 6950 kan bios flashes til 6970 ;)

6950 vil ikke flashes til 6970 lenger.

6950 er vel 5% foran GTX 560 Ti før overklokking. Etter overklokking vil 6950 ligge minst 5% over et GTX 570 mens et 560 Ti vil ligge noen prosent under.

Lenke til kommentar

Man kan hoste opp møk om begge kort ,det er helt sikkert. Men amd-kort takler dårlig eldre spill ,jeg har 2 kamerater som sliter , og det holder for meg.

Hvilke eldre spill?

Og hvor "dårlig" snakker vi om her? Bare 350 fps?

 

Med "sliter" menes at spillene ikke går ann å spille , de kræsjer , screenbugs osv. Særlig isometriske rpg-spill i lav oppløsning - Baldurs Gate spillene osv.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen problemer med Baldurs Gate, Dungeon Keeper eller Diablo II (tok en test nå).

 

Jeg husker en gang Homeworld 2 nektet å fungere med mitt gamle 8600GTS på en ny driverversjon, det ble ikke fikset på flere versjoner, så jeg måtte degradere.

 

Jeg gidder ikke denne ATi vs. NVidia-diskusjonen hver jævla gang det er noe nytt om grafikkort. Det blir for dumt.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

6950 vil ikke flashes til 6970 lenger.

6950 er vel 5% foran GTX 560 Ti før overklokking. Etter overklokking vil 6950 ligge minst 5% over et GTX 570 mens et 560 Ti vil ligge noen prosent under.

Hvorfor ikke?

De laserkutter 6950-brikkene vel? Samme grunn som at noen GTX 465 lot seg flashe til 448 shadere mens andre nektet.

 

EDIT:

Uansett er forskjellen 2-3% per MHz og du klarer nok minst 2-3% høyere overklokk med vanlig 6950 enn med flashet 6950 grunnet strømforbruk/temperatur, det er en grunn til at AMD selger 6950ene med 1408 shadere og ikke 1536.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Med "sliter" menes at spillene ikke går ann å spille , de kræsjer , screenbugs osv. Særlig isometriske rpg-spill i lav oppløsning - Baldurs Gate spillene osv.

Du mener spill som ikke bruker noen 3D funksjoner, ikke noen API/driver calls til skjermkortet. Der skjermkortet fungerer bare som et dumt framebuffer? Det er nok noe annet de kameratene dine sliter med.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

endelig har AMD fiksa Crysis problemene sine!

Nei, det må nok mer til enn +10% ytelse i Crysis 2 for å jevne ut konkurransen i det tilfellet.

Det utføres tesselation på vannet selv om du ikke ser det, skrur du av tesselation i Crysis 2 fikser du veldig mange problemer med AMD-kortene for øyeblikket. Bruk RadeonPro for å gjøre det, eneste problemet er at det er litt teit å skru av en av de få store funksjonene med dx11-pakken.

 

skru av tesselation ja. det er jo gøy :p kjipt hvis du må det for å kunne spille Crysis 2. sier bare 1 ting jeg da. N****a :p

Personlig gir jeg blaffen, god grafikk kan ikke redde et spill som er så lineært som Crysis 2. Crysis, og WARHEAD var mye bedre.

 

Jeg vil nå si at å utføre tesselation på vann som ikke synes er ganske bortkastet med ressurser, uansett om Nvidia-kort takler det eller ikke. Om du lurer på hva jeg snakker om er det denne artikkelen, som sier at Crysis 2 utfører tesselation på vann som er under bakken og ikke tegnes. Likevel vil tesselation-enhetene fylles opp og dette hindrer AMDs ytelse kunstig, det blir som å sette på en 1 tonns tilhenger på en formel 1 bil og så sammenligne ytelsen.

 

EDIT:

Hva med Metro 2033 da? Jeg kan kjøre det på Very High med DOF på konstant 60fps med mine 6950 Crossfire @ 1920x1080. Kan du det med dine GTX 470?

 

ja jeg kan kjøre metro på very high ja. har ikke møtt et spill ennå som jeg ikke kan kjøre på fuldt.

Lenke til kommentar

ja jeg kan kjøre metro på very high ja. har ikke møtt et spill ennå som jeg ikke kan kjøre på fuldt.

Med DOF og 4x MSAA?

 

Uansett finnes det spill som GTX 470 SLI ikke klarer som 6950 CFX klarer med AA. Crysis og Metro 2033 er to av dem. "Problemet" ditt er at du har et vanvittig overkill oppsett for bare 1920x1080.

 

du mener at 2 470 ikke klarer crysis eller metro med AA. ja da tar du feil. kjører aa fint på begge. 1920x1080 er ikke "bare" er en relativt høy oppløsning. men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å diskutere med deg. i dine øye så slår ingenting det 6950 oppsettet ditt virker det som hehe

Lenke til kommentar

du mener at 2 470 ikke klarer crysis eller metro med AA. ja da tar du feil. kjører aa fint på begge. 1920x1080 er ikke "bare" er en relativt høy oppløsning. men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å diskutere med deg. i dine øye så slår ingenting det 6950 oppsettet ditt virker det som hehe

Jeg mente 4xAA og 60fps vsync uten å falle under 50fps, kan ikke si at man takler ting på maks uten å ha 60fps låst. Det tviler jeg sterkt på at du klarer med to 470 uten å ha klokket dem rundt 850MHz core, noe som er ganske sjeldent for bare et kort.

 

Til mitt formål (2560x1440) var 6950 2GB Crossfire det beste valget på pris/ytelse. Det finnes dog tre bedre alternativer med to kort.

GTX 570 2.5GB SLI

GTX 580 3GB SLI

HD 6970 2GB CFX

 

Alle disse alternativene koster minst 1000 kr mer, og med tanke på at etter overklokking til 950MHz core ligger jeg et fint hakk over 6970 CFX er det fint lite å si annet enn at jeg har fått ganske grei pris/ytelse. Pris/ytelse er hovedfaktoren for meg til en viss grad, HD 5450 gir jo best pris/ytelse av alt :!:

Lenke til kommentar

du mener at 2 470 ikke klarer crysis eller metro med AA. ja da tar du feil. kjører aa fint på begge. 1920x1080 er ikke "bare" er en relativt høy oppløsning. men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å diskutere med deg. i dine øye så slår ingenting det 6950 oppsettet ditt virker det som hehe

Jeg mente 4xAA og 60fps vsync uten å falle under 50fps, kan ikke si at man takler ting på maks uten å ha 60fps låst. Det tviler jeg sterkt på at du klarer med to 470 uten å ha klokket dem rundt 850MHz core, noe som er ganske sjeldent for bare et kort.

 

jegh har klokket mine til kun 700 mhz core. da får jeg 55 fps i metro 2033 og 75 fps i crysis 2. begge på maks med 4xAA. at jeg ikke kommer opp i 60 fps i metro gjør meg ikke så mye da alt over 40 fps i mine øyne er spillbart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...