Gå til innhold

AMD oppdaterer skjermkortdrivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Known issues under the Windows 7 operating system

The following section provides a summary of open issues that may be experienced under the Windows 7 operating system in the latest version of AMD Catalyst™. These include:

 

•STALKER - Call of Pripyat may randomly hang when entering a new or saved game.

•Random corruption may be observed when running the Unigine Heaven benchmark in Fixed High Performance mode.

•F1 2010 may randomly hang on application launch.

•Battlefield – Bad Company 2 may randomly hang after a period of game play.

•Dungeon Siege 3 may randomly hang on application launch.

•Dead Rising 2 may randomly hang on application launch.

•Random flashing may be observed while playing F1 2010 and Dirt 2.

•OpenGL acceleration may not function within Photoshop CS5.

 

 

... tror jeg holder meg til 11.2 enda jeg..

Lenke til kommentar

endelig har AMD fiksa Crysis problemene sine!

Nei, det må nok mer til enn +10% ytelse i Crysis 2 for å jevne ut konkurransen i det tilfellet.

Det utføres tesselation på vannet selv om du ikke ser det, skrur du av tesselation i Crysis 2 fikser du veldig mange problemer med AMD-kortene for øyeblikket. Bruk RadeonPro for å gjøre det, eneste problemet er at det er litt teit å skru av en av de få store funksjonene med dx11-pakken.

 

skru av tesselation ja. det er jo gøy :p kjipt hvis du må det for å kunne spille Crysis 2. sier bare 1 ting jeg da. N****a :p

Lenke til kommentar

endelig har AMD fiksa Crysis problemene sine!

Nei, det må nok mer til enn +10% ytelse i Crysis 2 for å jevne ut konkurransen i det tilfellet.

Det utføres tesselation på vannet selv om du ikke ser det, skrur du av tesselation i Crysis 2 fikser du veldig mange problemer med AMD-kortene for øyeblikket. Bruk RadeonPro for å gjøre det, eneste problemet er at det er litt teit å skru av en av de få store funksjonene med dx11-pakken.

 

skru av tesselation ja. det er jo gøy :p kjipt hvis du må det for å kunne spille Crysis 2. sier bare 1 ting jeg da. N****a :p

Personlig gir jeg blaffen, god grafikk kan ikke redde et spill som er så lineært som Crysis 2. Crysis, og WARHEAD var mye bedre.

 

Jeg vil nå si at å utføre tesselation på vann som ikke synes er ganske bortkastet med ressurser, uansett om Nvidia-kort takler det eller ikke. Om du lurer på hva jeg snakker om er det denne artikkelen, som sier at Crysis 2 utfører tesselation på vann som er under bakken og ikke tegnes. Likevel vil tesselation-enhetene fylles opp og dette hindrer AMDs ytelse kunstig, det blir som å sette på en 1 tonns tilhenger på en formel 1 bil og så sammenligne ytelsen.

 

EDIT:

Hva med Metro 2033 da? Jeg kan kjøre det på Very High med DOF på konstant 60fps med mine 6950 Crossfire @ 1920x1080. Kan du det med dine GTX 470?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

endelig har AMD fiksa Crysis problemene sine!

Nei, det må nok mer til enn +10% ytelse i Crysis 2 for å jevne ut konkurransen i det tilfellet.

Det utføres tesselation på vannet selv om du ikke ser det, skrur du av tesselation i Crysis 2 fikser du veldig mange problemer med AMD-kortene for øyeblikket. Bruk RadeonPro for å gjøre det, eneste problemet er at det er litt teit å skru av en av de få store funksjonene med dx11-pakken.

 

skru av tesselation ja. det er jo gøy :p kjipt hvis du må det for å kunne spille Crysis 2. sier bare 1 ting jeg da. N****a :p

Personlig gir jeg blaffen, god grafikk kan ikke redde et spill som er så lineært som Crysis 2. Crysis, og WARHEAD var mye bedre.

 

Jeg vil nå si at å utføre tesselation på vann som ikke synes er ganske bortkastet med ressurser, uansett om Nvidia-kort takler det eller ikke. Om du lurer på hva jeg snakker om er det denne artikkelen, som sier at Crysis 2 utfører tesselation på vann som er under bakken og ikke tegnes. Likevel vil tesselation-enhetene fylles opp og dette hindrer AMDs ytelse kunstig, det blir som å sette på en 1 tonns tilhenger på en formel 1 bil og så sammenligne ytelsen.

 

EDIT:

Hva med Metro 2033 da? Jeg kan kjøre det på Very High med DOF på konstant 60fps med mine 6950 Crossfire @ 1920x1080. Kan du det med dine GTX 470?

 

Alikevel , AMD-brukere må fremdeles slå det av og gå glipp av finere grafikk. En svakhet for kortene.

Tilbake til denne sensasjonelle nyheten om at amd er ute med ny driver ; jeg ser at den kan ha noen fatale bugs i endel gromme spill.At amd i det heletatt tør å gi ut en slik driver , men det er slik de alltid har vært , amatører .

Lenke til kommentar

Bulletus, jeg er rimelig lei fanboyismen din. Hvis du ikke liker ATI kan du la vær å kjøpe ATI, ikke plage alle andre med at du ikke liker dem.

 

Både Nvidia og ATi lager veldig gode og funksjonelle grafikkort. Driverne til ATi blir bedre og bedre for hver måned som går, selv om man ofte ender opp med regression. Selvfølgelig går kvaliteten ned når de gir ut drivere månedlig.

Lenke til kommentar

Driverne til ATi blir bedre og bedre for hver måned som går, selv om man ofte ender opp med regression. Selvfølgelig går kvaliteten ned når de gir ut drivere månedlig.

 

 

Les hva du selv har skrevet. Hadde vært bedre om AMD hadde hatt færre driver utgivelser, enn dette salige rotet med bugs og deretter hot-fix`er i fleng. Men denne sensasjonelle nyheten om driverutgivelse fyller opp spalteplass da.

Lenke til kommentar

Jeg leser hva jeg skriver, men du påstår de er amatører. Jeg er uenig, de gir veldig gode drivere mtp. månedlige utgivelser, jeg er faktisk overrasket over at det ikke finnes flere bugs.

 

Regressions skjer med hvilken som helst drivere.

 

EDIT: Det gleder meg å se at GLSL-problemene mine er fikset. :wee:

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Alikevel , AMD-brukere må fremdeles slå det av og gå glipp av finere grafikk. En svakhet for kortene.

Tilbake til denne sensasjonelle nyheten om at amd er ute med ny driver ; jeg ser at den kan ha noen fatale bugs i endel gromme spill.At amd i det heletatt tør å gi ut en slik driver , men det er slik de alltid har vært , amatører .

Absolutt en svakhet ja.

 

For å ha nevnt det med drivere:

Jeg fikk jevnlig feil, problemer med skalering og ytelsesproblemer med mine GTX 460 SLI, da jeg gikk over til 6950 Crossfire fikk jeg ikke bare langt bedre ytelse, men også langt mindre problemer med drivere. Jeg har ikke hatt en BSOD, svart skjerm fordi driveren sluttet å svare eller lignende med AMD, Nvidia ga meg jevnlig problemer med sine drivere etter 266.xx.

 

Å kalle AMD for amatører angående driver syns jeg er en arrogant, og ikke minst uvitende, holdning mot AMD og Nvidia, men det er jo alltid slik med fanboys...

Lenke til kommentar

Hvis dere sjekker ut siste release notes fra Nvidia, så er "know issues" langt som et ondt år. Selv om de aller fleste bugsene er mindre "kritisk" enn AMD's sine (som jeg lista opp tidligere i tråden).

 

Jeg er ikke Nvidia eller ATI/AMD fanboy (kanskje mer en samsung fanboy som ikke har kommet ut av skapet, når jeg tenker meg om..) Men jeg synes de begge ser like amatør/proff ut når de lanserer nye drivere som har "known/unresolved issues".

Endret av VinterUlv
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Les hva du selv har skrevet. Hadde vært bedre om AMD hadde hatt færre driver utgivelser, enn dette salige rotet med bugs og deretter hot-fix`er i fleng. Men denne sensasjonelle nyheten om driverutgivelse fyller opp spalteplass da.

Jeg syns dette innlegget skrevet av en fast bruker på Beyond3D forumet passer bra som et svar til deg.

 

Which is worse than Nvidia, how? Almost all of Nvidia's driver releases are the equivalent of ATI hotfix driver releases considering Nvidia only releases 4 WHQL drivers a year, I believe?

 

It isn't like either company is overall better than the other when it comes to driver releases.

 

Nvidia releases BETA/Hotfix drivers far more frequently than ATI which allows them to address issues quickly.

 

ATI releases WHQL drivers far more frequently than Nvidia which allows them to generally avoid serious issues. After all, how many ATI drivers have had to be recalled and removed from circulation due to possibly destroying your video card or having some other serious effects?

 

I don't recall you slamming into Nvidia for releasing a driver set that destroyed Nvidia cards, yet you're slamming ATI for doing frequent BETA driver releases as Nvidia has done for over a decade now?

 

As well, I see far less driver swapping to get best performance from X game when new driver optimized for Y game is released. It happens on both sides, but I still see far more of it from Nvidia's jungle of BETA drivers. Which does not mean Nvidia's drivers are in any way worse depending on situation.

 

Regards,

SB

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Les hva du selv har skrevet. Hadde vært bedre om AMD hadde hatt færre driver utgivelser, enn dette salige rotet med bugs og deretter hot-fix`er i fleng. Men denne sensasjonelle nyheten om driverutgivelse fyller opp spalteplass da.

Jeg syns dette innlegget skrevet av en fast bruker på Beyond3D forumet passer bra som et svar til deg.

 

Which is worse than Nvidia, how? Almost all of Nvidia's driver releases are the equivalent of ATI hotfix driver releases considering Nvidia only releases 4 WHQL drivers a year, I believe?

 

It isn't like either company is overall better than the other when it comes to driver releases.

 

Nvidia releases BETA/Hotfix drivers far more frequently than ATI which allows them to address issues quickly.

 

ATI releases WHQL drivers far more frequently than Nvidia which allows them to generally avoid serious issues. After all, how many ATI drivers have had to be recalled and removed from circulation due to possibly destroying your video card or having some other serious effects?

 

I don't recall you slamming into Nvidia for releasing a driver set that destroyed Nvidia cards, yet you're slamming ATI for doing frequent BETA driver releases as Nvidia has done for over a decade now?

 

As well, I see far less driver swapping to get best performance from X game when new driver optimized for Y game is released. It happens on both sides, but I still see far more of it from Nvidia's jungle of BETA drivers. Which does not mean Nvidia's drivers are in any way worse depending on situation.

 

Regards,

SB

 

Man kan hoste opp møk om begge kort ,det er helt sikkert. Men amd-kort takler dårlig eldre spill ,jeg har 2 kamerater som sliter , og det holder for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...