Gå til innhold

Amentio bedre nå?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal handle litt HTPC-stasj nå, men uheldigvis er flere av varene bare tilgjengelig hos Amentio, men faktisk "på lager". Akkurat dette kan en vel si mye om, men er det noen som har testet Amentio igjen nå etter siste resirkuleringsrunde for noen måneder siden?

 

Er det verdt forsøket eller blir det bare hassle og mas igjen?

 

Jeg kommer seff uansett til å betale med kredittkort.

 

Wish

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datakjeden oslo er ikke bedre nå som jeg har ventet 4 uker på ram brikker de ennå ikke har på lager heller SSD disker er vanskelig å få tak i derfra, så regner med amentio ikke er stor bedre. Datakjeden oslo påstår de bestille fra komplett, men er da litt rart hvis komplett havner på samme plass som amentio? så jeg tror datakjeden ikke er helt ærlige her.

 

Selv er jeg skeptisk, men er det slik hvis varene finnes bare på amentio og du betaler med kredittkort så hva har du å tape?

 

Leverer de ikke så kan du kanselere bestillingen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ikke imponert over "nye" Amentio så langt.

 

Framdeles dårlig kommunikasjon og falske løfter fra kundeservice.

Vare som fra kundeservice ble skriftlig bekreftet inn til lager 15.8 kan jeg framdeles bare se langt etter å få. Siste ubekreftede dato er nå satt til 30.8 på tross av at den som nevnt ble skriftlig bekreftet inn på lager for 3 dager siden.

Lenke til kommentar

Det er vel lite som tyder på at det er bedring, ref. den store Amentio- tråden som var aktiv for en liten stund siden.

Hvis du absolutt må bestille derfra bør du vel betale med oppkrav.

Amentio er en plass jeg aldri skal handle igjen. Bare løgn og faenskap å hente derfra. Ledelsen sitter igjen fra gamle, så jeg tviler på forbedring.

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Amentio har ikke oppkrav som et alternativ for betaling, men kun forhåndsbetaling, Visa og MasterCard. Dette er noe grunnen til at jeg ikke handler der lenger til tross for at de er billigst på en rekke dyre komponenter. Jeg er i markedet for en i7 990X som Amentio har på lager og samtidig er rimeligst på, men på grunn av tidligere dårlig erfaring med hensyn til feilaktig logistikk og venting i det uendelige blir denne kjøpt et annet sted. Hadde de hatt oppkrav så ville jeg mest sannsynlig slått til for da slapp jeg å få reservert / bundet opp beløpet i ukevis og kunne enkelt avbestilt hvis jeg ble lei av å vente.

Lenke til kommentar

Der ble min frykt bekreftet, Amentio driver framdeles på gamle noter.

 

Amentio har trukket penger fra konto før de i det hele tatt har fått bekreftet dato for vare inn hos leverandør, med forventet ETA 30.08.

Ordre kansellert og reklamasjon sendt til banken på trekk fra Mastercard.

Kundeservice påstår naturlignok som alltid at beløpet kun er reservert, men er merkelig nok trukket fra Mastercard 4 dager etter at ordre ble lagt inn mens reservasjon dukket opp ganske raskt i forkant.

Lenke til kommentar

Hei og takk for din henvendelse!

 

Vi har veldig stor ordrepågang, og dette kan påvirke leveringstiden noe. I tillegg har det vært flom som påvirker levering på enkelte strekninger.

I øyeblikket kan du derfor oppleve leveringstid på ca en uke dersom varen er på lager. Forhåpentligvis går det raskere.

 

Jeg fikk dette svaret i løpet av ett døgn og det må vel være greit. Men innholdet tyder på at dette nok fortsatt er litt usikkert, spesielt sammenholdt med det ShadowMaster skriver. Skal en lese dette kritisk, synes jeg det vitner om standardunnskyldninger for treg levering allerede før jeg har bestilt.

 

Jeg har jukket på oppsettet mitt og handler hos Dustin i stedet.

 

Wish

Lenke til kommentar

Problemet er at folk er godtroende, og at folk velger å handle billig, men problemet er det ikke blir billig på lengere sikt.

 

Tror amentio ikke tør å innrømme at de til stadighet mister kunder og sammarbeidspartnere på grunn av nedprioritering av service.

 

Personlig syns jeg ikke så mye er så veldig billig der sammenlignet med risikoen.

Lenke til kommentar

Bestilte hovedkort, lydkort og kabinett fra amentio. 10.08.2011

Venter fremdeles på utstyret så jeg tok kontakt med Amentio på Torsdag og de sa de venter fremdeles på varer fra fjernlager.. Selv om nettsiden sa alle varene var på lager og ville bli sendt innen 1-3 dager.

Endret av Larsen.J
Lenke til kommentar

At folk gidder å bruke tid på Amentio forstår jeg ikke. Etter flere år med rot og "fantastiske" historier her på forumet fra brukere som har opplevd det meste synes jeg ikke synd på en eneste en her som eventuelt taper penger eller må bruke masse tid på å rydde opp i rot Amentio steller i stand.

 

Man kan lett stille dette spørsmålet. Amentio drar mange kunder fordi de er billigst på veldig mye nettopp på grunn av den forettningsmodellen de har. Dessverre er de også veldig sårbare nettopp fordi de har denne modellen mtp. levering og forsinkelser.

 

Personlig ville jeg gi Amentio en ny sjangse som "nytt" selskap, på tross av at det er de samme personene som står bak. Men var påpasselig og benyttet kredittkort just in case.

Lenke til kommentar

Man kan jo nesten stille seg spørsmålet om Amentio driver forretning basert på at de skal ha pengene til kundene inne på egen konto i noen dager før bestillingen blir effektuert. På den måten vil man jo ha en kunstig "kapital" som det kan rentes på , men det blir vel litt for søkt antar jeg.

 

Uansett så er det trist at Amentio ikke kan sørge for at man kan handle på postoppkrav.

Lenke til kommentar

Flere ønsker tilbud om postoppkrav, for å slippe å bli lurt/svindlet. For om man har betalt og samme dag blir butikken lagt ned, så vil man sansynlig aldri få pakken.

 

Men det store problemet som vil ramme flest, er at om butikken går konk, så vil mange kunder få problemer med retur angående garanti/reklamasjon.

 

Jeg ville heller betalt "litt" mer for en trygg handel med god service.

Lenke til kommentar

Flere ønsker tilbud om postoppkrav, for å slippe å bli lurt/svindlet. For om man har betalt og samme dag blir butikken lagt ned, så vil man sansynlig aldri få pakken.

 

Men det store problemet som vil ramme flest, er at om butikken går konk, så vil mange kunder få problemer med retur angående garanti/reklamasjon.

 

Jeg ville heller betalt "litt" mer for en trygg handel med god service.

 

Tenker man sånn så kan man jo i praksis ikke handle på en ny butikk.

Jeg tenker ikke så mye på retur / reklamasjon , finnes ikke butikken så er det andre ledd som kan benyttes heldigvis.

Lenke til kommentar

 

Tenker man sånn så kan man jo i praksis ikke handle på en ny butikk.

Jeg tenker ikke så mye på retur / reklamasjon , finnes ikke butikken så er det andre ledd som kan benyttes heldigvis.

Det kommer litt ann på om butikken driver med "gråimport"eller ikke.

 

Hvis du f.eks kjøper en Playstation 3, og den slutter å fungere etter 3 år, så er det ikke alle som får hjelp. F.eks eks-kundene til Elprice kom ikke langt, siden Nordisk Film ikke kunne hjelpe dem, pga konsollene var gråimport.

Men jeg vet ingen ting om Amentio "gråimporterer" eller ikke.

 

Men jeg velger en trygg handel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...