Gå til innhold

Amentio bedre nå?


Anbefalte innlegg

Bare å glemme...aldri mer Amentio på meg heller. Bestillte noe som det var 46 av på lager. trekk av kort...etterpå logget jeg inn og så "som vanlig" 0 på lager og eta. dritten...ringte de og fikk masse svada svar tilbake...Niks og never Amentio på meg...det forklarte jeg dem i klartekst også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At folk gidder å bruke tid på Amentio forstår jeg ikke. Etter flere år med rot og "fantastiske" historier her på forumet fra brukere som har opplevd det meste synes jeg ikke synd på en eneste en her som eventuelt taper penger eller må bruke masse tid på å rydde opp i rot Amentio steller i stand.

 

Man kan lett stille dette spørsmålet. Amentio drar mange kunder fordi de er billigst på veldig mye nettopp på grunn av den forettningsmodellen de har. Dessverre er de også veldig sårbare nettopp fordi de har denne modellen mtp. levering og forsinkelser.

 

Personlig ville jeg gi Amentio en ny sjangse som "nytt" selskap, på tross av at det er de samme personene som står bak. Men var påpasselig og benyttet kredittkort just in case.

 

Tidligere ansatte fra Amentio har skrevet mange "fine" ord her på forumet (og på Dinside kommentarfelt på noen av de artiklene som har vært der om jeg ikke husker helt feil) og det er fortsatt samme sjefene som styrer circuset. Men joda, har man tid er det jo bare å fyre opp ei bestilling med kredittkort og kreve pengene tilbake når det ikke går som det skal.

Lenke til kommentar

Angående Amentio og gråimport så har de i allefall tidligere drevet en god del med dette. Har selv en Samsung skjerm som klart var merket med "kun for salg i Hong Kong".

 

Amentio prøver og presse prisene til det ytterste, noe som innebærer og kutte ut mellomledd slik som Samsung Norge. Noe som ikke er et problem så lenge Amentio er en stabil bedrift, noe den ikke akkurat kan kalles.

Lenke til kommentar

Det er akkurat de samme eierne.

Ingen ting er nytt.

 

Om man går inn på brreg.no så kan man se at de alt har kjørt 3 stk firmaer konkurs.

 

Det eneste som er forskjell nå i forhold til før er at tidligere daglig leder er nå styremedlem,

Gamle styremedlemen er daglig leder.

 

 

PATHFINDER AS Aktivt

KATANA CONSULTING AS Aktivt

ICHIBAN CONSULTING AS Aktivt

AMENTIO DATAKJEDEN ib AS Konkurs

AMENTIO DATAKJEDEN AS Konkurs

KATANA CONSULTING AS Aktivt

ICHIBAN CONSULTING AS Aktivt

PATHFINDER HOLDING AS Aktivt

AMENTIO HOLDING AS Konkurs

PATHFINDER AS Aktivt

VEM DATA ANS Aktivt

INSTANT DEALING AS Aktivt

ILBUN CONSULT AS Konkurs

VEM DATA ANS Aktivt

BEHANDLINGSGARANTI NORGE LTD Slettet

ITC NORDIC AS Aktivt

ITC NORDIC AS Aktivt

IT-SEC AS Oppløst

IT-SEC AS Oppløst

 

 

 

Denne listen er lang nedover med konkurser oppløste slettede foretak eller aktive foretak.

De aktive foretakene har betalings anmerkinger så det holder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sendte mail til de på søndag angående en laptop jeg vurderte som var forventet inn til lager. Ennå ikke fått svar....

Har ikke no i mot Amentio da jeg aldri har handlet der før, tenkte bare å informere.

 

Kan oppdatere med at jeg fikk svar i dag på mailen jeg sendte 15.august.....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vel, jeg tenkte å dele min siste erfaring med Amentio. Fikk RMA for å sende inne en disk som hadde konka. De mottok disken den 10 august. Jeg sendte mail den 3 september for å høre hvor lang tid det ville ta, jeg fikk i dag den 19 september svar på mailen om at de ikke visste hvor lang tid det ville ta. Det tar de altså to hele arbeidsuker å svare på en mail, disken er vel museumsgjenstand før jeg får ny ... :thumbdown:

 

Og som jeg skriver først her, dette var min siste erfaring med Amentio. Når jeg får tilbake den disken der så er jeg ferdige med de for godt.

Lenke til kommentar

Som et lite apropos til det jeg har skrevet tidligere om likviditet og leveranseevne kontra lagerstatus hos Amentio.

 

Denne saken beskriver problemstillingen veldig bra, samtidig som den sier litt om hvilken (manglende) forretningssans bakmennen har/hadde:

 

http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article4238539.ece

 

Signere på kausjon uten beløpsgrense og ikke lese det med liten skrift er jo mildt sagt ganske korttenkt.

 

Wish

Endret av WishYou
Lenke til kommentar

Amentios "på lager" betyr at de har et visst håp om at de kan skaffe produktet, en eller annen gang i fremtiden. Når det kommer en manuell ordrebekreftelse på mail om at "lagerførte" produkter kommer på lager om ca. to uker så er det ikke et godt tegn.

 

"På lager" betyr dermed omtrent det samme som "Ikke på lager" betyr hos mer seriøse aktører.

 

Akkurat hva "Ikke på lager" betyr hos Amentio tør jeg ikke tenke på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...