Gå til innhold

Age of Empires Online - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle kjøpe greek pack men neida, Feil oppstår...

prøvd å kjøpe add ons både gjennom games for windows klienten og på nettet gjennom marketplace der

både visa kortet og gjennom paypal

 

 

Må være det mest tungvindte greiene jeg har sett :(

Endret av Belfez
Lenke til kommentar

Steam er faktisk bra, og faktisk, første gang jeg hører noen syte på det, eller nei... var mega steam hat da det kom, etter par mnd sa ingen noe=)

 

Det har ingenting å si om du liker Steam eller ikke Poenget er at Games for Windows og Steam er akkurat det samme, så å klage på bare en av dem blir dobbeltmoral.

 

 

Har aldri hatt problemer med steam siden det kom, 10 min med games for windows og jeg er drittlei??

Lenke til kommentar

Gaaah! Klikker snart av AIen!!! De forbanna hønsehjernene er jo komplett idiot! Når byen din er omringet av et solid gjerde løper du for faen ikke utenfor for å reparere det. Og når jeg har en hær på tretti soldater, hvorfor i svarte løper tre av dem på egenhånd for å angripe fiender? For ikke å snakke om å angripe byen til fiendene. Jeg må konstant fortelle folkene mine hva de skal angripe, og selv da sprer de seg over hele byen for å ta så mye som mulig på en gang. Det sier seg selv at det ikke funker. Noen som har noen tips hva jeg kan gjøre for å få folkene mine til å forstå elementære ting som å ikke angripe en by alene?

 

Men heldigvis (?) er ikke AIen til dataen mye smartere. Når jeg har en hær på tretti. førti folk kommer han stadig løpende med én soldat. Noen som har sett for mye på Rambo? :p

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips hva jeg kan gjøre for å få folkene mine til å forstå elementære ting som å ikke angripe en by alene?

 

Klikk på "Stand Ground"-knappen (bilde av et skjold) når du velger soldater. Dette vil hindre at de går langt unna for å angripe fienden.

 

Edit: Mente "Stand Ground"

Endret av exenter
Lenke til kommentar

Morn! Sitter og pønsker på om jeg skal kjøpe dette åpningstilbudet med greek+egyptian premium og få denne Defense of Crete-booster-saken på kjøpet.

 

Problemet er bare det at med norsk valuta er jo dette slett ikke noe tilbud i det hele tatt! Britene har for eksempel mulighet til å kjøpe alt dette for £29.99, mens hver av premiumene er prissatt til £14.99 og boosteren til £9.99. Fair enough.

 

Men når jeg kikker på godsakene med norsk valuta får jeg følgende pris på hele pakka til sammen: 399,-. What gives? Jeg kan jo kjøpe 2x premium for 149,- og boosteren for 99,- hver for seg og SPARE to kroner?

 

Er dette meninga? Noen som har erfaring med dette?

 

Ellers blitt veldig begeistret for spillet, og skjønner ikke bæret av alle som syter og klager over at dette ikke er et fullverdig AoE-spill. Det er det da vitterlig i aller høyeste grad.

Lenke til kommentar

Lastet ned og satt med AOEO i en times tid i går.

Jeg er en ihuga strateginerd og har vært innom alle spill i samme sjanger (Empire Earth/AOE/CIV/ANNO...), og førsteintrykket av AOEO var litt så som så.

Jeg nærmer meg førti, forøvrig.

 

Ting jeg reagerte på:

- Grafikken er vel fin nok den, men hvorfor MÅ den være så gjennomført barnslig? Lite matcho og tilfredsstillende følelse å klikke på Donald og si at han skal angripe Mikke (satt på spissen!).

- Oppdragene er latterlige. Greit å ha en lav terskel for å få med nybegynnere, men SÅ enkle oppdrag må vel være unødvendige?

- Uvant brukergrensesnitt, men det går seg vel til etterhvert.

- Hvordan fjerner jeg Chat-vinduet HELT?

- Landskapene virket veldig ferdigfabrikerte, og lite random. Savnet litt følelsen fra Empire Earth/Anno hvor man genererer kart selv.

- AI'en ser absolutt ikke bra ut.

- Hvorfor velger ikke spillet selv beste oppløsning i forhold til skjermen? I starten kjørte jo spillet på "halve" skjermen.

- Synsfeltet virker rart. Beveger jeg meg mot en samling trær er det snodig at jeg ikke klarer å se to meter forbi trærne. Litt overivrig Fog of War.

- Teknologitreet så "bra" ut sånn i farten. Håper bare at det virkelig spiller noen rolle HVA jeg velger, og at det ikke bare er der for å bruke techpoints.

 

Vet at spillet er gratis, og jeg klager ikke over punktene ovenfor. Synes likevel at det var såpass mange ting som virket negative i forhold til hva jeg er vant med fra tidligere.

Etter EN times spill så er det begrenset hva slags grunnlag man skal ha for å kritisere - men førsteinntrykket er viktig - uansett.

 

Noen som forresten har en hotkey for å fjerne Chat-vinduet?

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips hva jeg kan gjøre for å få folkene mine til å forstå elementære ting som å ikke angripe en by alene?

 

Klikk på "Stand Ground"-knappen (bilde av et skjold) når du velger soldater. Dette vil hindre at de går langt unna for å angripe fienden.

 

Edit: Mente "Stand Ground"

 

Tja...skulle ønske det var en mellomting mellom 'Aggressive' og 'Stand Ground.'

 

Aggressive = løper som noen hodeløse høns og angripe alt som er i nærheten. Gjerne tårn og mur. Rambo-style.

 

Stand Ground = Her står gjerne folka et par meter unna kompisen, og ser på han sloss fienden. Gidder ikke bry seg før en selv blir angrepet. Stand Ground funker greit med Archers, men melee-folk ser bare på.

 

Savner en Defensive-stand, eller en evnt. Guard-stand. Folk som kommer ut av Barracks osv. er jo også default Aggressive ?!

Lenke til kommentar

Lastet ned og satt med AOEO i en times tid i går.

Jeg er en ihuga strateginerd og har vært innom alle spill i samme sjanger (Empire Earth/AOE/CIV/ANNO...), og førsteintrykket av AOEO var litt så som så.

Jeg nærmer meg førti, forøvrig.

 

Ting jeg reagerte på:

- Grafikken er vel fin nok den, men hvorfor MÅ den være så gjennomført barnslig? Lite matcho og tilfredsstillende følelse å klikke på Donald og si at han skal angripe Mikke (satt på spissen!).

 

Jeg liker grafikken. At den er så "barnslig" er fordi de vil prøve å få flere fans, samt de lagde et spill som ikke krever all verden for å kjøre. Nettopp for å få flere fans, så de tjener mer penger, så vi kan fortsette å spille.

 

- Oppdragene er latterlige. Greit å ha en lav terskel for å få med nybegynnere, men SÅ enkle oppdrag må vel være unødvendige?

 

Og du har spilt hvor lenge, sa du? En helt time? Max level er 40. Du er lvl? 4?

 

- Uvant brukergrensesnitt, men det går seg vel til etterhvert.

 

Jeg ble fort vant til det. Og husk du har hotkeys også.

 

- Hvordan fjerner jeg Chat-vinduet HELT?

 

Tror ikke det går ennå. Men AoEO har vært ute i to, tre dager. Gi dem litt tid.

 

- Landskapene virket veldig ferdigfabrikerte, og lite random. Savnet litt følelsen fra Empire Earth/Anno hvor man genererer kart selv.

 

Generiske random maps eller detaljerte ferdiglagde? Det beste ville vært en kombinasjon, men jeg foretrekker ferdiglagde.

 

- AI'en ser absolutt ikke bra ut.

 

Enig der. Men som sagt, gi dem litt tid.

 

- Hvorfor velger ikke spillet selv beste oppløsning i forhold til skjermen? I starten kjørte jo spillet på "halve" skjermen.

 

Har aldri hatt problemer med grafikken. Jeg stilte den opp i starten, og ferdig med det.

 

- Synsfeltet virker rart. Beveger jeg meg mot en samling trær er det snodig at jeg ikke klarer å se to meter forbi trærne. Litt overivrig Fog of War.

 

Mulig det, men du kan skyte på ting på en avsats over deg. Jeg foretrekker å utnytte sånne ting så bra som mulig. Jeg kan ikke se gjennom trær, ergo kan ikke fiendene det heller, så lar jeg noen strategiske trær stå i ro har jeg en gratis mur. ;)

 

- Teknologitreet så "bra" ut sånn i farten. Håper bare at det virkelig spiller noen rolle HVA jeg velger, og at det ikke bare er der for å bruke techpoints.

 

Vi får se. Litt skeptisk til at vi når Golden Age på lvl 20, mens maks level er 40. Men de finner nok på noe, håper jeg.

 

Vet at spillet er gratis, og jeg klager ikke over punktene ovenfor. Synes likevel at det var såpass mange ting som virket negative i forhold til hva jeg er vant med fra tidligere.

Etter EN times spill så er det begrenset hva slags grunnlag man skal ha for å kritisere - men førsteinntrykket er viktig - uansett.

 

Gratis? Nja, vil nå ikke si det. Tror ikke du kan bruke Empire Points om du spiller gratis, og du får ikke bruke Rare og Unique saker, spille Ranked PvP og så videre. Som jeg ser det er det en videreføring av "betal hva du vil"-prinsippet. I stedet for å betale det du vil for hele spillet betaler du en fast pris for bare de delene du vil ha.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar og tilbakemeldinger.

 

Jeg kjøper ikke helt forklaringen om at grafikken er barnslig for å lokke til seg nye brukere - for mitt vedkommende kan det fort bli grunnen til at jeg IKKE kjøper spillet.

 

F2P-prinsippet er supert, da jeg ellers garantert hadde kommet til å kjøpe AOEO til fullpris. Nå rekker jeg fint å bli såpass kjent med spillet at jeg kan gjøre meg opp en mening underveis.

 

Grafikken/oppløsning er fin hos meg nå også, men likevel rart at den ikke kjørte i max oppløsning som standard. Zoom-levelene synes jeg er altfor dårlige (les: Altfor nærme bakken) - selv på lengste avstand.

 

Vet at jeg bare har spilt i en drøy time, men mener likevel at de første quest'ene kunne vært droppet, eller i det minste vært i en Tutorialmodus.

 

Jeg blir aldri helt fortrolig med ferdiglagde maps. Ender alltid opp med følelsen av at "noen" bestemmer hvordan jeg skal spille/bygge byen min etc.

 

Vi får se, nå er det helg så jeg skal nok gi spillet noen timer til å motbevise min skepsis - men akkurat NÅ så er jeg skuffet over PlayhouseDisney-grafikken og mangelen på oversikt (på grunn av for slapp Zoom-Out). Slike ting kan være nok for å ødelegge spillgleden - vel, for meg ihvertfall...

 

GOOOOD HELG!

Lenke til kommentar
Jeg kjøper ikke helt forklaringen om at grafikken er barnslig for å lokke til seg nye brukere - for mitt vedkommende kan det fort bli grunnen til at jeg IKKE kjøper spillet.

 

Teknisk sett er det gratis, så du kjøper ingenting uansett. :p Grunnen til hvorfor det er så "barnslig" er fordi det tiltrekker flere casual spillere som ikke ville spilt et RTS vanligvis. Det er også derfor de første oppdragene er så enkle. Men ta det med ro, det blir nok vanskeligere etterhvert. ;)

 

Jeg har spillt dette i 2 dager nå, syns spillet er kjempe bra men det er et coop problem jeg har, NAT systemet blokker dette..hva slags porter må jeg åpne for å fikse dette? Blir mye til at jeg ikke får spillt online i det hele tatt! :(

 

Tror du må stille det inn på routeren din. Du må inn på routeren via nettet (husker ikke adressen i farten, var noe med 196.162 eller noe sånt) og still det inn der. Eller spill på PC. Da skal du i teorien slippe alt det der. Jeg har hatt store problemer med NAT på konsoll, men aldri på PC. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...