Gå til innhold

Beste tastatur tilgjengelig - Hva er din favoritt?


Anbefalte innlegg

Hepp!

 

På tide med en kvalitetsdiskusjon rundt tastatur og hva som er det beste, kongen over alle konger og kan skimte med egenskaper få andre har.

 

Satt litt på spissen, men jeg er på jakt etter det ultimate tastatur. Har i disse dager fått gleden av å bruke Illuminati med tråd fra Logitech og det føles utrolig smooth og deilig ut.

 

Vet det er mange som digger Apple sine tastaturer, men disse kan vel ikke brukes på PC?

 

Synsing betyr selvfølgelig mye bra meninger om hist og pist, så jeg foreslår at vi lar være å hugge hodet av hverandre :)

 

Hva er det beste tastaturet du har brukt?

 

PS: kan legge inn avstemning og slikt for de som måtte ønske det. Bør i såfall ha landet på et par valg av tastaturer slik at vi slipper å liste 22.000 varianter...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en del tastaturer og har gått igjennom mye skrap. Som jeg ser det er det Logitech og Saitek som har de beste "normale" tastaturene til en god pris.

Sitter nå med et Logitech G510 og det er utrolig stille og behagelig å trykke på p.g.a. motstanden som er molto bene. Ingen stor forandring i spacing mellom tastene fra et helt standard tastatur. Tastaturet i seg selv har mange muligheter med tanke på 18 macro taster og en LCD skjerm. Tastaturet brukes lett på jobb men er vell mer dedikert til spilling.

Det desidert værste jeg har brukt til nå må være Microsoft SideWinder X6. Rett og slett skrallete.

Lenke til kommentar

Har hatt en del tastaturer og har gått igjennom mye skrap. Som jeg ser det er det Logitech og Saitek som har de beste "normale" tastaturene til en god pris.

Sitter nå med et Logitech G510 og det er utrolig stille og behagelig å trykke på p.g.a. motstanden som er molto bene. Ingen stor forandring i spacing mellom tastene fra et helt standard tastatur. Tastaturet i seg selv har mange muligheter med tanke på 18 macro taster og en LCD skjerm. Tastaturet brukes lett på jobb men er vell mer dedikert til spilling.

Det desidert værste jeg har brukt til nå må være Microsoft SideWinder X6. Rett og slett skrallete.

Interessant, jeg hadde saitec eclipse før, men fikk nettopp g510. Eneste tingen er med 510 some var overraskende skuffende var at den stopperklokka\nedtellinga på lcd er jo ikke en gang nøyaktig. Plusteslig så bare henger den i 2 sekunder før det plutselig hopper 2 secs for å ta igjen. ALT ALT for dårlig. Hvis ikke man kan gjøre noe skikkelig så ikke gjør det av det hele tatt sier jeg.

 

Men dette ser ut til og bli værende som mitt nye tastatur da, ellers virker det helt greit.

 

Gi meg gjerne feedback på om det er slik på ditt også.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Nei, det går fint. Selve tastaturet har ikke noen formening om hvilket språk du bruker - det er bare en rekke taster som sender ut gitte koder til PC'en. Disse kodene kan bety hva som helst, og det er operativsystemet som bestemmer dette.

 

Mitt tastatur er helt blankt. Jeg har en egen .xmodmap fil i Linux som omdirigerer mange av tastene fra standardlayout slik jeg vil ha det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hatt en del tastaturer og har gått igjennom mye skrap. Som jeg ser det er det Logitech og Saitek som har de beste "normale" tastaturene til en god pris.

Sitter nå med et Logitech G510 og det er utrolig stille og behagelig å trykke på p.g.a. motstanden som er molto bene. Ingen stor forandring i spacing mellom tastene fra et helt standard tastatur. Tastaturet i seg selv har mange muligheter med tanke på 18 macro taster og en LCD skjerm. Tastaturet brukes lett på jobb men er vell mer dedikert til spilling.

Det desidert værste jeg har brukt til nå må være Microsoft SideWinder X6. Rett og slett skrallete.

Interessant, jeg hadde saitec eclipse før, men fikk nettopp g510. Eneste tingen er med 510 some var overraskende skuffende var at den stopperklokka\nedtellinga på lcd er jo ikke en gang nøyaktig. Plusteslig så bare henger den i 2 sekunder før det plutselig hopper 2 secs for å ta igjen. ALT ALT for dårlig. Hvis ikke man kan gjøre noe skikkelig så ikke gjør det av det hele tatt sier jeg.

 

Men dette ser ut til og bli værende som mitt nye tastatur da, ellers virker det helt greit.

 

Gi meg gjerne feedback på om det er slik på ditt også.

Ja nå når jeg skjekker det så stemmer det. Plutselig øker den hastigheten litt. Ikke akkurat noe jeg bruker da, men om det er der så burde det funke.

-1 Logitech

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har hatt en del tastaturer og har gått igjennom mye skrap. Som jeg ser det er det Logitech og Saitek som har de beste "normale" tastaturene til en god pris.

Sitter nå med et Logitech G510 og det er utrolig stille og behagelig å trykke på p.g.a. motstanden som er molto bene. Ingen stor forandring i spacing mellom tastene fra et helt standard tastatur. Tastaturet i seg selv har mange muligheter med tanke på 18 macro taster og en LCD skjerm. Tastaturet brukes lett på jobb men er vell mer dedikert til spilling.

Det desidert værste jeg har brukt til nå må være Microsoft SideWinder X6. Rett og slett skrallete.

Interessant, jeg hadde saitec eclipse før, men fikk nettopp g510. Eneste tingen er med 510 some var overraskende skuffende var at den stopperklokka\nedtellinga på lcd er jo ikke en gang nøyaktig. Plusteslig så bare henger den i 2 sekunder før det plutselig hopper 2 secs for å ta igjen. ALT ALT for dårlig. Hvis ikke man kan gjøre noe skikkelig så ikke gjør det av det hele tatt sier jeg.

 

Men dette ser ut til og bli værende som mitt nye tastatur da, ellers virker det helt greit.

 

Gi meg gjerne feedback på om det er slik på ditt også.

Ja nå når jeg skjekker det så stemmer det. Plutselig øker den hastigheten litt. Ikke akkurat noe jeg bruker da, men om det er der så burde det funke.

-1 Logitech

 

Er nedtellingen feil, eller bare viser den feil innimellom? Betyr ikke så mye om tallene lagger litt så lenge den teller ned 60 sekunder nøyaktig til slutt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Sitter på et Noppo Choc Mini Cherry mx.. Det er min definitive favoritt slengte logitech g19 i boden.. responstid størrelse alt er bare rått... Men har et spørsmål. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i EU keys til det ettersom det er us har jeg ikke øæå knapper og mange av de andre stemmer heller ikke overrens med det som skjer når du trykker.. Ikke at jeg ser så mye på det men det er bare en detalj. Setter stor pris på evt tips Takk

 

Richi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...