Gå til innhold

bra søndagstilbud hos elkjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Fortsatt ikke hørt noe fra Elkjop.

 

 

Fikk først oppgitt 5.sept når jeg bestilte, så 22 sept som bekreftet fra Apple når jeg spurte kundeservice. Ingen av disse datoene var altså verdt noe.

 

Apple har tydeligvis et mer avslappet forhold til kundeservice enn det jeg er vant til.

 

Edit:

 

Purret på Elkjøp i helgen og fikk svar at ny "bekreftet dato" fra Apple var 17.10.11 .... :(

 

Kjenner jeg mister litt lysten på å bli mac-bruker.

Endret av M_Mickey
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Frisker opp en gammel tråd....

 

Jeg lurer på hvor mange som lar seg "lure" av avslagene på søndagstilbud hos Elkjøp og Lefdal. Førprisene er ofte kunstig høye, flere ganger er tilbudsprisen halv pris av oppgitt førpris. Ofte så er førprisen kunstig og laangt over hva andre butikker selger varen for.

 

Tilbudsprisen er grei, men overhodet ikke så billig som de skal ha det til. Man får ikke nødvendigvis varen billigst heller.

 

Elkjøp og Lefdal er såvidt jeg vet alene om å operere med kunstig høye førpriser. Samme taktikk er i butikk, en veldig høy pris på varen få dager. For så å ha "tilbud".

 

Så halv pris hos disse er ofte bare 5-10 % billigere enn andre butikker, eller ikke noe billigere enn konkurrentene i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Frisker opp en gammel tråd....

 

Jeg lurer på hvor mange som lar seg "lure" av avslagene på søndagstilbud hos Elkjøp og Lefdal. Førprisene er ofte kunstig høye, flere ganger er tilbudsprisen halv pris av oppgitt førpris. Ofte så er førprisen kunstig og laangt over hva andre butikker selger varen for.

 

Tilbudsprisen er grei, men overhodet ikke så billig som de skal ha det til. Man får ikke nødvendigvis varen billigst heller.

 

Elkjøp og Lefdal er såvidt jeg vet alene om å operere med kunstig høye førpriser. Samme taktikk er i butikk, en veldig høy pris på varen få dager. For så å ha "tilbud".

 

Så halv pris hos disse er ofte bare 5-10 % billigere enn andre butikker, eller ikke noe billigere enn konkurrentene i det hele tatt.

Synes da tilbudene er greie nok hvis man leter. Philips har en Dab+ radio til salgs til kroner 299 i neste uke og på Europris koster en lignende radio av et mindre kjent merke kroner 399 i omtrent samme størrelse. Og på Philips radioen kan man lagre 20 stasjoner i forhold til Denver som bare kan lagre 10 stykk. Ok så får man ikke supertilbud, men det er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar

Nå tenker jeg spesifikt på søndagstilbud på nett fra de to der førprisen ofte er kunstig høy. Så slike som meg blir litt ekstra gira og tror det er en knallpris.

For all del 100 kr spart er også penger, med det er langt unna 900 kr spart som Lefdal skal ha det til på sitt tilbud. Dette eksempelet er en vare til 599 (pluss frakt 50) nå og oppgitt førpris 1499.

Prisen er kr 750 i vanlig butikk og ingen andre butikker selger varen i nærheten av 1499.

Dette er jo taktisk av de for å skape ekstra salg. Man liker jo tanken om å gjøre kupp og handler ut fra mer enn rent behov for varen...?

 

Tilbud er flott, men å nesten lure med veldig høye førpriser ingen andre butikker er i nærheten av er drøyt.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Nå tenker jeg spesifikt på søndagstilbud på nett fra de to der førprisen ofte er kunstig høy. Så slike som meg blir litt ekstra gira og tror det er en knallpris.

 

 

Tilbud er flott, men å nesten lure med veldig høye førpriser ingen andre butikker er i nærheten av er drøyt.

Det er jeg 100 prosent enig i fordi en høy førpris i forhold til andre butikker for eksempel er helt sykt. Forbrukerombudet burde ha fått høre om dette. Når de da ikke har råd til selge varer så mye mer billig enn normal førpris så burde de ikke har hatt en sånn salgsstrategi.

Lenke til kommentar

Det gjelder å sjekke prisjakt.no og liknende først for å se hvor bra tilbudene egentlig er.

 

Det har vært noen gode tilbud innimellom.

 

De nyeste eksemplene jeg kommer på er acer nettbrett med win 8 til 1995,- med ytterligere 1000,- cashback fra acer. Sluttpris på en tusenlapp for et nettbrett som koster ca 4000,- til vanlig er en god deal.

 

Samme med lenovo yoga 11 nettbrett/PC hybrid til 1995,- nedsatt fra nesten 6000,-

 

Eller en acer 11" bærbar PC med IPS skjerm til 2495,- som koster rett under 4000,- på de billigste plassene.

 

Forhåndsbestilling på nyeste LG G2 mobil til 3995,- og Sony Xperia Z1 til 5395,- er også under laveste priser på prisjakt.no

 

Mange tilbud er ikke spesielt gode, men noen er gode om man passer på hva som er reell førpris via prisjakt.no :)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Poenget mitt er jo at Elkjøp/Lefdfal bevisst spekulerer i at folk stoler på den falske førprisen og ikke sjekker på prisjakt o.l. Det er drøyt at de gjør slik, Forbrukerrådet slå ned på slik falsk førprising før i tiden.

Nå er Elkjøp/Lefdal smarte, de selger gjerne en vare til høyt over veiledende pris 1-3 dager, for deretter å reklamere med kjempeavslag. Så ser du unormalt høy pris i butikk eller på nett, er det typisk tegn på at det snart er et tilbud derfra. Om tilbudet da er bra i forhold til andre gjenstår å se....

 

Vil ellers si at man ofte finner gode priser eller best pris i fysiske butikker også, det er mange firma somk ikke er på prisjakt.no m.m.

En skal ikke undervurdere å ta turen innom butikker. Skal man ha annet enn data, mobil og TV, så er det ofte bedre priser i butikker enn på nett. Så en skal ikke tro at netthandel alltid er billigst.

Lenke til kommentar

Det gjelder å sjekke prisjakt.no og liknende først for å se hvor bra tilbudene egentlig er.

 

Det har vært noen gode tilbud innimellom.

 

De nyeste eksemplene jeg kommer på er acer nettbrett med win 8 til 1995,- med ytterligere 1000,- cashback fra acer. Sluttpris på en tusenlapp for et nettbrett som koster ca 4000,- til vanlig er en god deal.

 

Det er en god deal ja. Jeg holdt på å slå til, inntil jeg forstod forskjell på full Windows 8 og Windows 8 RT.

Sistnevnte fases ut allerede og det er dårlig app støtte til Win 8. Uansett, tilbudet er bra. Det er nok en grunn til at Windows RT brett selges ut med store rabatter.

Lenke til kommentar

 

Det er en god deal ja. Jeg holdt på å slå til, inntil jeg forstod forskjell på full Windows 8 og Windows 8 RT.

Sistnevnte fases ut allerede og det er dårlig app støtte til Win 8. Uansett, tilbudet er bra. Det er nok en grunn til at Windows RT brett selges ut med store rabatter.

Men brettet som det var tilbud på kjører full Windows 8, ikke RT...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...