Gå til innhold

Skal kjøpe PC. Bygget selv: Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal kjøpe inn pc deler som skal brukes til BF3 blant annet. Jeg har en veldig god Dell 20' lcd skjerm fra før av.

 

1. Det jeg lurer på er om jeg kan vente med å kjøpe grafikkort i Oktober når spillet kommer og installere disse delene her sammen med mitt gamle grafikkort imens? Vil det bli problemer da i ettertid når jeg får det nye grafikkortet med tanke på Windows OEM cden ?

 

Har nettopp satt sammen følgende liste:

 

35164527.png

 

2. Er dette bra nok ? Vurdere kanskje I7, men vet ikke om jeg trenger det. Driver kun å spiller og streamer video. Kommer ikke til å drive med noe overclocking i det hele tatt.

 

3. Er det vits med dyrere hovedkort blir totalt forvirra av alle de hovedkortene ?

 

http://www.dustinhome.no/asus-p8p67-m-b3-p67-s-1155-m-atx/product/5010552348

 

4. Forresten jeg hadde MX518 musen før og den var drit bra, noen som har testet arvtageren ?'

G400

 

http://www.dustinhome.no/logitech-optical-mouse-g400-usb/product/5010598720

 

Takk alle søte der ute.

Endret av Centy88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis vi kunne få vite delene i PCen din nå hadde det vært veldig nyttigt.

 

Hva er oppløsningen på skjermen?

 

du trenger ikkje i7 modellen dersom du bare skal spille. i5 2500(k) yter like mye som i7 2600(k) i spilling.

Vis du tror du aldri kommer til og overklokke er det ingen vits å få K modellen, men siden det er likevel så liten forskjell i pris mellom K og ingen K ville eg valgt K for fremtiden.

Lenke til kommentar

Nei CL8 og CL9 er nok forskjellen. Hva betyr det da?. Æhh egentlig skit samma. Jeg bestiller den rimeligste jeg ;)

 

Trenger jeg bedre hovedkort eller? Skjønner ikke forskjellen på dem. Og bytter nok til i5 K da siden mange maser om den. Hvis det er så enkelt å klokke så får jeg lese meg fram.

Lenke til kommentar

Du er klar over at du har et M-atx hovedkort? Altså et lite hovedkort med færre tilkoblingsmuligheter og trangere oppsett?

 

Forskjellen på CL8 og CL9 er i praksis ingenting. Anbefaler dog Corsair XMS3 (ikke Vengeance), da Vengeance er fysisk stooooore og kan krasje med evt senere oppgradering av prosessorkjøler.

 

Det billigste hovedkortet som støtter overklokking og er i ATX-størrelse er dette til 1099kr.

Endret av phlake
Lenke til kommentar

Enig med det som har kommet fram her, bytt til et atx hovedkort og det minnet som er billigst.

Sån btw så har cpu egen gpu så du trenger ikke skjermkort for å kjøre dette.

 

Jo, det gjør han - ihvertfall på det hovedkortet han har valgt.

 

Velger han derimot en H61/H67/Z68 basert modell så kan han bruke IGPen i CPUen om han vil. P67 har ingen skjermutgang på hovedkortet og tillater dermed ikke bruk av IGPen av åpenbare årsaker.

 

Anngående m-atx så er det ingenting "galt" i det for en gaming maskin. Det eneste du mister noe betydelig av i forhold til de fleste fulle ATX kort er en slot (eller to i noen tilfeller) av ekspansjonskortene. Jeg ser ikke helt behovet for å ha veldig mange slike ekspansjonskort på en typisk gaming maskin. Om du vet at du ikke trenger mer enn de som er tilgjengelig på hovedkortet så er det heller ingen skade å gå for m-atx versjonen (som ofte er hakket billigere også).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Enig med det som har kommet fram her, bytt til et atx hovedkort og det minnet som er billigst.

Sån btw så har cpu egen gpu så du trenger ikke skjermkort for å kjøre dette.

 

Jo, det gjør han - ihvertfall på det hovedkortet han har valgt.

 

Velger han derimot en H61/H67/Z68 basert modell så kan han bruke IGPen i CPUen om han vil. P67 har ingen skjermutgang på hovedkortet og tillater dermed ikke bruk av IGPen av åpenbare årsaker.

 

Anngående m-atx så er det ingenting "galt" i det for en gaming maskin. Det eneste du mister noe betydelig av i forhold til de fleste fulle ATX kort er en slot (eller to i noen tilfeller) av ekspansjonskortene. Jeg ser ikke helt behovet for å ha veldig mange slike ekspansjonskort på en typisk gaming maskin. Om du vet at du ikke trenger mer enn de som er tilgjengelig på hovedkortet så er det heller ingen skade å gå for m-atx versjonen (som ofte er hakket billigere også).

 

-Stigma

 

 

Dette høres jo bra ut, perfekt for meg med andre ord som ikke har behov for ekstra ekspansjonskort. Tror det er det jeg har idag på den jeg sist bygde m-atx kort altså.

 

JAJA da blir det bestilling da :D Så blir det grusing når vi spellas i oktober ;)

Lenke til kommentar

Dette høres jo bra ut, perfekt for meg med andre ord som ikke har behov for ekstra ekspansjonskort. Tror det er det jeg har idag på den jeg sist bygde m-atx kort altså.

 

JAJA da blir det bestilling da :D Så blir det grusing når vi spellas i oktober ;)

 

Ja, hovedsakelig så er det noen gamle PCI porter du mister form formfaktoren sin del (og tjener noe i pris i retur). Trenger du ikke PCI portene eller kan klare deg med et PCI-E alternativ så er du i boks med m-atx modellen.

 

Jeg vil nevne raskt at non-pro versjonen bare støttet crossfire. Skal du ha støtte for SLI i fremtiden må du ha Pro versjonen (koster ikke noe voldsomt mer forøvrig). Det er bare kjekt å vite på forhånd. Det kan være en av de tingene man kan tråkke i salaten på om man ikke helt vet hvordan man sjekker spescs på kortene opp mot hverandre.

 

Her er forøvrig et tips på hva du kan gjøre:

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/Intel_P67

trykk på "product comparison"

så bare velger du hovedkortnee du lurer på og trykker compare.

Da får du en fin liten tabellliste med alle featurene sammenlignet mot hverandre. Det gjør det rimelig enkelt og greit å sortere gjennom alle modellene til å finne den som dekker dine behov (ihvertfall fra en enkelt leverandør).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Du er klar over at du har et M-atx hovedkort? Altså et lite hovedkort med færre tilkoblingsmuligheter og trangere oppsett?

 

Forskjellen på CL8 og CL9 er i praksis ingenting. Anbefaler dog Corsair XMS3 (ikke Vengeance), da Vengeance er fysisk stooooore og kan krasje med evt senere oppgradering av prosessorkjøler.

 

Det billigste hovedkortet som støtter overklokking og er i ATX-størrelse er dette til 1099kr.

 

Hei igjen

 

Vet du hva, jeg valgte å bytte til det kortet du linker til og i5 2500k. Tror det er en bedre investering + at mitt forgje kort var visst et K8N-E Delux ASUS amd 64 opsett ATX

 

Så får jeg lese meg fram til litt overclocking.

Lenke til kommentar

Kjøpt:

Hovedkort: Asus P8Z68-V PRO Sum: 1094,-

Minne Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Sum: 479,-

OS Microsoft Windows 7 Home Premium NO Sum: 729

PSUCORSAIR GS 700W ATX12V 2.3 / EPS12V PSU Sum: 679,-

Hardisk SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB Sum 409,-

Psu Kjøler ARCTIC COOLING FREEZER 13 PRO S-1155/1156/1366/AM3 Sum 239,-

CPU Intel® Core™ i5-2500K Processor Sum 1495,-

 

SUM: 5124,-

 

Meeeeget bra syntes jeg

 

Fant dette hovedkortet istedenfor til en bra pris :)

 

http://cdon.no/elektronikk/asus_p8z68-v_pro%2c_z68%2c_socket_1155%2c_atx-14491146

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...