Gå til innhold

BF3 (PC) - vil kjøpe fra USA, men har det regionlås?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har muligheten til å skaffe spillet billigere fra statene. Men sitter jo litt med skjegget i postkassa, om dette spillet kun kan spilles fra USA. Noen som vet noe om dette?

Hvor har du hørt at spillet blir USA eksklusivt? Er jo utviklet i Sverige så jeg tviler meget sterkt på det.

Lenke til kommentar

Hei, har muligheten til å skaffe spillet billigere fra statene. Men sitter jo litt med skjegget i postkassa, om dette spillet kun kan spilles fra USA. Noen som vet noe om dette?

Hvor har du hørt at spillet blir USA eksklusivt? Er jo utviklet i Sverige så jeg tviler meget sterkt på det.

 

Det jeg mener er at ettersom spillet er billigere i statene, så kunne det tenkes at det var låst til USA regionen, mens de slapp et som var låst til Europa, her i Europa. Sier ikke at det er slik, men vil sikre meg!

Lenke til kommentar

Tror ikke dette skal være noe problem, med mindre du planlegger å kjøpe det til konsoll. USA bruker en annen TV-kringkasting som kalles NTSC. Store deler av Europa (blant annet Norge) bruker systemet som kalles PAL.

 

Så om du skal kjøpe en DVD eller konsoll-spill som skal brukes på TV fra USA, vil dette sannsynligvis ikke virke, grunnet krysning av systemet.

 

Bruk av CD-rom fra USA vil nok ha en regionskode, men dette skal være mulig å endre.

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Tror ikke dette skal være noe problem, med mindre du planlegger å kjøpe det til konsoll. USA bruker en annen TV-kringkasting som kalles NTSC. Store deler av Europa (blant annet Norge) bruker systemet som kalles PAL.

 

Så om du skal kjøpe en DVD eller konsoll-spill som skal brukes på TV fra USA, vil dette sannsynligvis ikke virke, grunnet krysning av systemet.

 

Bruk av CD-rom fra USA vil nok ha en regionskode, men dette skal være mulig å endre.

 

Det er digital nedlasting på Gamers Gate.

 

 

Takk for alle svarene folkens!

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Tror ikke dette skal være noe problem, med mindre du planlegger å kjøpe det til konsoll. USA bruker en annen TV-kringkasting som kalles NTSC. Store deler av Europa (blant annet Norge) bruker systemet som kalles PAL.

 

Så om du skal kjøpe en DVD eller konsoll-spill som skal brukes på TV fra USA, vil dette sannsynligvis ikke virke, grunnet krysning av systemet.

PAL/NTSC problemet er saga blott for mange år siden, alle tver, dvd/blu-ray spillere osv støtter begge. Og for pc tror jeg det aldri har vært ett problem.

Lenke til kommentar

Har aldri hørt om eller vært borti PC-spill som har noen som helst form for regionsperre.

Det ville jo for så vidt ikke være mulig heller, siden PC'er ikke har noen form for "regionkode" i hardware uansett.

 

Det eneste de evt. kunne gått ut fra er språk i operativsystem (eller regioninnstillinger), men det ville være ganske meningsløst, siden mange (meg inkludert) bruker engelske versjoner av Windows selv utenfor USA, og regioninnstillinger er lett å endre.

 

USA bruker en annen TV-kringkasting som kalles NTSC. Store deler av Europa (blant annet Norge) bruker systemet som kalles PAL.

 

Så om du skal kjøpe en DVD eller konsoll-spill som skal brukes på TV fra USA, vil dette sannsynligvis ikke virke, grunnet krysning av systemet.

NTSC/PAL-spørsmålet er helt urelevant i disse dager, med mindre man har en eldgammel CRT-TV og bruker tilsvarende utdaterte kompositt-kabler til tilkobling.

Alle de nåværende generasjons-konsoller støtter de moderne ED/HDTV-oppløsningene 480p (evt. 480i), 720p og 1080p via komponent eller HDMI, og disse bruker hverken NTSC- eller PAL- fargekoding.

Selv forrige generasjons konsoller har støtte for 480p, men der er det dessverre veldig avhengig av å være spesifikt støttet av spill - noe mange spill ikke gjør.

 

Det er for øvrig heller ikke noe problem å kjøre spill som faktisk kjører 480i NTSC via kompositt på moderne europeiske TV'er, da alle jeg har vært borti hittil støtter både PAL og NTSC.

Enkelte europeiske PAL-versjoner av PS2-spill har til og med støtte for "60Hz modus", som i praksis bare betyr at de skifter over til å produsere NTSC-signal.

 

NTSC/PAL er fargekodings-metoder som brukes i billedsignal, og har i seg selv ingenting med regionlåsing å gjøre.

Grunnen til at NTSC- og PAL-betegnelsene ofte brukes til å skille forskjellige region-versjoner er bare noe som henger igjen fra gamle dager.

Eventuelle regionlåser er implementert i konsoll-hardwaren, og totalt uavhengig av NTSC/PAL.

Lenke til kommentar
NTSC/PAL-spørsmålet er helt urelevant i disse dager, med mindre man har en eldgammel CRT-TV og bruker tilsvarende utdaterte kompositt-kabler til tilkobling.

Alle de nåværende generasjons-konsoller støtter de moderne ED/HDTV-oppløsningene 480p (evt. 480i), 720p og 1080p via komponent eller HDMI, og disse bruker hverken NTSC- eller PAL- fargekoding.

Selv forrige generasjons konsoller har støtte for 480p, men der er det dessverre veldig avhengig av å være spesifikt støttet av spill - noe mange spill ikke gjør.

 

Det er for øvrig heller ikke noe problem å kjøre spill som faktisk kjører 480i NTSC via kompositt på moderne europeiske TV'er, da alle jeg har vært borti hittil støtter både PAL og NTSC.

Enkelte europeiske PAL-versjoner av PS2-spill har til og med støtte for "60Hz modus", som i praksis bare betyr at de skifter over til å produsere NTSC-signal.

 

NTSC/PAL er fargekodings-metoder som brukes i billedsignal, og har i seg selv ingenting med regionlåsing å gjøre.

Grunnen til at NTSC- og PAL-betegnelsene ofte brukes til å skille forskjellige region-versjoner er bare noe som henger igjen fra gamle dager.

Eventuelle regionlåser er implementert i konsoll-hardwaren, og totalt uavhengig av NTSC/PAL.

Oi, da regelrett dreit jeg meg ut. Takk for oppklaringen. :) Kjøpte noen spill til Xbox i USA i fjor, og de ville ikke virke på verken min konsoll eller TV.

Lenke til kommentar
og de ville ikke virke på verken min konsoll eller TV.

Testet du spillene på en Xbox som var samme region som spillene, eller moddet til å være sonefri?

Hvis ikke så er det nok bare sonesperringen som gjør at konsollen nekter å kjøre spillene - men det har som sagt ikke noe med NTSC/PAL å gjøre.

 

Har kjørt NTSC PS1 og PS2-spill på norske CRT-fjernsyn, både et fra tidlig eller midten av 90-tallet, og et billig et fra begynnelsen av 2000-tallet, og begge taklet fint NTSC.

Kjører nå min amerikanske PS2 på en norsk-kjøpt Sony Bravia 52" HDTV via komponent, og det funker også utmerket.

Har også tidligere brukt den på en BenQ 27" PC-skjerm med komponent-inngang uten problemer.

 

Kort sagt, så lenge konsollen matcher spillets region, så skal ikke TV'en ha noe å si.

Lenke til kommentar

Jeg har plenty med DVDer som er kjøpt i USA å de funker ikke på Xboxen min. Må bruke en egen DVD spiller noe som er litt weird ettersom den er veldig stusselig. Men ja, kjøper du konsoll-spill i USA så har du kasta bort penger.

 

 

(Beklager om jeg skriver dårlig, lærer fortsatt hehe)

grunnen er at de er last til region1 mens vi tilhører region 2

Lenke til kommentar

Jeg har plenty med DVDer som er kjøpt i USA å de funker ikke på Xboxen min. Må bruke en egen DVD spiller noe som er litt weird ettersom den er veldig stusselig. Men ja, kjøper du konsoll-spill i USA så har du kasta bort penger.

 

 

(Beklager om jeg skriver dårlig, lærer fortsatt hehe)

grunnen er at de er last til region1 mens vi tilhører region 2

 

 

Ja såpass har jeg skjønt. Men nå skal jeg flytte hjem til Houston, TX neste mnd så det ordner seg for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...