Gå til innhold

Fjordman - stusselig fyr...


Anbefalte innlegg

Fjordmann er en konspirasjonsteoretiker, siden han er en del av gjengen som mener dette er bevist politikk. Konspirasjonsteoretikere er ganske patetiske, selv om de kan bygge seg opp et publikum om de skriver godt. Han er heller ikke så stor blandt innvandrerskeptikere som media viser. Jeg søkte ofte etter informasjon, men havner sjeldent på Fjordmanns artikler.

 

De virkelige store er folk som Mark Steyn og Ayaan Hirsi Ali. De er ikke konspirasjonsteoretikere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lær deg om litt om historien til Palestina og Israel, om du lurer på grunner til hvorfor så mange palestinere hater USA. Og for ordens skyld, det er snakk om mange flere drepte enn 3000.

 

Som om en saudiaraber bryr seg nevneverdig om palestinere, så lenge de kan ødsle ut sin rasisme over jøder. Spar meg for din "lær deg historie om palestina", da du klart ikke har et minste snev av kunnskap om området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lær deg om litt om historien til Palestina og Israel, om du lurer på grunner til hvorfor så mange palestinere hater USA. Og for ordens skyld, det er snakk om mange flere drepte enn 3000.

 

Nettopp. I tillegg var det jo slik at de som feiret, gjorde det før de visste hvor mange som var drept. De feiret ikke over drepte sivile, de feiret det symbolske i angrepet på verdens politistat, som i flere tiår har terrorisert og drept folk verden rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Likevel synes jeg det svartmales vell mye av enkelte som forsøker å fyre opp under folks fremmedfrykt.

 

Fremmedfrykt missbrukes ofte og idag er fremmedfrykt lite aktuelt etter min mening. Det var før i tiden når de første 'skumle, rare, fremmede' skapningene kom til landet det kunne brukes. Den gangen var folk skeptiske og forsiktige, for de viste ingenting om 'dem' - de var altså fremmed/ukjent.

 

Nå idag vet man endel og ja, man vet både positive og negative sider. At enkelte skal overdrive de negative sidene er en sak, men det har ingenting med fremmedfrykt å gjøre.

Lenke til kommentar

Til nå har vel få av de som driver i islamsk terror hatt noe personlig tap. De fleste er faktisk fra middelklassen i sine respektive land. De føler et innbilt tap av ære forsåvidt. Skjending av sin venn skybert er også en klassiker.

 

Når det gjelder terror i vesten har du rett, men skytingen og bombingen av utenlandske styrker i Irak og Afghanistan kommer også fra de underklassen i samfunnet der.

 

Nordmenns generelle mening om 9/11 er svært så uniform vil jeg anta med stor sikkerhet.

 

Det trodde jeg også, til jeg snublet borti ulike konspirasjonsforum, hvor meningene er mildt sagt avvikende fra "normalen". Men jeg skal likevel gi deg rett i at den gemene hop har et ganske uniformt syn på 9/11, all den tid tinfoil-konspiratørene heldigvis er en marginal gruppe her i landet. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10089411

 

Når jeg studerer denne fjordmannen, med sitt søte og barnlige ansikt, og krusete uskyldige krøller på den enfolidge skallen, ser jeg tydelig for meg hvordan denne stusselig karen er: En liten mann. En som nærer et grenseløst hat, og som desperat leter etter en mulighet til å få en seg storslått utløsning, gjennom en langvarig, traust og iherdig antiislamsitisk onanering - ved å fråtse i propaganda daglig. På forumene for han luftet sine ytterliggående holdninger med andre lettere tilbakestående likesinnede. Der skaper han furore blant sine tilhengere. Selvsagt. Hva annet kan man forvente? Når ledersauen breker så følger de andre pliktskyldig etter. Evnen til å tenke selvstendig er fraværende. "Er det ikke deilig å ha noen å hate?" Sang Raga Rockers, og sannelig har de så rett så rett.

Men når denne bleike, dvaske og stakkarslig karen - denne fjordman, med sine lidenskapelige innlegg på sin blogg - nå har "kommet ut av skapet", kan hele offentligheten se hvor patetisk han er. Mindreverdighetskomplekset trer uttrykkelig frem i den stakkarslige fremtoninga hans.

 

Legg merke til at jeg bruker en fortvilet og oppgitt tone, ikke noe hatsk, når jeg skriver dette. Samtidig streber jeg etter å gjør narr av ham. Det synes jeg han fortjener.

 

Min gode venn, Intellektro, Jeg kunne ikke sagt det bedre selv! Helt enig, jeg synes denne 'Fjordmannen' er ynkelig og patetisk som bare det! Han bruker Internett for å ikke vise hvem han egentlig er, og ved det fremstår som en 'helt' for hans likesinnede. Mens for oss, som faktisk har litt oppe i toppen, så er han helt patetisk. Glad å se at jeg ikke er den eneste som synes denne karen er helt håpløs. :new_woot:

Lenke til kommentar

Tja, "Thank God for 9/11" kommer vel rimelig nærme:

 

Gale mennesker kommer i alle religiøse former, farger og etnisiteter.

 

Synd for deg at den familiemenigheten blir ansett som rablende gale, også av den jevne amerikaner. Mr Bin Laden ble ansett av en stor gruppe arabere som? Den o store satan? Neppe.

 

Gale mennesker kommer i alle religiøse former ja. Islam har en tendens til å produsere langt flere av dem.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du viser klart manglende kunnskaper om fjordman, palestina og saudi-arabere generelt med det du skriver. Så jo jeg ber deg lese opp.

 

Morsomt å se alle nyregistreringene her på forumet, kun for å spre rasisme og fremmedhat og samtidig klage på manglende ytringsfrihet.

 

For din eminente kunnskap kom jo opp med "lær deg om palestina og Israel". Som om det skulle være et kronargument mot en som har familiære tilknytninger til området. Men for all del. keep on.

 

Når det gjelder terror i vesten har du rett, men skytingen og bombingen av utenlandske styrker i Irak og Afghanistan kommer også fra de underklassen i samfunnet der.

 

Derfor de dro på en tur til Mumbai mener du?

Vær veldig forsiktig med å legge skyld på vesten, for noe som de islamske samfunn selv gjør med seg selv. De fleste hadde forstått om det var chilenere som hadde utført 9-11. Men en gjeng saudiarabere....nop.

 

Nettopp. I tillegg var det jo slik at de som feiret, gjorde det før de visste hvor mange som var drept. De feiret ikke over drepte sivile, de feiret det symbolske i angrepet på verdens politistat, som i flere tiår har terrorisert og drept folk verden rundt.

 

Så du mener det er genetisk at man er totalt åndssvak? Det skal vel ikke akkurat være stor kunnskap til å forstå at en del strøyk med når det var redd i oppstart av en arbeidsdag.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Synd for deg at den familiemenigheten blir ansett som rablende gale, også av den jevne amerikaner. Mr Bin Laden ble ansett av en stor gruppe arabere som? Den o store satan? Neppe.

 

Synd for meg? Overhodet ikke, jeg er glad den jevne amerikaner ser på dem som idioter, og heldigvis teller de ikke mer enn 100 i tallet. Videoen var en respons på at jeg ikke kunne vise til en amerikaner som var glad for 9/11, men det kunne jeg. Poenget var altså ikke å vise at amerikanere støtter 9/11, men at det finnes idioter overalt i verden. Siste linjen din undrer jeg litt på, mener du at bare et fåtall arabere var mot Bin Laden og hans meninger? Dette vet jeg ikke er riktig, men siden du fremsatte påstanden skal du få lov til å underbygge den også.

 

Gale mennesker kommer i alle religiøse former ja. Islam har en tendens til å produsere langt flere av dem.

 

At det finnes flere militante muslimske ekstremister enn militante kristne ekstremister er helt riktig, og det er vel ingen som har sagt noe annet heller.

Lenke til kommentar

Derfor de dro på en tur til Mumbai mener du?

Vær veldig forsiktig med å legge skyld på vesten, for noe som de islamske samfunn selv gjør med seg selv. De fleste hadde forstått om det var chilenere som hadde utført 9-11. Men en gjeng saudiarabere....nop.

 

Jeg har da ikke fordelt noen skyld her i debatten. Men mener du seriøst at det kun er middelklassen som lager IED's og skyter på amerikanske styrker i disse landene? Det er selvsagt ikke tilfelle, i sitt eget land rekrutterer Taliban og Al Quida medlemmer fra alle lag i befolkningen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tja, "Thank God for 9/11" kommer vel rimelig nærme:

 

Gale mennesker kommer i alle religiøse former, farger og etnisiteter.

 

Synd for deg at den familiemenigheten blir ansett som rablende gale, også av den jevne amerikaner. Mr Bin Laden ble ansett av en stor gruppe arabere som? Den o store satan? Neppe.

 

Gale mennesker kommer i alle religiøse former ja. Islam har en tendens til å produsere langt flere av dem.

 

Hvorfor drar du in 9-11 i denne tråden? Er det bare meg, eller er det litt off-topic?

Lenke til kommentar

Tror ikke Fjordmann er en dumming, men kansje en som har dratt ting langt og engasjert seg litt vell mye for en sak som er strekt helt ut til en side.

 

Hvem vet vel ikke at Islam prøver å ta over verden og hvem vet vel ikke at Kristendommen prøver det samme. Ingen er vel i den tro at USA vil alle godt.

 

Blir litt dumt å se ABB i Templerkostyme, symbolet på korsfarere samtid som ha klager på at muslimer er slemme og at AP har sviktet Normenn.

 

Selv så er jeg for litt mer kontrolert innvandring og mer effektiv u-hjelp, men vil jeg ha Siv Jensen som statsminister ..? Neppe

Selv er jeg like redd Kristne som Muslimer, ikke like redd buddister (bortsett fra disse kampmunkene da)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tror ikke Fjordmann er en dumming, men kansje en som har dratt ting langt og engasjert seg litt vell mye for en sak som er strekt helt ut til en side.

 

Hvem vet vel ikke at Islam prøver å ta over verden og hvem vet vel ikke at Kristendommen prøver det samme. Ingen er vel i den tro at USA vil alle godt.

 

Blir litt dumt å se ABB i Templerkostyme, symbolet på korsfarere samtid som ha klager på at muslimer er slemme og at AP har sviktet Normenn.

 

Selv så er jeg for litt mer kontrolert innvandring og mer effektiv u-hjelp, men vil jeg ha Siv Jensen som statsminister ..? Neppe

Selv er jeg like redd Kristne som Muslimer, ikke like redd buddister (bortsett fra disse kampmunkene da)

 

Altså en ting jeg synes vi bør hive unna er det å si at "muslimer" i flere tall, nå mener jeg heller at man si at dem som er ekstreme håper at Islam tar over, jeg er selv muslim, og håper verden forblir blir flerkulturelt fordi ellers hadde ikke framtiden sett lys ut. Jeg vil ihvertfall ikke ha en Al-Qaida/Talibanish verden, da vil jeg heller dø.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Tror ikke Fjordmann er en dumming, men kansje en som har dratt ting langt og engasjert seg litt vell mye for en sak som er strekt helt ut til en side.

 

Hvem vet vel ikke at Islam prøver å ta over verden og hvem vet vel ikke at Kristendommen prøver det samme. Ingen er vel i den tro at USA vil alle godt.

 

Blir litt dumt å se ABB i Templerkostyme, symbolet på korsfarere samtid som ha klager på at muslimer er slemme og at AP har sviktet Normenn.

 

Selv så er jeg for litt mer kontrolert innvandring og mer effektiv u-hjelp, men vil jeg ha Siv Jensen som statsminister ..? Neppe

Selv er jeg like redd Kristne som Muslimer, ikke like redd buddister (bortsett fra disse kampmunkene da)

 

 

 

Altså en ting jeg synes vi bør hive unna er det å si at "muslimer" i flere tall, nå mener jeg heller at man si at dem som er ekstreme håper at Islam tar over, jeg er selv muslim, og håper verden forblir blir flerkulturelt fordi ellers hadde ikke framtiden sett lys ut. Jeg vil ihvertfall ikke ha en Al-Qaida/Talibanish verden, da vil jeg heller dø.

 

Skriver ikke at muslimer vil ta over men at Islam som relgion ønsker at alle hadde samme ideologi lik kristendommen ønsker at alle var kristne.

Selv om du er muslim så har du vel hør om korsfarere ikke sant, de var vel ikke serlig "snille", heller ikke mot oss norboere som trodde på Odin og Tor.

Lenke til kommentar

Jeg har da ikke fordelt noen skyld her i debatten. Men mener du seriøst at det kun er middelklassen som lager IED's og skyter på amerikanske styrker i disse landene? Det er selvsagt ikke tilfelle, i sitt eget land rekrutterer Taliban og Al Quida medlemmer fra alle lag i befolkningen.

 

Hvis teorien om at terror er skapt ut i fra fattigdom så feiler den teorien fatalt fordi det er middelklassen som i all hovedsak er de som deltar i terror.

 

Taliban holder på hos seg selv. La dem for all del holde på der de kan vise at islam er fred. Al-Qaida og dets nettverk derimot er ingen fattigdomsklubb.

 

Hvorfor drar du in 9-11 i denne tråden? Er det bare meg, eller er det litt off-topic?

 

Det vil forklare deg fjordman. Dvs, siden jeg antar du ikke vet pga ditt spørsmål, gi deg grunnlaget fjordman mente seg berettiget til det han hevdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...