Gå til innhold

Fortjener Arbeiderpartiet å bli kalt Quislinger?


  

62 stemmer

  1. 1. Quisling betyr landssviker, noen som jobber for og legger til rette forholdene for en okkupasjonsmakt. Som hovedansvarlig for at Oslo om få tiår får muslimsk flertall fortjener Arbeiderpartiet å bli kalt "Quislinger"?

    • Ja, den tittelen har de fortjent.
      11
    • Jeg er mot deres innvandringspolitikk, men synes det blir for drøyt å kalle dem det.
      28
    • Neida, dette vil gå så bra så.
      23


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sier jo selv at det ikke holder som kilde, men hva jeg selv har hørt fra tilfeldige folk som uoppfordret har uttalt seg i saken gir meg en magefølelse for at tallenefaktisk er representative.

Likevel bruker du det som argument. Din magefølelse er heller ikke noe sterkt kort å komme med.

 

Det rette ville vært å gjøre en seriøs undersøkelse av dette. At vi tar dette alvorlig kan forhindre nye terrorhandlinger. Fortsetter vi bare å fortie problemet kan nye gærninger finne på å drepe andre uskyldige.

Vi må ikke fortie problemet, men problemet her er ikke Arbeiderpartiet. Problemet er rasisme, fremmedfrykt og hatefulle ideologier. Problemet er de ideene som står som motsetninger til de verdiene Arbeiderpartiet og de fleste norske partier står for.

 

Bør vi lære av terroren ved å gjøre som terroristen vil? Det er en skremmende tankegang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Om du er sympatisør av Breivik vil jeg gjerne rapportere deg til PST, fordi de ga beskjed om at man skal rapportere om man er vitne til folk som er sympatisører av han.
I motsetning til sosialister og kommunister støtter jeg ikke vold, terror eller udemokratiske prosesser.

 

Oi, skal du begynne å bruke det kortet da høyreekstreme gikk til angrep mot sin egen stat den 22. juli? Herregud bare fordi jeg er sosialist så blir jeg stemplet som voldelig takk skal du ha.

 

Han var ikke høyreekstrem, han var en Høyrevridd Konservativ, Er folk som gjør noe galt automatisk høyreekstreme i RU sine øyne? Vet du i det hele tatt hva en høyreekstrem er?

Lenke til kommentar

Han var en ekstrem høyrevridd konservativ, en høyreekstrem med andre ord...

 

De kaller han bare høyreekstrem fordi det er det de har lyst til, hvis han hadde vært homoseksuell tror du de hadde kalt han homoekstrem?

 

Hadde han drept Krf-ere, og hatt en homoseksuell agenda, ja da er han en homoseksuell ekstremist.

Lenke til kommentar
Vi må ikke fortie problemet, men problemet her er ikke Arbeiderpartiet. Problemet er rasisme, fremmedfrykt og hatefulle ideologier. Problemet er de ideene som står som motsetninger til de verdiene Arbeiderpartiet og de fleste norske partier står for.
Vi har muligens samme mål, men jeg vil påstå at du ikke har gått nok inn i materien til å skjønne hva som skjer eller ikke ønsker å se dette. Jeg ønske ikke rasisme i Norge og liker derfor ikke all rasismen jeg ser allerede er her. Spesielt når jeg ser folk oppføre seg hatefullt mot små barn som ikke skjønner hvorfor noen er så sinte så gjør det meg veldig vondt.

 

Jeg vil påstå at det finnes 2 typer rasisme:

a) En naturlig skepsis og tilbakeholdenhet ovenfor det ukjente.

b) Generaliseringer gjort ut fra egne negative opplevelser.

Jeg vil også påstå at det er den siste typen som medfører hat og agressjon og styrken av dette varierer etter hvordan de negative opplevelsene har vært.

 

Problemet slik jeg ser det er at Arbeiderpartiet er hovedansvarlig for å ha lokket til Norge uheldige elementer, vært unødvendig naive og belønnet kriminell adferd. De har derfor gitt veldig mange i Norge mange negative opplevelser med fremmedkulturelle innvandrere og det er nettopp dette som har skapt den rasismen vi ser i Norge.

 

Om man istedenfor å angripe kilden kun driver heksejakt mot rasistene så vil man kun kunne oppnå å fjerne yttringer fra det offentlige rom, man vil ikke redusere rasismen.

Lenke til kommentar

Du er klar over hvor mange land det gjelder? Hvor store geografisk og befolkningsmessige de er? Hvor mange store stater som har tapt slike kriger de siste 200 årene?

 

Og visste du at vi f.eks ikke anerkjenner Somaliland som et land?, selv om vi bygger fengsler der og det er et faktisk fredelig og kapitalistisk hjørne av Somalia. Eller at vi ikke anerkjenner Vest-Sahara som eget land? Det å løse disse problemene ville hjulpet om ikke annet litt... En begynnelse er Sør-Sudan...

Lenke til kommentar
Beklager, men AP har nok aldri LOKKET til seg innvandrere, bortsett fra når vi trengte arbeidsinnvandring en gang på 60-70-tallet...
Vi har fremdeles i praksis fri innvandring, høye sosiale ytelser som gis til personer uten norsk statsborgerskap og med svært liten kontroll og krav, et ikke fungerende politi og masse rike og naive folk. Det er klart dette trekker mange snyltere og kriminelle til Norge.
Lenke til kommentar

Vi har ikke fri innvandring. Med mindre man faktisk søker om asyl, er flyktning, har ventende jobb eller gifter seg så er det veldig vanskelig å få komme seg til Norge... Det er veldig strenge økonomiske krav selv for å få kjærester på besøk over lengre tid også, selv om det er planlagt retur etter oppholdet.

 

Vi har høye sosiale ytelser til hele befolkningen, også de som er født andre steder. Akkurat som det bør være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vi har ikke fri innvandring. Med mindre man faktisk søker om asyl,
Bare man klarer si det magiske ordet "asyl" så er det i praksis fri innvandring.

 

Vi har høye sosiale ytelser til hele befolkningen, også de som er født andre steder. Akkurat som det bør være.
At det skal være slik uavhengig av statsborgerskap er det faktisk delte meninger om. At det uansett er noe som har lokket mange til Norge er noe man vanskelig kan argumentere mot.
Lenke til kommentar

Det er mulig det. Men jeg mener vi har et etisk ansvar om å ta vare på alle lovlige borgere av Norge, også de som ikke er STATSborgere. At du mener noe annet mener jeg dessverre sier mer om deg...

 

Nei, med mindre du er fra Eritrea og Somalia så skal det litt mer til. Faktisk så fikk over halvparten nei på sine asylsøknader i 2009. Fant ikke nyere tall i farten.

http://www.udi.no/Oversiktsider/Boker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Arsrapporter/Arsrapport-2009/Arsrapport-2009---asyl-og-mottak/Asylvedtak/

Lenke til kommentar
Nei, med mindre du er fra Eritrea og Somalia så skal det litt mer til. Faktisk så fikk over halvparten nei på sine asylsøknader i 2009.
Det stemmer at under 50% straks får invilget politisk asyl, men i tillegg har man de som likevel får opphold pga humanitære grunner, de som får bli mens de anker, de som etter en lang og dyr ankeprosess får opphold pga. tilknyttning de har opparbeidet seg til Norge, de som er "ikke returnerbare" og de som bare stikker av fra de åpne mottakene.

 

Tilbake er noen få som blir returnert med massiv mediedekning, resten får altså bli i Norge.

Lenke til kommentar
Nei, med mindre du er fra Eritrea og Somalia så skal det litt mer til. Faktisk så fikk over halvparten nei på sine asylsøknader i 2009.
Det stemmer at under 50% straks får invilget politisk asyl, men i tillegg har man de som likevel får opphold pga humanitære grunner, de som får bli mens de anker, de som etter en lang og dyr ankeprosess får opphold pga. tilknyttning de har opparbeidet seg til Norge, de som er "ikke returnerbare" og de som bare stikker av fra de åpne mottakene.

 

Tilbake er noen få som blir returnert med massiv mediedekning, resten får altså bli i Norge.

Linken min gjaldt alle som hadde blitt realitetsvurdert for asyl og ikke bare de som har fått politisk asyl. Dette gjelder også de som anker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...